Rozvody benzín 1998-2004

Odpovědět
skaldal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 04.11.2009 16:05

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od skaldal » 12.11.2009 09:27

Boban píše:viděl sem osobně pár motorů po zásahu (měnění rozvodů neodborně )

Lidi opravdu na tomhle neušetříte, nechte to radši dělat odborníkům :idea: :!: za tímhle si budu stát :!:
Definuj mi pojem "odborník". Pro mě totiž odborník (v jakémkoliv oboru) je ten, kdo o tom něco ví a umí to udělat. A ne ten kdo na to má papír a nářadí, ale udělat to kloudně třeba ani neumí. Znám např. autoklempíře co všechno ojebe, nalepí tam plechy jen aby to po vrchu vypadalo, ale vespod to nechá křivý nebo rezavý a řekne si za to o dost víc než jiný, který to dělá doma melouchem, ale udělá všechno poctivě a i za menší peníz. Kdo je v tomto případě odborník? Podle vás asi ten co má klempírnu, co? :lol:

Ještě mě tak napadlo, já díky internetu a fórům kde si lidi radí umím odkódovat Ford rádia zdarma, kdežto když jsem to kdysi neznal, tak po mě "odborníci" za to chtěli 400,- a aby to nevypadalo blbě, že berou peníze za nic, tak po mě ještě chtěli, že jim to tam musím na půl dne nechat, že to musí napíchnout na počítač a že to může trvat a bla bla...
To samý s naprogramováním dálkáče na centrál, za to si řekli 800,- Kč - taky hrozně "odborná" práce. :roll:
Mondeo 2007 1.8TDCI 92kW

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Boban » 12.11.2009 10:16

myslím, že na toto nemá smysl ani reagovat :idea: :!: nebudu nikomu definovat slovo odborník :idea: :!: myslím si, že pokud bych to nevěděl nemám takovou funkci jako mám :idea: :mrgreen:
nevím co tě živí, ale mě živí vysoce odborná činnost v oboru přesného obrábění a nezlob se na mě, ale když mi někdo příjde a řekně, že danou součásku dokáže udělat doma v dílně levněji a ve stejných počtech a tolerancích :idea: :lol: tomu se jen směji :idea: :wink:

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od foki » 12.11.2009 11:17

skaldal píše: Já osobně jsem zklamán z toho, že když tu člověk napíše informace které by se někomu mohly hodit, tak za to ještě dostane "za uši". Myslel jsem že od toho tady to fórum je, ale vidím že asi ne. Takže se na to asi vybodnu a už žádný svoje zkušenosti psát nebudu, když to někomu tak vadí.
nemusis byt zklamany , a pokud napises nejaky navod tak ho pis tak jak se ma postupovat protoze kdyz to nekdo udela podle tveho navodu a nahodou se mu to potka tak nevim co na to reknes ale asi nic , vid? tak proto se nekdo ozval , kdyby jsi napsal jak to ma byt tak ti nikdo nerekne ani slovo .

a k tomu tvemu dotazu , kdyz nekdo jede na servis , a dela se neco jako rozvody nebo nejaky vetsi zasah , tak si studuju postupy , a podle toho objednavam veci , pokud se treba musi menit sroub na klice tak ho menim , nerisknu si aby se to nekomu potkalo , to same s vymenou dilu , menim vse co je predepsane , pokud si ale zakaznik nepreje treba pylovy filtr tak ho nemenim ale s tim ze priste se meni , aby byl dodrzen standard vymen .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Perňa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 21.07.2009 10:26
Bydliště: Salesel a. Elbe
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Perňa » 12.11.2009 11:45

Takže co jsem si to pročet...jsem přišel na to,že Foki začal jako garážista...a dodnes se drží návodů....a přesných postupů....
Kdesi jsem četl na tomto foru, že to tady Fokimu patří a je nejlepší...tohle nikomu neberu a možná tomu i věřím.

Ale mám teď dotaz na Fokiho....

