
Aditiva do nafty
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 02.02.2008 03:18
hmm... jsem na aditivum Hekra vyjel čtyři nádrže a čerpadlo mi dalo vale. Doufám, že mezi tím není žádná spojitost. Ale asi už to neudělám, byť to nelze ani vyvrátit, ani potvrdit.
. Snad Foki zjistí, proč odešlo.

FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Vite, ze Bishop byl u vzniku T613?martinsk píše:Ja používam Bishops original, ináč rieši sa to tu: http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... c&start=15
ja tam mám odkaz na firmu odkiaľ som ho bral.
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
Nazdar. Pozri na http://www.41.cz/vif/ je tam kompletný test aditív. Je to síce na leto, ale na zimu som pocul vraj dopadli presne tak isto. Vítaz moc neosloví výzorom ale je fakt OKmirec_m píše:chcem sa informovat
neviem zohnat ziadne aditivum na dizla uz som obehal vsetky benzinky v okolia vsade maju len dake od firmy SHARON ci tak nejak volajako
![]()
pouziva ho niektomoze odporucit



Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla
- Dudko
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banska Bystrica (Slovakia)
- Kontaktovat uživatele:
Pozeral som ten test aj ja. Chcel som najprv kúpiť ten VIF, ale jednak som to mal problém tu v BB zohnať a potom ma od toho odrádzalo to balenie, lebo neviem ako by som to na čerpačke nalial do nádrže (?) Je to blbosť takto v strede umiestniť otvor a navyše ústie nádrže je ešte prekryté kovovou záklopkou, takže ešte aj tú by som asi musel držať otvorenú prstom počas nalievania a zrejme by som bol zasvinený od hlavy až po päty.
Nakoniec som si kúpil Castrol TDA za 326,-Sk ktorý sa riedi v pomere 1:1000 takže tá 0,5l fľaška mi vydrží na asi 10 tankovaní (500 litrov). Dobre sa to dávkuje, pretože fľaška má pretiahli a úzky tvar so šroubovacím uzáverom. Navyše je polopriehľadná a tak ju len strčím do ústia nádrže a na stupnici sledujem, kedy tam pretečie 0.5 dcl.
Musím ale priznať, že tankujem len Diesel V-Power a teda žiaden rozdiel v chode motora (otáčky, výkon, spotreba) som nepostrehol a pridávam to tam len kôli blížiacim sa zimným podmienkam.
Bojím sa totiž, že mi prípadný vykrištalizovaný parafín upchá palivový systém (filter). Zimná nafta je vraj podľa normy do -15C, ale tu v BB si pamätám pred 2 rokmi ranné teploty aj -24C.
Nakoniec som si kúpil Castrol TDA za 326,-Sk ktorý sa riedi v pomere 1:1000 takže tá 0,5l fľaška mi vydrží na asi 10 tankovaní (500 litrov). Dobre sa to dávkuje, pretože fľaška má pretiahli a úzky tvar so šroubovacím uzáverom. Navyše je polopriehľadná a tak ju len strčím do ústia nádrže a na stupnici sledujem, kedy tam pretečie 0.5 dcl.
Musím ale priznať, že tankujem len Diesel V-Power a teda žiaden rozdiel v chode motora (otáčky, výkon, spotreba) som nepostrehol a pridávam to tam len kôli blížiacim sa zimným podmienkam.
Bojím sa totiž, že mi prípadný vykrištalizovaný parafín upchá palivový systém (filter). Zimná nafta je vraj podľa normy do -15C, ale tu v BB si pamätám pred 2 rokmi ranné teploty aj -24C.
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
Nazdar. Takze musim ti povedat ze si urobyl chybu. Lebo keby si sa najprv poradil tak by si zistil zasadnu vec. Na tom vrchnaku je umiestneny taky odmerkovy valec do ktoreho sa super nalieva. Ja som spociatku tiez nevedel ako to bude vyzerat. Ale ked som to otvoril tak to bolo OK. Nalieva sa to tiez super ci uz za nadobky alebo do nadrze. Ale nemyslim si ze ta volba ktoru si si zvolil ty je najhorsia. Len skoda ze si sa neporadil. Budes aspon vediet na buduce. Ja sa pokusim ti to odfotit a poslat tu na forum. Potom to uvydis. Tak zatial sa maj a ak bude snieco potrebovat tak sa ozvy bud tu na forum alebo na RS.Dudko píše:Pozeral som ten test aj ja. Chcel som najprv kúpiť ten VIF, ale jednak som to mal problém tu v BB zohnať a potom ma od toho odrádzalo to balenie, lebo neviem ako by som to na čerpačke nalial do nádrže (?) Je to blbosť takto v strede umiestniť otvor a navyše ústie nádrže je ešte prekryté kovovou záklopkou, takže ešte aj tú by som asi musel držať otvorenú prstom počas nalievania a zrejme by som bol zasvinený od hlavy až po päty.
