zrušit zapnutí klimatizace

Prostě vše kolem vzduchu.....
Odpovědět
Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od Ferino » 14.01.2007 19:45

Hurvajs píše:Považuju to za nesmysl, že to takhle udělali. Vždyť kdyby to tam neudělali, tak si každej může tu klimu zapnout podle svého uvážení a ne aby byl postavenej před hotovou věc :evil:
Taky mi vadí, když si auto dělá samo něco jinýho, než já chci. Kdyby se u toho aspoň rožnula kontrolka klimy, aby člověk věděl.
Ale páni technici ve Fordu řekli NE! :?
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
Fireice
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fireice » 14.01.2007 19:47

Hurvajs píše:
Fireice píše:No tak já to tam mam taky.Zřejmě pánové ve Fordu ví co dělaj, takže to tak asi má bejt.Zřejmě to skutečně vysouší vzduch.Spíná mi to úplně až ta poslední poloha při ofuku nastavení na okno.Takže to spínání klimi uživatel může mít v pohodě pod kotrolou :wink:
No to je relativní, jestli to máš pod kontrolou, protože v zimě většinou musíš dát ofuk na okna, takže nemáš potom šanci klimu vypnout :cry: Považuju to za nesmysl, že to takhle udělali. Vždyť kdyby to tam neudělali, tak si každej může tu klimu zapnout podle svého uvážení a ne aby byl postavenej před hotovou věc :evil:
No podle mě to pod kontrolou máš...Ta předposlední tečka na tom ovladači,je ofuk jen na okna.Pakliže to doklapneš až na konec kde je symbol okna,sepne se jen el. spínačem relé,které sepne klima.Já jsem to zkoušel a takhle mi to fachčí.takže je to v poho.Původně jsem si myslel to samé co ty :wink:
Ford Focus Combi 1,6 16V ZETEC 2001 Dark True Blue
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 14.01.2007 20:30

To Ferino:
To, ze klima je tepelne cerpadlo vim. Lze s nim topit i chladit. Voda kondenzuje v lete, kdy se obvykle pouziva klimatizace na chlazeni.
Ztratove teplo - pisu, ze je z chladiciho okruhu motoru - nic o tom, ze by klima ohrivala ztratovym teplem vzduch nepisu (i kdyz je to vlastne obecne pravda, ale to tu nechci rozepisovat). Tedy teplo, ktere se odvede tak jako tak, bud ven nebo castecne teplovodnim topenim do kabiny.
Na tom, ze vzduch ztraci relativni vlhkost ohratim trvam. Relativni vlhkost je neco jineho, nez si asi predstavujes. Relativni vlhkost je 100% tehdy, kdy se z vlhkeho vzduch srazeji vodni kapicky (rosny bod). To je pripad tech bryli, co tak trefne popisujes.
"A klima v aute bud jede, nebo nejede" - s tim souhlasim. "Ochlazenej vzduch z klimy se pritapi klasickym topenim na pozdavanou teplotu" - je IMHO smyslenka, ktera nema opodstaneni. Proc by to tak u Fordu delali?

K veci: Pokud se Vam zapne klima v poloze rychleho ohrevu okna, tak Vam nejde vypnout? Mne ano, zmacknu tlacitko A/C a vypnu ji.

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od Ferino » 14.01.2007 22:06

Jiri 2:
v poho, jen jsi psal, že v zimě klima ohřívá vzduch co jde na sklo, když je motor ještě sudenej, to mi právě nějak neštimuje, to by musela jet obráceně. :?:
Nebo jak si myslíš, že klima topí do kabiny?
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 15.01.2007 22:46

2 Ferino:
Tak nejak jsem to myslel. Ony to totiz klimatizace (a nejen v aute) obvykle delaji. Jsou, zkratka, o dost vymakanejsi nez lednicka, ktera umi jen cerpat teplo jen jednim smerem (zevnitr ven).
Schvalne, zkus pustit klimu pri studenem motoru (pokud NAHODOU v lednu zrovna nemrzne) a nastav si teplotu na nejvyssi. Budes prekvapen, jak brzo bude foukat teply vzduch v porovnani s tim, ze klimu nechas vypnutou a budes spolehat jen na teplou chladici kapalinu. Aspon u mne to sokovalo znameho, ktery si nemohl vynachvalit Zigulika (ten topil hned a hodne), divil se, ze Ford topi jeste driv.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 15.01.2007 23:06

