Stránka 3 z 4
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 15.04.2012 13:47
od Ma.rt
diky moc
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 07:28
od Yeshterr
Tak jsem vypozoroval, že to delší startování u mého auta je následek vypnutí motoru a následném startování ještě ne úplně teplého motoru. Nedal jsem se zmást ručičkou na teploměru v palubce a sledoval teplotu, co ukazovala diagnostika. Tyto problémy nastávaly tak kolem 70'C, kdy spalovací prostor byl již dokonale prohřátý, voda v systému měla ale zatím jen 70, tudíž se ř. j. snažila pravděpodobně ještě trochu obohacovat směs a uchlastávalo se to. Po pár otočení motoru lambda informuje ř.j. o extrémě bohaté směsi, ř.j. to zkoriguje a motor čapne. Při teplotě vody 90'C už je po problému. Toť má teorie. Už to řešit asi nebudu, pokud mi to někdy poloohřáté nebude chtít čapnout, sešlápnu plyn, ř.j. stejně víc benzínu nepustí, zato však pustím do motoru více vzduchu a bude.
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 08:27
od ballu
Je to opačně, čidlo hlásí ohřátý motor, ale on celkově není a ŘJ stáhne bohatost směsi.
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 09:16
od vitr73
a to i v pripade ze najedu 50km v jednom kuse a potom to na 2 minuty chcipnu?
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 10:59
od Yeshterr
Po 50ti km už je motor prohřátý celý, to už s tím nemám problém.
Akorát nevím, Ballu, myslím, že po chvíli běhu motoru je vložka válce s pístem už prohřátá, ale voda ještě ne...

...nebo myslíš, že je to opačně? Podle mě stačí pár stovek výbuchů a válec je prohřátý...
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 19:35
od ballu
Není to o vodě nebo železe motoru, je to jen o čidle, které udává teplotu z jednoho místa do ŘJ a druhé do budíku teploty. Cirkulací vody je pak teplota roznesena po celém motoru a pak teprve kov prohřát stejnoměrně, ale to není v době kdy ručička teploměru je již na značce OK, ale o dalších 10 km více, a to je v době, kdy i olej dosáhne pracovní teplotu. Kdo vlastní káry, které mají jak budík teploty vody, tak i teploty oleje mohou potvrdit , že ještě musí lehkou nohou najet další km, než i olej dosáhne teplotu pracovní a to je ta doba, kdy se může začat šlapat motoru za krk. Ten kdo tohle nezná, tak nevědomky honí studený motor se studeným olejem.

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 19:56
od djdekl
To má čidlo teploty na domku termostatu nebo v hlavě jako Duratorq ?
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 20:35
od Brehowicz
Těď tomu nerozumim,vychazi řj pro bohatost z hodnot čidla vody nebo ne?Teplota oleje asi do těchto korekci nezasahuje přeci.
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 22:44
od ballu
U benzínu je čidlo teploty na termostatu, zároveň je termostat vyhřívaný ŘJ, pro rychlejší náběh otevření termostatu, který pak nereaguje jen na teplotu, ale na otáčky a velikost sašlápnutí pedálu plynu při akceleraci./ dopřed reaguje na předpoklad tepelné zátěže zvýšeného výkonu/. Tato plynulá regulace je daná mapou nahranou v ŘJ.
Samozřejmě ŘJ reaguje na signály teploty vody, u oleje jsem dal příklad toho, že voda dle budíku teploty má být již na provozní teplotě, ale olej v tomto momentě může být i o 30 st.C chladnější.
Fordy RS a ST budíky teploty oleje mají a pánové zde mohou potvrdit, že teplota vody může být v půlce budíku a u budíku teploty oleje se ještě neodpichla od krajní meze.
Proto benzíny jsou choulostivé na přeně udržovanou teplotu motoru, na kterou navazuje ŘJ svéma pokyny na bohatost směsy, předstihu , reciklaci plynů a to je pak ten hlavní vliv na startování, výkon a spotřebu. U nafty je pak montované přídavné vyhřívání oběhu vody, aby se dosáhlo optimální teploty motoru / třeba při sjezdu z kopce v zimě, kdy klasická nafta jde okamžitě s teplotou dolů/

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 29.04.2012 23:02
od Brehowicz
U nafty to je jasne my tam nic upravovat podle lambdy nepotřebujem.
Ale to mně pravě napadlo jak ještěr psal s tim čidlem na tom termostatu a to jestli to pak není jen takový přechodný chvilkový stav kdy si řj neví rady při startu kdy to vyhřívané čidlo vlastně muže i tim vyhřevem skreslovat teplotu do řj

Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 30.04.2012 06:10
od djdekl
Vyhřejvanej termostat má jen 1.8 SCi ne?
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 30.04.2012 07:31
od Brehowicz
2.0i ho mají taky.
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 30.04.2012 07:47
od Yeshterr
Čidlo teploty motoru, ze kterého ř.j. bere teplotní údaj a při jehož odpojení spíná sharu (neboť ř.j. ztrácí kontrolu nad teplotou motoru a tak automaticky spouští saharu na plný výkon) se nachází na Duratecu za motorem, vedle zapalovací cívky. Toto, když odpojím, tak ztrácí ř.j. a tím pádem i diagnostika přehled o teplotě. Pak by tam mělo být čidlo teploty hlavy (ještě jsem neměl důvod ho hledat), díky kterému ř.j. dokáže zjistit, že se přehřívají spalovací komory a začne pouštět střídavě do dvou válců směs a do dvou válců pouze vzduch pro jejich ochlazení (nouzový režim). Pokud toto do cca 30ti vteřin nzpůsobí ochlazení hlavy, ř.j. vypíná motor. V termostatu u Duratecu 2.0 je výhřev, ale nevím, jestli je tam čidlo teploty....to by podle mě ztrácelo význam, neboť tam je pouze potřeba rychle el. ohřát vodu v termostatu, aby ihned otevřel a připravil motor na vysokou zátěž po předchozím vyhodnocení požadavku na vysoký odběr výkonu z motoru.
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 30.04.2012 10:19
od Brehowicz
Toto ma hlavu a patu a vypadá to nejptavděpodobněji.
Re: Startování 2.0 DuraTec 107KW
Napsal: 30.04.2012 10:41
od ballu
Elektrické vyhřítí termostatu a na jeho dodatečné otevření nemá vliv teplota vody ale výkonový signál ŘJ. To znamená, takový přídavný průtokový ventil, který na dobu oroštování motoru zvýší průtok vody přes termostat. Po ubrání plynu, si hlavní termostat otevření -průchod vody upraví, popřípadě sepne sahara. je to proto, že ten bimetal pro otevření termostatu nereaguje rychle, může mít i půl min. prodlevu, pak by se navýšila teplota a ŘJ by měla při nestabilní teplotě problém nastavení parametrů motoru , to pak je ta z ničeho nic ztráta výkonu ve vyšších otáčkách, když je term. vadný. Mě to dělá taky, když po 2km vypnu motor u obchoďáku a za 5 minut startuji, tak mám problém ho nastartovat, jen s plným plynem.
Zhruba to je laicky, jak popisuji, ve zkutečnosti je ten proces trochu složitější, hydrodynamika na kterou navazuje elektronika atd.