foki píše:nemusis byt zklamany , a pokud napises nejaky navod tak ho pis tak jak se ma postupovat protoze kdyz to nekdo udela podle tveho navodu a nahodou se mu to potka tak nevim co na to reknes ale asi nic , vid? tak proto se nekdo ozval , kdyby jsi napsal jak to ma byt tak ti nikdo nerekne ani slovo .
Já jsem to sem psal hlavně z toho důvodu, že jsem chtěl upozornit ty, co si ten rozvoďák chtějí vyměnit třeba o víkendu (samozřejmě že ti co si to vyměnit zvládnou sami), že v sadě od Forda je jen řemen a napínací kladka, že tam není (nejsou) vodící, tak aby na tom někdo neskončil, nehledě na to že každý nemá autorizovaný servis Fordu v místě bydliště. Ten postup (respektive že tam je klínek a rysky - ne jako u 1.6ky že tam klínek není) jsem napsal jen jako doplňující info pro lidi, co si to zvládnou vyměnit sami a nemají trn na zajištění kliky. A jelikož foki jak jsem pochopil do toho děláš, tak mi netvrď, že bys to bez trnu nebyl schopen udělat podle rysek.

Takže já jsem se teda vlastně hrozně provinil tím, že jsem napsal postup pro člověka bez aretačního trnu.
A vzhledem k tomu, že jsem se podíval na ten obrázek co jsi sem vložil, tak si všimni, že tam je 2x!!! napsáno: Upozornění: Neotáčejte klikovým hřídelem. Zkontrolujte, zda klikový hřídel doléhá na speciální nástroj 303-574. (trn). Proč to má člověk kontrolovat, když je to tím trnem tak přesně a neomylně zajištěno? Vysvětli mi prosím, jaký je rozdíl, jestli zkontroluju jestli klikovka doléhá na trn, nebo jestli ryska na řemenici doléhá na rysku na vaně???
A ještě se mi nedostalo odpovědi na to, co ty vlastně foki děláš, když nejsi "garážista"???
Kdyby to někoho zajímalo, tak já se živím tím, že kupuju a prodávám Fordy a díly na ně, použité i nové, defakto takové malé vrakoviště a sem tam někomu něco vyměním nebo opravím (výměny oleje, brzd, výfuků, tlumičů, rozvodů atd.). Ale rozvody na benzínovém Escortu a Mondeu do r.v. 1998 jsem vždy dělal za pomocí pásovice na vačky a rysek na řemenici kliky a trn jsem nikdy nepotřeboval a všechny auta stále jezdí. A hlavně vždycky rozvodová sada od Fordu byla kompletní - tedy řemen, napínací kladka a 2 vodící. Proto mě to u Focusu, který jsem dělal poprvé zaskočilo.
Proto jsem taky zde na Focus fóru hledal nějaké info, jako jestli tam je klínek a rysky, abych věděl že to zvládnu, protože kdyby na to byly nutně potřeba (jako že nejsou) nějaké speciální přípravky, tak bych se do toho bez nich samozřejmě nepustil. Info jsem nenašel, takže jsem musel rozdělat auto, abych se sám přesvědčil a proto jsem to sem potom napsal pro ty, co by hledali stejné info jako já. Tak mě za to zlinčujte, nebo to smažte, když to je tak špatné.