Prosím Tě potřebuju přesný,ale přesný návod na to jak se na fofu se švestkovým motorem vyměnují podložky na ventilech pod vačicema????
Potřebuju vyměnit podložky,ale přece kvůli takové kravině nebudu jezdit do autorizovaného servisu, kerej je 100km v pryč....

Ne myslím to opravdu vážně....

A jestli jsi opravdu ochotný borec na konec....tak mi to vytáhneš z TISu spolu s použitými přípravky a pošleš na email....
Hlavně mi nepiš něco ve stylu zajeď do servisu není to pro garážistu a abych se držel přesného postupu...jen chci ten návod....
Tím se nechvátám, aby jsi to nepochopil špatně, že jako třeba nevíš co je tis...toto nemyslím...

Děkuji....
není to o autech, ale o lidech.....

....bez vozu...

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Boban » 12.11.2009 12:11

sem mimo, ale co je švestkový motor :idea: :?:

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od foki » 12.11.2009 12:39

Ventilspiel


Spezialwerkzeug(e)


Niederdrücker, Tassenstößel
303-563 (21218)


Aus-/Einbauwerkzeug, Ventileinstellplättchen
303-563-01 (2121801)


Zange, Zündkerzenstecker
303-622 (21226)






Verbrauchsmaterial

ł Silikonfett ł A960-M1C171-AA ł ł



Einstellen

1. Massekabel - Batterie abklemmen. Für zusätzliche Informationen siehe «Untergruppe 414-01».

µ 2. Abdeckung - Zylinderkopfhaube ausbauen.

1 Kraftstoffleitungen ausclipsen.

2 Schlauch - Kurbelgehäuseentlüftung abziehen.

3 Halter von Unterdruckleitung - Aktivkohlekanister ausclipsen.

4 Schrauben herausdrehen (sechs Schrauben).

µ 3. ACHTUNG:
Beim Abziehen der Zündkerzenstecker nicht am Kabel ziehen. Ggf. Stecker - Zündspule abziehen, um ein Verbiegen des Kabels zu vermeiden. Zündkerzenstecker vor dem Abziehen etwas drehen, um die Dichtung zu lösen.

ACHTUNG:
Zündkerzenstecker in der Achse der Zündkerze abziehen.

ACHTUNG:
Dichtung - Zylinderkopfhaube nicht beschädigen, da nicht separat erneuerbar.

Zylinderkopfhaube gerade nach oben ausbauen.

1 Stecker - Zylinderkopf-Temperatur-Sensor (CHT-Sensor) abziehen.

2 Zündkerzenstecker abziehen.

l Für abgewinkelte Zündkerzenstecker Spezialwerkzeug 303-622 verwenden.

3 Drei Schrauben von oberer Abdeckung - Zahnriemen herausdrehen.

4 Muttern abschrauben.

µ 4. Beachte:
Lange Schrauben vorn einbauen.

Spezialwerkzeug anbauen.

l Äußere Schrauben von erstem und letztem Lagerdeckel - Nockenwelle herausdrehen.

l Spezialwerkzeug mit Führung - Niederdrücker nach außen zeigend anbauen.

µ 5. Beachte:
Nocken des betreffenden Ventils muss nach oben zeigen.

Spezialwerkzeug anbauen.

l Niederdrücker in Hebel einsetzen.

µ 6. Ventilspiel der Ventile des ersten Zylinders ermitteln.

µ Siehe entsprechende Abbildung.

7. Beachte:
Nut - Ventilstößel muss zur Motormitte zeigen.

Beachte:
Nicht mit Niederdrücker auf Einstellscheibe drücken.

Einstellscheibe ausbauen.

1 Niederdrücker an Ventilstößelkante ansetzen und Stößel niederdrücken.

2 Einstellscheibe entnehmen.

8. Dicke - Einstellscheibe mit Bügelmessschraube ermitteln.

9. Neue Einstellscheibe auswählen.

l Dicke der neuen Einstellscheibe ermitteln: Dicke der Einstellscheibe (neu) = Ventilspiel (gemessen) + Dicke der Einstellscheibe (alt) - Dicke der Einstellscheibe (neu). Das Maß der gewählten Einstellscheibe darf nicht mehr als 0,03 mm vom errechneten Wert abweichen.

