Po konzultaci s V12 tady poustuju svůj příspěvek:
ahoj.
Rozhodl jsem se pro SZ protože se to moc na forum nehodí.
Jde o focus 07 tdci, 80kw, odstranen DPF a sítko před 2 měsíci. Olej měněn bohužel před vyjmutím DPF (firma fapoff). Kontrolka mazání zhasíná rychle po nastartování. Nikdy se sama nerozsvítila.
Včera jsem jel po dálnici naložený a najednou zacala rust spotreba, netahlo to, a zacal kolísat výkon (perioda cca 0.5s narust/pokles) vykonu. No radši jsem zastavil a podival do motoru.
http://img802.imageshack.us/i/dsc9061s.jpg/
Turbo bylo dost rozžhavené, při té spotřebě se nedivím. Sundal jsem hadici sání a byla od oleje - viz foto. Musel jsem počkat 15 minut, než jsem se turba mohl dotknout a zjistil jsem, že oska má vůli. Měl bych dotaz - Má mít oska znatelnou vůli?
http://img547.imageshack.us/i/dsc9066.jpg/
Na této fotce je patrný olej, který jsem trochu rozmazal, když jsem tam strkal ruku.
http://img403.imageshack.us/i/dsc9067.jpg/
Pokračoval jsem do Velké Bíteše, kde je servis turb, tam na to moc cas neměli, říkali, že to může být přepoustecím ventilem, který nejak ovládá variabilní lopatky (VNT) a že jejich regulace může být špatná, proto ty narusty a poklesy výkonu. Pán taky říkal, že oska může mít vůli, že tak jsou turba někdy nastavená.
Motor má zvuk normální. Turbo je slyšet, ale nepřijde mi ten zvuk špatný.
1. Chtěl jsem se zeptat, jestli jsi slyšel o tomto případu poruchy.
2. Jaké je normální mnozství oleje v sání?
3. Jaká vůle v osce je jeste prijatelná?
4. Je možné turbo vyměnit svépomocí nebo přenechat dílně?
Turbo necham vyměnit/spravit. Je to typ GT1544V - z obrázku patrno.
Viděl jsem tvůj navod na foru na zmereni prutoku oleje. Mohl bys mi prosím poradit (nebo odkaz), kde to rozebrat a nasadit hadičku? Zatím netuším kde je ten odtok z turba.
Diky předem, jestli pomůžeš radou. Budu do 1.1. na e-mailu (přes mobil bez přístupu k autu)
________________________________________________________________________________________
Ještě jsem k tomu nahral video:
http://img441.imageshack.us/i/u5j.mp4/
moc toho tam slyšet není, jen rachot a trochu pískání turba na zvukovém pozadí. Nepřijde mi ale nic na tom vyloženě špatného.
http://img600.imageshack.us/i/20101113160212.jpg/
Na této fotce je videt, že mam trochu problém s hadicí odvětrání klikové hřídele. Jedna packa je ulomená a drží to jen na jedné. Myslím, že to ale s problémy nesouvisí. Napadlo mě, že bych to ale měl napsat.
________________________________________________________________________________________
odpoved V12:
Obavam sa, ze to turbo sa zacalo zadierat,vo videu po ubrati plynu najprv padnu otacky motora a hned potom mierne pocut to "hiuu". Dal si dolu zlu hadicu - od filtra k turbu. Musis dat dole tu, ktora je od turba k medzichladicu, ktory mas za naraznikom. Schema je na
http://img16.imageshack.us/img16/2465/s ... 18tdci.png - je to sice pre 1.8TDCI, no aj Tvoj zabozrut to ma v principe rovnake, rozdiel je v tom, ze turbo je pred motorom (1.8 a 2.0 ho maju za motorom). Medzichladic je c.8, tlakova hadica od turba c.7. Demontuj ju na vstupe do IC a tam pozri, kolko je v nej oleja. V kazdom pripade ten zvuk turba nevesti nic dobre, priprav sa na vymenu. Ak si chces auto nechat, daj do toho nove turbo a nerozmyslaj nad repasom. Odvetranie klukovky by s tym nemalo mat nic spolocne. To pulzovanie vykonu mohlo byt sposobene prebiehajucou regeneraciou DPF, ktora sa po prejdeni cca 700 km robi aj vtedy, ked je DPF odstraneny, pisalo sa to tu na fore. S tym moze suvisiet aj to zerave turbo - dochadza k pridavnym vstrekom nafty pri uz otvorenych vyfukovych ventiloch, takze nafta sa spaluje ciastocne v turbe a ciastocne v DPF.
Turbo by som nechal vymenit v servise, doma by som to urcite nerobil vzhladom na mozny problem so zarukou. V hadici medzi turbom a IC je nejaky ten olej vzdy, ale iba vo forme filmu na stenach hadice, ziadne kvapky. Hriadel turba nejaku tu volu mat musi, no iba ju citis v prste, na turbine nesmies vidiet ziadny pohyb. Hriadelka je ulozena v tlakovo mazanom klznom lozisku, privelka vola to lozisko velmi rychlo znici.
PS :
Daj tieto otazky do fora, na to tu predsa je.
Hadicu do meracej nadoby by si mal nasadit na koniec vystupnej olejovej hadice veducej z turba - vid obrazok na
http://img338.imageshack.us/img338/971/turbodv6.png