Jiri02 píše:2 Ferino:
Tak nejak jsem to myslel. Ony to totiz klimatizace (a nejen v aute) obvykle delaji. Jsou, zkratka, o dost vymakanejsi nez lednicka, ktera umi jen cerpat teplo jen jednim smerem (zevnitr ven).
Schvalne, zkus pustit klimu pri studenem motoru (pokud NAHODOU v lednu zrovna nemrzne) a nastav si teplotu na nejvyssi. Budes prekvapen, jak brzo bude foukat teply vzduch v porovnani s tim, ze klimu nechas vypnutou a budes spolehat jen na teplou chladici kapalinu. Aspon u mne to sokovalo znameho, ktery si nemohl vynachvalit Zigulika (ten topil hned a hodne), divil se, ze Ford topi jeste driv.
No tak to čumím, to slyším poprvé, že by klima uměla i topit. 8O Ale nehádám se, hned zítra ráno to zkusím. Jinak jsem zkoušel to zapínání klimy při ofuku oken a mně to nedělá. Upřímně řečeno jsem rád, nemusím si hlídat, jestli mám ovladač v úplně krajní poloze nebo ne a prostě si klimu pustím kdy chci já :wink:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 15.01.2007 23:36

Jiri02 píše: No tak to čumím, to slyším poprvé, že by klima uměla i topit. 8O Ale nehádám se, hned zítra ráno to zkusím. Jinak jsem zkoušel to zapínání klimy při ofuku oken a mně to nedělá. Upřímně řečeno jsem rád, nemusím si hlídat, jestli mám ovladač v úplně krajní poloze nebo ne a prostě si klimu pustím kdy chci já :wink:
Tak to jsem opravdu zvedav. Mozna, ze se ted klima nezapne - muze tam byt ochrana proti spusteni v mrazu, o tom se tu psalo a nevim, zda se tom nepise i v navodu - pak by totiz klima mela dost makacku vyzdimat z uz tak dost studeneho vzduchu nejake to teplo k nacerpani do kabiny a ta cast, ktera v lete hreje muze zamrznout. Mne tuto zimu-nezimu klima pri ohrevu okna pokazde zapinala a mrazy jsem s ni jeste nezazil. (V navodu jsem si precetl jen to, ze by klima mela bezet aspon 1/2 hodiny mesicne, ale ten navod jsem mel pujceny, svuj nemam. Co se, prosim, o tom pise v jinych navodech?)
Good luck!
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od Ferino » 16.01.2007 00:09

Jiri02 píše: V navodu jsem si precetl jen to, ze by klima mela bezet aspon 1/2 hodiny mesicne, ale ten navod jsem mel pujceny, svuj nemam. Co se, prosim, o tom pise v jinych navodech?
To je obecná známost, je to proto, aby se klimou prohnala náplň, která mimo jiné obsahuje nějaké snad mazné a konzervační složky. Je to na ochranu klimy a zvýšení její životnosti.
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1012
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 16.01.2007 00:28

Lidičky...

Místo pocitu rukou si vemte teploměr. Budete se divit. To, že vnímáme teplo, ještě neznamená, že to teplé je. Značně to právě souvisí s relativní vlhkostí. (30st. u moře x 30st. u nás...). A u klimy to znamená asi tolik, že 10st. suchývzduch "je teplejší" než vlhký vzduch ALE ve skutečnosti není. Takže vemte ten teploměr :-).

Klima neumí chladit "jen tak trochu". Takže "buď chladí naplno, nebo vůbec (samozřejmě, že chladí i v případě, že klima právě "doběhla", protože "je studená").