Nakoniec som si kúpil Castrol TDA za 326,-Sk ktorý sa riedi v pomere 1:1000 takže tá 0,5l fľaška mi vydrží na asi 10 tankovaní (500 litrov). Dobre sa to dávkuje, pretože fľaška má pretiahli a úzky tvar so šroubovacím uzáverom. Navyše je polopriehľadná a tak ju len strčím do ústia nádrže a na stupnici sledujem, kedy tam pretečie 0.5 dcl.
Musím ale priznať, že tankujem len Diesel V-Power a teda žiaden rozdiel v chode motora (otáčky, výkon, spotreba) som nepostrehol a pridávam to tam len kôli blížiacim sa zimným podmienkam.
Bojím sa totiž, že mi prípadný vykrištalizovaný parafín upchá palivový systém (filter). Zimná nafta je vraj podľa normy do -15C, ale tu v BB si pamätám pred 2 rokmi ranné teploty aj -24C.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
hosi, sorry ze sa vam tu ako benzinovy votrelec miesam, ale v zimnych obdobiach pumpy ponukaju namiesto standardnej "letnej" nafty aj "zimnu" ktora je obohatena o potrebne zimne aditiva... ja osobne by som tankoval to a vybavene... najlepsia je vraj ta z OMV
len aby ste si dali bacha a nezdvojnasobili ich mnozstvo
len aby ste si dali bacha a nezdvojnasobili ich mnozstvo

- Dudko
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banska Bystrica (Slovakia)
- Kontaktovat uživatele:
to Polkiboj:
Vďaka za odpoveď. Tak to som nevedel, že je to tam takto riešené. Škoda, že to nebolo niekde napísané, alebo vyfotené aj s tým odmerným valcom, lebo takto mi to balenie pripadalo ako bolo kedysi ČIPRO, či neskôr ARVA. Nevadí však ak to niekde uvidím, tak si jedno balenie kúpim aj ja a budem to striedať a laborovať, veď jesť to nepýta (hi). V tom teste to dosť vychválili.
to Misoo:
Máš pravdu už sa to tu niekde písalo, že myslím od 30.11. majú čerpačky povinnosť nalievať do stojanov zimnú naftu, ktorá by mala vydržať mráz myslím do -15C. Akurát som sa nikde nedočítal, že či nafta s aditívami (Shell, OMV atď.) má ešte nižší bod mrznutia, alebo nie(?) Pamätám sa, že na Štedrý deň roku 2005 bolo u nás v Banskej Bystrici -24°C a to som si nie istý, či by to tá nafta vydržala (vtedy som mal ešte benzínové auto). Tak pre istotu som si už kúpil ten Castrol TDA a začínam ho tam pridávať. Väčším množstvom aditív sa vraj nič nepokazí, akurát sa predraží palivo (hi)
Vďaka za odpoveď. Tak to som nevedel, že je to tam takto riešené. Škoda, že to nebolo niekde napísané, alebo vyfotené aj s tým odmerným valcom, lebo takto mi to balenie pripadalo ako bolo kedysi ČIPRO, či neskôr ARVA. Nevadí však ak to niekde uvidím, tak si jedno balenie kúpim aj ja a budem to striedať a laborovať, veď jesť to nepýta (hi). V tom teste to dosť vychválili.