10. Neue Ventileinstellscheibe, wie im vorherigen Arbeitsschritt ermittelt, einsetzen.

µ 11. Ventilspiel prüfen ggf. Ventilspiel gemäß früheren Arbeitsschritten einstellen.

12. Arbeitsschritte für jeden Zylinder, jeweils auf Ein- und Auslassseite durchführen.

µ 13. Spezialwerkzeug abbauen.

µ 14. ACHTUNG:
Zum Auftragen des Silikonfetts einen stumpfen Gegenstand verwenden (z. B. einen Kunststoff - Kabelbinder) um die Dichtung - Zündkerzenstecker nicht beschädigt wird.

ACHTUNG:
Zündkerzenstecker in der Achse zur Zündkerze aufschieben.

Beachte:
Innenseite - Zündkerzenstecker bis zu einer Tiefe von 5-10 mm mit Silikonfett bestreichen.

Zylinderkopfhaube einbauen.

1 Muttern aufschrauben und in zwei Stufen festziehen.

n 1. Stufe: 3 Nm

n 2. Stufe: 10 Nm

2 Stecker - CHT-Sensor aufstecken.

3 Zündkerzenstecker bis zum Einrasten aufstecken.

4 Drei Schrauben von oberer Abdeckung - Zahnriemen eindrehen.

µ 15. Abdeckung - Zylinderkopfhaube einbauen.

1 Schrauben eindrehen (sechs Schrauben).

2 Schlauch - Kurbelgehäuseentlüftung aufstecken.

3 Halterung von Unterdruckleitung - Aktivkohlekanister einclipsen.

4 Kraftstoffleitungen einclipsen.

16. Abschließende Standardarbeiten.

l Massekabel - Batterie anklemmen. Für zusätzliche Informationen siehe «Untergruppe 414-01».

l Ggf. Kabel mit Kabelbinderfixieren.

l Flüssigkeitsstände prüfen ggf. korrigieren.
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Perňa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 21.07.2009 10:26
Bydliště: Salesel a. Elbe
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Perňa » 12.11.2009 12:51

A kde máš obrázky tohle není z Tisu....pro garážisty to musíš v obrázkách
není to o autech, ale o lidech.....

....bez vozu...

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Boban » 12.11.2009 13:11

tohle je německý TIS :idea: :wink:

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7238
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Quickie » 12.11.2009 13:12

Perňa ty teraz čakáš že tu bude foki každemu na požiadanie sypať obrázky? može zavrieť dielnu a sediet nonstop pri pc. Trošku súdnosti by neuškodilo. :roll:

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od foki » 12.11.2009 13:23

udelej mu radost treba neumi cist a dela to podle obrazků a to ze tu pise ? treba soused nebo deti :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Přílohy
IMG.jpg
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

skaldal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 04.11.2009 16:05

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od skaldal » 12.11.2009 14:36

foki píše:nemusis byt zklamany , a pokud napises nejaky navod tak ho pis tak jak se ma postupovat protoze kdyz to nekdo udela podle tveho navodu a nahodou se mu to potka tak nevim co na to reknes ale asi nic , vid? tak proto se nekdo ozval , kdyby jsi napsal jak to ma byt tak ti nikdo nerekne ani slovo .
Já jsem to sem psal hlavně z toho důvodu, že jsem chtěl upozornit ty, co si ten rozvoďák chtějí vyměnit třeba o víkendu (samozřejmě že ti co si to vyměnit zvládnou sami), že v sadě od Forda je jen řemen a napínací kladka, že tam není (nejsou) vodící, tak aby na tom někdo neskončil, nehledě na to že každý nemá autorizovaný servis Fordu v místě bydliště. Ten postup (respektive že tam je klínek a rysky - ne jako u 1.6ky že tam klínek není) jsem napsal jen jako doplňující info pro lidi, co si to zvládnou vyměnit sami a nemají trn na zajištění kliky. A jelikož foki jak jsem pochopil do toho děláš, tak mi netvrď, že bys to bez trnu nebyl schopen udělat podle rysek. :wink: Takže já jsem se teda vlastně hrozně provinil tím, že jsem napsal postup pro člověka bez aretačního trnu.