Klima neumí topit.
Principielně sice ano, ale to by někdo (něco) muselo obrátit příslušný cyklus. A o tom, že se klimatizace chová jako tepelné čerpadlo si půjdu asi něco přečíst, za svých současných znalostí s tímto výrokem nesouhlasím, ale mohu se mýlit. Ona totiž klima funguje vlastně jen na principu adiabatické expanze plynu. Jen dodávám, že je jasné, že část klimatizačního okruhu se nutně musí zahřívat (v ledničce třeba chladič (neplést s výparníkem) a kompresor. Jenže chladič klimy v autě rozhodně nebude teplý dřív než motor a hlavně z něj nevedou žádné hadice s teplovodným (zahřátým) médiem kamkoliv do topení.

Ad 1/2h chod. To je kvůli mazání. R34 se plní současně s olejem, který maže např. kompresor klimatizace. Což, čas od času neuškodí.

Závěr: klima JEN chladí a motor JEN hřeje. Vzájemným poměrem se dosahuje požadované teploty a to i u automatické klimy (jde o to, co to řídí).

PS: Pro přesnost připouštím, že existují (někde jsem to četl) i klimatizační jednotky se schopností "fungovat jen tak trochu" a nechladit na maximum. Aut se to, pokud vím, netýká. Následující věta je můj dohad: A má to svůj důvod - klima běží stejně moc, nezávisle na míře chlazení. Takže je rozumnější cyklicky spínat, než aby vše běželo stále.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 16.01.2007 12:47

Tak proc se klima zapina pri nastaveni teploty na max. a pri zapnuti "foukani" na predni sklo? Teorii vychladit a vysusit a pak ohrat se mi nechce verit, protoze pri zapnuti klimatizace mi topi na okno nejak zaracene brzo. Ale mohu se mylit.
Ja jsem jen popisoval, jak se to chova u mne v aute...
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 16.01.2007 13:11

klima chladit len tak trochu nemože, pretože je závislá na presnom pomeru tlaku..to znamená, že pracuje pri určitom tlaku...ked chladí menej, obecne to znamená, že sa zvyšil pomer vzduch/R-134a
a system je netesný...v podstate je tesný prakticky skoro nikdy..najvačšiu paseku robia spoje ale netreba zabudat aj na hadice, ktoré maju tiež svoju prirodzenu priepustnost, prirodzene sa R134a neopotrebuvava nikdy, takže ak by niekto dokázal vymysliet 100% neuníkový system nemusela by sa kapalina menit nikdy.obecne uznávana hodnota pre únik media je 5g/rok.

klima iba chladí a vysušuje,ale NEOHRIEVA kabínu- samozrejme ako bolo spomenute vyšie A/C system sa aj nahrieva ale to čisto iba kvoli tomu, že ak chceme sposobit kondenzovanie, musí byt teplota jednej látky iná ako teplota tej druhej...ale pozor, samotné medium sa nahrieva iba do cca.40-45 stupnov..

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 16.01.2007 16:08

Jsem rád, že pánové chmelko a hihi potvrdili to, co jsem si myslel, totiž, že klima neumí topit. 8)
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Příspěvek od Ferino » 16.01.2007 16:26

Hurvajs píše:Jsem rád, že pánové chmelko a hihi potvrdili to, co jsem si myslel, totiž, že klima neumí topit. 8)
Tak tak ... :D
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 16.01.2007 20:05

Jiri02 píše:Tak proc se klima zapina pri nastaveni teploty na max. a pri zapnuti "foukani" na predni sklo? Teorii vychladit a vysusit a pak ohrat se mi nechce verit, protoze pri zapnuti klimatizace mi topi na okno nejak zaracene brzo. Ale mohu se mylit.
Ja jsem jen popisoval, jak se to chova u mne v aute...
Ano, klima se zapne pri foukani na celni sklo. Sam si muzes vyzkouset, ze s maximalni teplotou to nic spolecneho nema a nema to na to zadny vliv, zapne se, i kdyz budes mit teplotu na minimu.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1012
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 17.01.2007 00:12

Ta klima se zapiná proto, že pánové od Fordu mají pocit, že v tom případě chceme okno odmlžit (což je obvykle pravda). No a když na zamlžené sklo letí suchý vzduch (je víceméně jedno jakou má teplotu), tak se odmlžuje velmi rychle.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host