Měl jsem stejný problém u Ford C-Max. Klíčem šlo lehce pootáčet na obě strany, ale víko motoru nijak nereagovalo.
Víko jsem otevřel celkem pohodlně zespodu. Nejlépe z montážní jámy, ale dá se to i na parkovišti.
1. Na podvozku pod motorem jsou dva plastové kryty. Jeden menší vepředu pod chladičem (viz obrázek 001) a druhý větší, pod vanou motoru. Nejprve musíte sejmout přední šrouby toho většího krytu, aby se dal sklopit.
2. Následně odšroubujete ten menší kryt (viz obrázek 001). Je uchycený na dvou šroubech v ose auta (jeden na křížák a jeden na imbus) a pak na dalších třech imbusových šroubech z každé strany (viz obrázek 002). Jsou tam poblíž i další dva šrouby na křížák, které ale není třeba odšroubovávat.
3. Až kryt odendáte, uvidíte velkou mezeru podél chladiče, kam krásně strčíte ruku (viz obrázek 003). Nahoře na obrázku je vidět černá hřídelka (vyndaná na obrázku 004) . Ta hřídelka při odemykání přenáší kroutící moment mezi vložkou a zámkem. Máte ji buď vyháknutou, nebo ulomenou.
4. Nahmatáte takovou vidličku na zámku. Otočíte s ní na jednu stranu (ozve se cvaknutí) a pak na druhou (to už musíte zároveň přizvedávat víko motoru). Šlo mi to krásně rukou, žádné kleště nebyly potřeba.
5. Víko motoru by mělo být otevřené. Ten plastový kryt na obrázku 005 se dá odehnout a odcvaknout jeho část, není třeba jej odšroubovávat. Pod krytem je hřídelka v celé své kráse a dá se vyjmout ven.
Teď už záleží jen na tom, co se vám s hřídelkou stalo. Mě se naštěstí hřídelka jen vyháknula. Tak jsem tu hřídelku (je teleskopická a byla poněkud zadřená) prostříkal WDčkem, stejně jako vložku a zámek, nasadil zpět mezi vložku a zámek a bylo to.
Když byste měli prasklou hřídelku, nebo kloub na vložce, nebo vidličku na zámku, určitě by to šlo vše řešit nějakým provrtáním plastu a přemostěním pomocí nějakého ocelového drátu. To vám vydrží víc než celý ten plastový šunt. A nebo zkuste vrakáč.
Jako prevenci to chce asi jednou za čas celé prostříkat WDčkem, aby se snížilo tření.