to Misoo:
Máš pravdu už sa to tu niekde písalo, že myslím od 30.11. majú čerpačky povinnosť nalievať do stojanov zimnú naftu, ktorá by mala vydržať mráz myslím do -15C. Akurát som sa nikde nedočítal, že či nafta s aditívami (Shell, OMV atď.) má ešte nižší bod mrznutia, alebo nie(?) Pamätám sa, že na Štedrý deň roku 2005 bolo u nás v Banskej Bystrici -24°C a to som si nie istý, či by to tá nafta vydržala (vtedy som mal ešte benzínové auto). Tak pre istotu som si už kúpil ten Castrol TDA a začínam ho tam pridávať. Väčším množstvom aditív sa vraj nič nepokazí, akurát sa predraží palivo (hi)
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Kdyz jsem koupil starecka, tak jsem tankoval na OMV asi za 300,- co chvilku mi to vypinalo pistoli. Pak jsem nekoho vezl na hory, tak jsem tankoval podruhe na OMV a uz nikdy vice. U toho stojanu jsem stal 15 minut, nez jsem natankoval nejakych 35l. Pistole se mi vypinala co pul litru a sla z toho jenom pena. Na Shell v nafte neni proti tomu ani bublinka.
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
Mas pravdu.Uz aj ja len Shell. Este par info co sa tika zlozenia nafty. Pisal som tam do Shell SR ohladom podielu biopaliv a zimnej nafty. Takze odpisali mi nasledovne. Co sa tika biopaliv tak momentalne sa nafta sklada za 2% biopaliva. tato miera sa ma do r. 2010 postupne zvysit na 5% pricom uz 1.1.2010 musi byt jej hranica na uvedenej ciastke. Co sa tika zimnej nafty, tak tato sa zacne na Shell CS dodavat postupne podla oblasti s klimatickou narocnostou. Dodavka ma zacat 1.11. 2007 a uplne pokrrytie ma byt do 15.11.2007. Tato nafta ma v priemere obstat do vysky az -15°C co je podla mna na Liptov dost malo. Preto Shell odporuca tuto naftu v narocnych podmienkach este aditivovat. Takze pre nas z Liptova je to nutnost.Ahmed píše:Kdyz jsem koupil starecka, tak jsem tankoval na OMV asi za 300,- co chvilku mi to vypinalo pistoli. Pak jsem nekoho vezl na hory, tak jsem tankoval podruhe na OMV a uz nikdy vice. U toho stojanu jsem stal 15 minut, nez jsem natankoval nejakych 35l. Pistole se mi vypinala co pul litru a sla z toho jenom pena. Na Shell v nafte neni proti tomu ani bublinka.
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla
- Dudko
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banska Bystrica (Slovakia)
- Kontaktovat uživatele:
to Polkiboj:
Vďaka Ti za podrobné informácie. Ešte by som sa chcel opýtať jednu vec. Ak naleješ do zimnej nafty (-15°C) nejaké aditívum (napr. Castrol TDA) v pomere ktorý je uvedený v návode (1:1000) na asi aký bod mrznutia klesne táto zmes ? Inak povedané, ak v predpovedi počasia hlásia, že bude napr. -25°C nemám do tej zimnej nafty naliať aditívum v silnejšom pomere napr. 1:500 ?
Vďaka Ti za podrobné informácie. Ešte by som sa chcel opýtať jednu vec. Ak naleješ do zimnej nafty (-15°C) nejaké aditívum (napr. Castrol TDA) v pomere ktorý je uvedený v návode (1:1000) na asi aký bod mrznutia klesne táto zmes ? Inak povedané, ak v predpovedi počasia hlásia, že bude napr. -25°C nemám do tej zimnej nafty naliať aditívum v silnejšom pomere napr. 1:500 ?
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
Takze to ti neviem povedat. Ale pokial viem tak nasobenie aditiv neskodi. Je to napisane aj na navode. Takze podla mna ta na plnu nadrz nezabije to tam dat. Lebo netankujes kazdy den. Vies dnes moze byt -7 a na druhy den -25. Takze clovek nikdy nevie.Dudko píše:to Polkiboj:
Vďaka Ti za podrobné informácie. Ešte by som sa chcel opýtať jednu vec. Ak naleješ do zimnej nafty (-15°C) nejaké aditívum (napr. Castrol TDA) v pomere ktorý je uvedený v návode (1:1000) na asi aký bod mrznutia klesne táto zmes ? Inak povedané, ak v predpovedi počasia hlásia, že bude napr. -25°C nemám do tej zimnej nafty naliať aditívum v silnejšom pomere napr. 1:500 ?
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti