
Jo a k těm dieslům, někde na tipcars , je dobrej článek o tom jak jezdit s diesel, jestli ho najdu dám odkaz. Jestli nebude někdo rychlejší.
Doba bez turba - otacky pod cca 1800 - alespon 3 minuty.misoo píše:nemam sice diesel, ale o chladnuti turbiny viem. vsetci ste sa tu zhodli, ze to treba po jazde chvilku nechat "chladit". ale ani raz som tusim nezaznamenal kolko ta chvilka znamena... ci 5s, 20s, alebo minuta, tri minuty...
tak teda, kolko po zastaveni "chladite"
Fireice píše:zirafak píše:Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal.....Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor![]()
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanikJsi mi pobavil... No já sem se o tom nechtěl vůbec zmiňovat. Asi takhle.Počítač vyhodnocuje data které dostane a ty máš pak zobrazené na BC.ŘÍdící jednotka, vyhodnocuje informace které dostává od horkýho drátu,nebo chceteli váhy vzduchu a akcelerátoru,chceteli plynu. S těmito ůdaji jěště vyhodnocuje otáčky motoru atd.Při volnoběhu cca 600ot,min Do motoru proudí množství vzduchu převedené na hmotnost, a data jdou do řj.odeslána také ze senzoru otáček motoru+akcelerátoru-řj.dá pokyn injectorum aby vstříkli tolik a tolik paliva (píšu zjednodušeně je tam toho víc) To samé se děje při zařazeném rychlostnim stupni při jízdě z kopce a bez plynu.Vše je stejné až na otáčky motoru.Ty jsou několika násobně vyšší než volnoběh.A v tom je podstata té "nulové"spotřeby.Řj. prostě posuzuje rozdíl otáčky-akcelerátor-hmotnost vzduchu.Proto to zobrazuje nulu.Ty jedeš na 2000 ot/min a nemáš sešláplej plyn. Ale minimum paliva se do válců i nadále vstřikuje.Na podobném principu "ošálení" řídící jednotky se dělá i takzvaný chip tuning.Je to zjednodušeně,ale snad to bude stačit. Já nevyřazuju z kopce kuli spotřebě, ale kuli motoru. Ty když nevyřadíš z dlouhého kopce který se sjíždí cca 1min,a budeš mít ot 2000/min Tak tvůj motor ,bude mít natočeno za 60 vteřin o 1500ot.víc než ten můj když vyřadím. Tohle je jen příklad-aby mi někdo hned nebral za slovo. Spočti si kolik to může bejt asi tak zarok-za pět let... A tobě "odborníku" dopručuju,abys z kopce sjížděl na pětku, a když by kopec měl končit,podřazuj až na dvojku abys tam měl co nejdýl zobrazenou nulu.Myslím že kdyby tě tam BC psal že ti tam benzín při zařazeném kvaltu přibejvá,tak bys tomu taky věřil
![]()
zirafak píše:Ahmed-e...tiez som sa na tom vazne pobavil![]()
![]()
![]()
.... vidim,ze niektori ludia maju fakt "cool" vysvetlenia
![]()
![]()
![]()
![]()
Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost.Ahmed píše:"zkuste si zmačkout spojku a uvidíte že běží" To je hlaska tisiciletiTo si myslis, ze jako ma neco ten motor vypnout a kdyz zmacknes spojku, tak maji byt otacky 0??? Jak bys potom brzdil a tocil volantem bez posilovacu? Motor udrzuje porad volnobezne otacky kolem cca 800ot./min, takze kdyz zmacknes spojku, tak motor okamzite zacne cucat palivo a bezi porad a stale. Pri podrazovani z kopce jak tady nekdo psal, se cca do 1300 ot. zadne palivo nedavkuje, tim padem motor nic nezere, potom se zacina pomalu davkovat palivo a kdyz otacky klesnou k volnobeznym, tak to zacina pridavat vice, aby to nezdechlo.
no takový mezikus mezi pedály a volantem je na cestě vůbec to nejhorší co může býtmuco píše:Dole kopcom nech si vypnu:motor,svetla,radio,mobil... To bude uspora![]()
![]()
![]()
![]()
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů