Vážím si Vaší osvětové práce na tomto fóru, přesto si dovolím oponovat -od soukromníka lze v této cenové kategorii (do 80 tisíc) koupit cca 10-leté auto v slušném stavu.(asi tedy bez odvodu DPH

) Před týdnem jsem takhle byl obhlédnout Toyotu Avensis za 65 tisíc -jednak velmi dobrý stav, jednak přiznaný nájezd (přes 300 tisíc km), jednak střední část výfuku už vyměněná, jednak mi majitel zcela otevřeně řekl další nutné investice-rozvody, kulisu řadící páky.
Jaký to rozdílný přístup oproti autobazaru, kde kilometry stočí, havárku zamlčí, o zjevně dožívajícímn dvouhmoťáku se odmítají bavit (prodejce moje upozornění vždy prošel mlčením a pak ztočil řeč jinam), jednak ten výfuk, ne že měl rez, ale byl shnilý a zralý na výměnu(nebo časné upadnutí).
Ony nám, kupujícím, přeci jenom bazary dělají dobrou službu - že svými nereálně levnými nabídkami (kdy jako levné a funkční nabízejí faktické vraky), nutí soukromé prodejce u zachovalých aut podstřelovat cenu, aby se vešli alespoň někam do středu cenového rozpětí...
Nedělám si iluze, že i mezi soukromníky se nenajdou darebáčci ochotní podvádět, ale už při letmém pohledu na Sauto je jasné, že minimálně kilometry udávají v průměru mnohem vyšší než bazary- takže to na mě působí důvěryhodněji.
Abych uzavřel- já se nedivím, že 10-letý diesel má najeto čtvrt milionu, já se divím, že po všech těch článcích v médiích, černých ovcích a po těch letech kritiky a opovržení, ty bazaristi pořád bezostyšně lžou. A taky se divím kupujícím... To si neuvědomují, že ONI mají peníze a čas- tedy všechny trumfy v rukávu(páč peníze chce každý, ale ojetou herku jen někdo) a že stačí trochu brouzdání po netu a pevnější psychiky, aby dostali co chtějí? Místo toho se nechají škubat v bazarech pohádkáři z Tisíc a jedné noci. (a pak sem píšou: Koupil jsem auto v bazaru XXX, na co si mám dát pozor

).
Když už jsem u toho, můžu poprosit o Váš názor - peněz mám dost i na novější auto, původně jsem chtěl poprosit Fokiho o nějaký tip, ale pak jsem si uvědomil, že další 2 roky budu stavět a rvalo by mi srdce, kdybych měl do zalíbeného FF II po faceliftu rvát pytle cementu a přenášet špinavé nářadí. Tak proto sháním starší zachovalý vůz do cca 80 000 Kč, co vydrží aspoň 2-3 roky, než dostavím. Myslíte, že je to operavdu nereálná představa? Na inzerci je takových aut hafo, ale probrát se tím bude chtít dost času, tak abych pak nezjistil, že vstupní kritéria byla špatná

Jinak hrozí, že půjdu do té Toyoty... (ergonomicky horší, ale jinak držák

)