A vzhledem k tomu, že jsem se podíval na ten obrázek co jsi sem vložil, tak si všimni, že tam je 2x!!! napsáno: Upozornění: Neotáčejte klikovým hřídelem. Zkontrolujte, zda klikový hřídel doléhá na speciální nástroj 303-574. (trn). Proč to má člověk kontrolovat, když je to tím trnem tak přesně a neomylně zajištěno? Vysvětli mi prosím, jaký je rozdíl, jestli zkontroluju jestli klikovka doléhá na trn, nebo jestli ryska na řemenici doléhá na rysku na vaně???

A ještě se mi nedostalo odpovědi na to, co ty vlastně foki děláš, když nejsi "garážista"???

Kdyby to někoho zajímalo, tak já se živím tím, že kupuju a prodávám Fordy a díly na ně, použité i nové, defakto takové malé vrakoviště a sem tam někomu něco vyměním nebo opravím (výměny oleje, brzd, výfuků, tlumičů, rozvodů atd.). Ale rozvody na benzínovém Escortu a Mondeu do r.v. 1998 jsem vždy dělal za pomocí pásovice na vačky a rysek na řemenici kliky a trn jsem nikdy nepotřeboval a všechny auta stále jezdí. A hlavně vždycky rozvodová sada od Fordu byla kompletní - tedy řemen, napínací kladka a 2 vodící. Proto mě to u Focusu, který jsem dělal poprvé zaskočilo.
Proto jsem taky zde na Focus fóru hledal nějaké info, jako jestli tam je klínek a rysky, abych věděl že to zvládnu, protože kdyby na to byly nutně potřeba (jako že nejsou) nějaké speciální přípravky, tak bych se do toho bez nich samozřejmě nepustil. Info jsem nenašel, takže jsem musel rozdělat auto, abych se sám přesvědčil a proto jsem to sem potom napsal pro ty, co by hledali stejné info jako já. Tak mě za to zlinčujte, nebo to smažte, když to je tak špatné.
Mondeo 2007 1.8TDCI 92kW

Uživatelský avatar
Perňa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 21.07.2009 10:26
Bydliště: Salesel a. Elbe
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Perňa » 12.11.2009 14:43

No Milane moc děkuju za obrázky a přeji Ti hodně úspěchů do dalších let....a ať Ti garážníci neberou kšefty..... :wink:
není to o autech, ale o lidech.....

....bez vozu...

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od foki » 12.11.2009 14:43

klika je o ten trn oprena proto je tam napsano ze se nesmi pohnout . a nikdy jsem to nezkousel delat na rysky protoze vzdy jsem to delal na doraz . a nejsem si vedom ze by tam byly nejake rysky , ale kdyz tvrdis ze tam jsou tak asi jo .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od foki » 12.11.2009 14:43

Perňa píše:No Milane moc děkuju za obrázky a přeji Ti hodně úspěchů do dalších let....a ať Ti garážníci neberou kšefty..... :wink:
kdyby arogance nadnasela , tak je perńa jak patraci balon :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Perňa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 21.07.2009 10:26
Bydliště: Salesel a. Elbe
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 1.8 16V 85kW 1/2000

Příspěvek od Perňa » 12.11.2009 14:46

foki píše:
Perňa píše:No Milane moc děkuju za obrázky a přeji Ti hodně úspěchů do dalších let....a ať Ti garážníci neberou kšefty..... :wink:
kdyby arogance nadnasela , tak je perńa jak patraci balon :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Arogance nebo arrogance (franc. arrogance) znamená namyšlenost, drzé, pyšné a pohrdavé vystupování vůči druhým lidem.
Odtud arogantní, namyšlený, bezohledný, pohrdavý.

Tohle já vůbec nejsem....mě neznáš...tak nesuď
není to o autech, ale o lidech.....

....bez vozu...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti