Stránka 3 z 12

Napsal: 17.01.2007 09:23
od peky
Když jsem měl starší auto (žiguli atd.) tak jsem se naučil vyřazovat a to se mně drží dodnes, ale je pravada , že dnes se to nevyplatí , na předchozím autě jsem měl BC a při zařazené rychlosti ukazoval nulu. Pomalu se učím z kopce nevyřazovat, ale zvyk je železná košile :lol: .

Jo a k těm dieslům, někde na tipcars , je dobrej článek o tom jak jezdit s diesel, jestli ho najdu dám odkaz. Jestli nebude někdo rychlejší.

Napsal: 17.01.2007 17:36
od Ahmed
Ono je dobre trosku zpomalit, kdyz clovek po zavodeni na dalnici nebo mimo mesto prijede do mesta, uz i kvuli tem chodcum :D Myslim, ze uplne staci nedrzet otacky zbytecne moc vysoko, pripadne moc neslapat po plynu. Protoze turbo pohani vyfukove plyny, tak pri lehkem seslapnuti plynu turbo moc neplni.

Napsal: 17.01.2007 18:18
od pelen
misoo píše:nemam sice diesel, ale o chladnuti turbiny viem. vsetci ste sa tu zhodli, ze to treba po jazde chvilku nechat "chladit". ale ani raz som tusim nezaznamenal kolko ta chvilka znamena... ci 5s, 20s, alebo minuta, tri minuty...
:?: tak teda, kolko po zastaveni "chladite" :?:
Doba bez turba - otacky pod cca 1800 - alespon 3 minuty. :lol:

Napsal: 17.01.2007 18:26
od Dany
Jen tak mezi řečí.. nebyl bych to já, abych se nepochlubil :lol: Na plnou nádrž jsem dnes (snad) do výparů dojel 700km :wink: - na spotřebu jsem nejel.

Napsal: 17.01.2007 18:36
od bofi
Dany píše:Jen tak mezi řečí.. nebyl bych to já, abych se nepochlubil :lol: Na plnou nádrž jsem dnes (snad) do výparů dojel 700km :wink: - na spotřebu jsem nejel.
To proto , že na svatbě si s tím nejezdil 8) .

Napsal: 17.01.2007 18:50
od Ahmed
Az najedes 900km na nadrz, tak se pochlub :wink: Ach ti vasi zraloci a to jeste mate vetsi nadrz :lol: 8)

Napsal: 17.01.2007 18:59
od bofi
Ahmed píše:Az najedes 900km na nadrz, tak se pochlub :wink: Ach ti vasi zraloci a to jeste mate vetsi nadrz :lol: 8)
ObrázekObrázek

Napsal: 18.01.2007 15:56
od FII
Fireice píše:
zirafak píše:
Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor :wink:
Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal..... :idea:
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanik :wink:
:D Jsi mi pobavil... No já sem se o tom nechtěl vůbec zmiňovat. Asi takhle.Počítač vyhodnocuje data které dostane a ty máš pak zobrazené na BC.ŘÍdící jednotka, vyhodnocuje informace které dostává od horkýho drátu,nebo chceteli váhy vzduchu a akcelerátoru,chceteli plynu. S těmito ůdaji jěště vyhodnocuje otáčky motoru atd.Při volnoběhu cca 600ot,min Do motoru proudí množství vzduchu převedené na hmotnost, a data jdou do řj.odeslána také ze senzoru otáček motoru+akcelerátoru-řj.dá pokyn injectorum aby vstříkli tolik a tolik paliva (píšu zjednodušeně je tam toho víc) To samé se děje při zařazeném rychlostnim stupni při jízdě z kopce a bez plynu.Vše je stejné až na otáčky motoru.Ty jsou několika násobně vyšší než volnoběh.A v tom je podstata té "nulové"spotřeby.Řj. prostě posuzuje rozdíl otáčky-akcelerátor-hmotnost vzduchu.Proto to zobrazuje nulu.Ty jedeš na 2000 ot/min a nemáš sešláplej plyn. Ale minimum paliva se do válců i nadále vstřikuje.Na podobném principu "ošálení" řídící jednotky se dělá i takzvaný chip tuning.Je to zjednodušeně,ale snad to bude stačit. Já nevyřazuju z kopce kuli spotřebě, ale kuli motoru. Ty když nevyřadíš z dlouhého kopce který se sjíždí cca 1min,a budeš mít ot 2000/min Tak tvůj motor ,bude mít natočeno za 60 vteřin o 1500ot.víc než ten můj když vyřadím. Tohle je jen příklad-aby mi někdo hned nebral za slovo. Spočti si kolik to může bejt asi tak zarok-za pět let... A tobě "odborníku" dopručuju,abys z kopce sjížděl na pětku, a když by kopec měl končit,podřazuj až na dvojku abys tam měl co nejdýl zobrazenou nulu.Myslím že kdyby tě tam BC psal že ti tam benzín při zařazeném kvaltu přibejvá,tak bys tomu taky věřil :D :lol:

Souhlasím také jezdím z kopce na volnoběh. Motor má nižší otáčky, ušetřím ho a ještě dál dojedu. Brzdy jsou za levno proti motoru na ty kašlu. Hodně lidí si myslí že se motor z kopce vypíná a nejde tam palivo, to je blbost zkuste si zmačkout spojku a uvidíte že běží.

Napsal: 19.01.2007 12:11
od Ahmed
"zkuste si zmačkout spojku a uvidíte že běží" To je hlaska tisicileti :lol: To si myslis, ze jako ma neco ten motor vypnout a kdyz zmacknes spojku, tak maji byt otacky 0??? Jak bys potom brzdil a tocil volantem bez posilovacu? Motor udrzuje porad volnobezne otacky kolem cca 800ot./min, takze kdyz zmacknes spojku, tak motor okamzite zacne cucat palivo a bezi porad a stale. Pri podrazovani z kopce jak tady nekdo psal, se cca do 1300 ot. zadne palivo nedavkuje, tim padem motor nic nezere, potom se zacina pomalu davkovat palivo a kdyz otacky klesnou k volnobeznym, tak to zacina pridavat vice, aby to nezdechlo.

Napsal: 19.01.2007 13:12
od zirafak
Ahmed-e...tiez som sa na tom vazne pobavil 8O :D :D :D .... vidim,ze niektori ludia maju fakt "cool" vysvetlenia :D :D :D :D :D

Napsal: 19.01.2007 14:53
od Nesco
zirafak píše:Ahmed-e...tiez som sa na tom vazne pobavil 8O :D :D :D .... vidim,ze niektori ludia maju fakt "cool" vysvetlenia :D :D :D :D :D


Klud, on asi vypina pri ceste dolu kopcom nie len motor ale aj rozum. Uz sa nedivim ze v niektorych servisoch ro vyzera ako vyzera ked zamestnavaju takychto "odbornikov".
Nech si skusi skopec tri krat po sebe zist so zaradenou rzchlostou a potom tri krat bez - uvidi a uciti rozdiel.

Napsal: 23.01.2007 16:24
od FII
Ahmed píše:"zkuste si zmačkout spojku a uvidíte že běží" To je hlaska tisicileti :lol: To si myslis, ze jako ma neco ten motor vypnout a kdyz zmacknes spojku, tak maji byt otacky 0??? Jak bys potom brzdil a tocil volantem bez posilovacu? Motor udrzuje porad volnobezne otacky kolem cca 800ot./min, takze kdyz zmacknes spojku, tak motor okamzite zacne cucat palivo a bezi porad a stale. Pri podrazovani z kopce jak tady nekdo psal, se cca do 1300 ot. zadne palivo nedavkuje, tim padem motor nic nezere, potom se zacina pomalu davkovat palivo a kdyz otacky klesnou k volnobeznym, tak to zacina pridavat vice, aby to nezdechlo.
Asi dobře nechápu, ale to si myslíš že motor z kopce se točí bez dodávky benzínu? A ještě k tomu když máš mnohem vyšší otáčky než volnoběh? Samozřejmě že to musí žrát víc, tolikrát kolik je násobek volnoběžných otáček, protože menší spotřeba než na volnoběh být nemůže viz to popsal Feirece výše. Proto píšu o té spojce, každý si to může vyzkoušet že motor i při zařazené rychlosti z kopce stále běží, a bez benzínu by to asi nešlo. Celá diskuse byla o tom, že tady lidi myslí když jim ukáže pp nulu tak, že jezdí zadarmo což je blbost.

Napsal: 23.01.2007 18:27
od Ahmed
:lol: :D :twisted:

Napsal: 23.01.2007 22:39
od muco
Dole kopcom nech si vypnu:motor,svetla,radio,mobil... To bude uspora :!: :D :D :D :D

Napsal: 23.01.2007 22:52
od Skubi
muco píše:Dole kopcom nech si vypnu:motor,svetla,radio,mobil... To bude uspora :!: :D :D :D :D
no takový mezikus mezi pedály a volantem je na cestě vůbec to nejhorší co může být :wink:
:lol: :lol: :lol: