Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od V12 » 22.09.2010 08:42

Kupovat naftak bez overenej servisnej historie je kupovanie macky vo vreci. Ked budes mat stastie, kupis stoceny iba o par desiatok tisic (ako ja), ak smolu, tak mu dali dole par sto tisic. Bohuzial u Mondea je pravdepodobnejsie stacanie o 100 a viac tisic. A co to znamena ? Treba na 100% pocitat s vymenou vstrekovacov, CR cerpadla, mozno spojka s dvojhmotovym zotrvacnikom (ak jazdilo dlhe trate, pravdepodobnost nutnosti tohto ukonu sa znizuje), riziko nacateho turba. Na zaver je tu este DPF, no k cene vymeny a intervalu na Mondeu sa vyjadrit neviem, o Focusoch je tu pisane dost - vymena je za cca 1500 az 2000 EUR a to po 120 tisic km.Toto vsetko su palky az hroza. Ked som spocital, co ma bude stat revitalizacia mojho Focusu II 2.0TDCi, vyslo mi to cez 3000 EUR a to je uz vymenene turbo. Pokial je to auto v super stave a je stare do 3 - 4 rokov vo full vybave, stoji za zvazenie, ci sa to oplati (ja myslim, ze ano, len s tym treba pocitat a byt pripraveny na tuto eventualitu). Problem je v tom, ze ked Ti lahne cokolvek (vstreky, cerpadlo, turbo, spojka / zotrvak), okamzite stojis - su to fatalne zavady. Ak sa ale jedna o starsie auto, pocit z dobrej jazdy bude negovany paranoidnym pocuvanim vsetkych zvukov zpod kapoty (moj pripad) a nerentabilnej opravy cohokolvek pod prednou kapotou. Jazdit diesel so 150 tisic a viac realnymi kilometrami je skratka pridrahy sport, ktory sa vyplati iba vo vynimocnom pripade (vid vyssie), aj to je ale diskutabilne. Aj ja riesim dilemu, co urobit - nechat si Focusa, alebo ho poslat do automobiloveho pekla AAA a zinkasovat zan prachy, pokial je este predajny a kupit slusny jazdeny benzinak. Momentalne u mna vyhrava ta druha moznost, nasiel som Mondeo Mk III '2003 2.0i s poctivymi a overenymi 88 tisic km v dobrej vybave za super cenu s komplet servisnou aj pravnou historiou. Uvidime, ako dopadne pokus o odpredaj Focusu, zatial je na dobrej ceste. Ak sa podari, presedlavam na benzin a naftu uz nechcem ani citit.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od buceek07 » 22.09.2010 19:32

Tenhle borec se mi zamlouvá...opouští tdci a jde ke 2,0 duratec He...Dobře ty :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru: ...je to skvělej motor...já sem maximálně spokojenej
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Ma.rt » 22.09.2010 19:46

jo... bude spokojenej, akorat ho mozna potrapi sani :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od buceek07 » 22.09.2010 20:07

pár hodim času, šikovny ruce a je po problému...
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Eidž » 22.09.2010 22:11

Jen k těm 88 tis. km - už jsem to psal, pokud s tím jezdí jako jeden maník z práce, tak sice auto má "rozumně" najeto, ale je dojetý... Začal tím, že koupil funglovku v autosalónu a jezdí jak -.. ono ohnout poloosu chce svý. A to je asi to nejmenší, co tam řeší... Ono 50 km za 30 min, po okreskách, žádná dálnice, každý den do práce... Slušně řečeno - je to hovado, které na cesty nepatří. No, až bude auto prodávat, tak nový majitel bude mít jedno jistý - může vyměnit kompletně všechno...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od buceek07 » 23.09.2010 06:45

Jojo je tak...eště že já měl šteští :Dancer:
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od V12 » 24.09.2010 12:57

To sanie je prva vec, co bude skontrolovane a v pripade potreby pojdu klapky von. Mam ale iny problem - bezpecnostny pas vodica je do 1/3 sirky rozstrapkany a to v casti, ktora je v navinutom stave pod calunenim. Nemoze to svedcit o nejakej vaznejsej kolizii ? Okna su vsetky znacene rovnako - rovnaky pocet bodiek aj cislo - nechce sa mi verit, ze by si niekto dal tolko namahy a na vrakaci hladal skla aj podla tohto...

Este k tomu saniu - vzdy je to lacnejsie (aj komplet vymena) ako nove cerpadlo, 4 ks vstrekovacov a dvojhmota.

Eidz :
Ohnut poloos ??? To sa mu ako podarilo ? Co s tym jazdi trial ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
DavidF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 74
Registrován: 14.01.2010 23:05

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od DavidF » 24.09.2010 14:44

s tou "dvouhmotou" bych byl opatrnější, zatím vše nasvědčuje tomu, že Duratec HE ji má taky...konkrétně v mém případě to do budoucna vypadá na cca 11tis setrvák + 7tisk spojka+ložisko

jinak nevím co je to klepání za zvuk :-) najeto velmi pravděpodobně cca 190tis km (docela důvěryhodná serviska)
Mondeo kombi 2.0 Ghia 8/2002

buceek07
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10344
Registrován: 07.02.2010 11:46
Bydliště: Olšany u Prostějova

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od buceek07 » 24.09.2010 15:23

S tím pásem si to nemyslim...prostě se to občas stane že se rozjede....pokud je to hodně tak dej druhej a hotuvka
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od V12 » 24.09.2010 19:55

DavidF :
Kym by som na tom aute ja natocil 190 tisic, to potrva minimalne 6 rokov, zatial snad naskriabem na nieco ine.
Hmmm, prave som pozeral v katalogu 2.0i montovany do Mondea, podla ceny a tvaru to je naozaj dvojhmota :wallbash:
Naposledy upravil(a) V12 dne 24.09.2010 20:07, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od HmerX » 24.09.2010 19:56

Boban tam má taky dvouhmotu myslim :idea:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od V12 » 24.09.2010 20:09

No na benzinakoch snad vydrzi podstatne dlhsie z dovodu mensich razov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Ma.rt » 24.09.2010 21:07

co se mi podarilo nastudovat, tak mame v MK III dvojhmotu uplne vsichni :? jen jsou ruzne typy, levnejsi a drazsi... benziny ji maji snad o neco levnejsi, kazdopadne kdyz uz se to jednou udela, mel by byt na dloooouho pokoj. Ja tu dvouhmotu slysim uz skoro 30tkm, co to auto mam, a je to porad stejne, snad to jeste vydrzi, ale je fakt, ze auto setrim, jezdim s tim fakt slusne
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Brehowicz » 24.09.2010 21:11

Co furt řešíte jestli tam je nebo není,až se posere tak to poznáte asi málogdo to bude dělat doma na kolenu.Největší zátěž tomu dáva mamlas co podtáčí motor ať je to ropa nebo benál.A naběhané kilometry se taky musí na něčem podepsat.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Max náklady na opravu motoru u "nepovedené" ojetiny?

Příspěvek od Eidž » 24.09.2010 21:14

V12 píše:....

Este k tomu saniu - vzdy je to lacnejsie (aj komplet vymena) ako nove cerpadlo, 4 ks vstrekovacov a dvojhmota.
Tak dvojhmotu můžeme odečíst. :mrgreen: (asi).
Ohnut poloos ??? To sa mu ako podarilo ? Co s tym jazdi trial ?
No, vletěl do nějaké díry, podle něj kanál. V jaké rychlosti psát nebudu... Ale nechápu to, neboť už to měl "přeletět" a ne vymlet. ...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů