C-Maxis píše:Pokud dostat smyk, tak radeji na zadek, nez na predek.
Promiňte, to jsem si myslel taky.
Pak jsem dostal teoretický výplach a nevěřil jsem.
Pak jsem si to zkusil na polygonu a čuměl jsem.
Smyk přední nápravy, je pohodička. Auto si plave, ale díky ABS jste velice rychle bez smyku. A po ten krátký čas, co auto plave, tak furt si řídíte volant, jak jste zvyklý, to jest točíte tam, kam chcete, aby auto jelo. A hlavně, auto tam jede. Sice pomaleji, ale je řiditelné.
U smyku zadní nápravy, musíte hned, jak to cítíte v zadku, promiňte mi ten výraz, ale to je místo, kde cítíte, že auto ujíždí, tj. tam, kde se dotýkáte sedadla, kdežto smyk přední nápravy cítíte na volantu, točit KONTRA, tj, kurevsky rychle na druhou stranu. Když jsem, připravený, protože jsem věděl, že to cvičíme, poprvé dostal smyk zadní nápravy, ač jsem věděl, že mám dělat kontra, udělal jsem to POMALU. Důsledek - auto se dostalo do hodin, zadek vpředu a mimo dráhu.
Po druhé už jsem to stihl, jenže, smyk zadní nápravy je mrcha, a jak v teorii pravili, tak se stalo. Ihned následoval smyk zadní nápravy, ale na DRUHOU stranu. KONTRA na druhou stranu. To je už slušné cvičení s kolečkem volantu.
No, po 10 minutách, což bylo cca 15 jízd, to všichni zvládli a pak už jsme si smyk zadní nápravy užívali. Ale stát se to při normální cestě, nemám šanci. Vím to a budu dělat vše proto, abych se do té situace nedostal. Už z dalšího faktu, že při smyku zadní nápravy se auto natočí bokem. A když už mám mít střet s protijedoucím autem, tak buď to strhnout do příkopu, což u smyku přední nápravy jde nebo čelně - je co deformovat. Ale raději se vyhnout. Rozhodně ne bokem. Není co deformovat a lidské tělo při bočním nárazu je poměrně rychle KO. Jak jsem psal - boční náraz při 30 km/h a jste v bezvědomí, čelní náraz 50-60 km/h, jste otřeseni, můžete mít zlomeninu, ale při vědomí.
A z kurzu zdravovědy víme, že nejdřív základní životní funkce a že pokud je člověk při vědomí, komunikuje a je schopen pomoci. V bezvědomí nevíte, je to prostě víc rizikové.
Smyk zadní nápravy neeee. I proto výrobci aut dělají pohon přední nápravy, neboť Vám pomůže snížit riziko vzniku smyku zadní nápravy. BMW, které u některých modelů má pohon zadní nápravy, má jiné featury, aby k smyku nedošlo.
Proto na zadek lepší vzorek. Snižuji riziko, že když to neodhadnu a jedu příliš rychle a je snížená přilnavost, tak to zafunguje.
Pokud ročně najedete 15 tis. km, z toho 6 tis. v zimě, tak si pneumatiky točte, ze předu na zadek. Ale věřte, dát lepší vzorek na předek je mýtus.
Pokud ve firmě najedu 45 tis. ročně, tak bych za zimu 2x přehazoval kola, abych sjížděl rovnoměrně. To je asi nesmysl, co?
Takže, dozadu lepší vzorek. To je to, co by jste si mohli zapamatovat...