Stránka 3 z 5
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 02.02.2012 21:40
od Adow
Řekli si: no, dali jsme tam budíček na palivo.. No a co tam teď prdnout, aby to bylo souměrný??? Dáme tam něco co bude ukazovat nějaký kraviny (ale hlavně, že tam něco bude) a trvale to bude cca milimetr před čárkou - ukazovat přesně na čárku totiž umí každý auto a my chceme přece být vyjímeční

Podobně nepřesnej je i ukazatel paliva - v tom test módu jde zobrazit stav v % a taky to moc nesedí. To už je ale jiná pohádka

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 03.02.2012 07:41
od madbugie
uff ešte raz... teplota motora a teplota vody sú dve rozdielne veci...

skor by tam mohla byť teplota oleja (a zasa sme pri tých ST/RS budíkoch

) ale načo by nám to bolo v 1,6 benzinoch...
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 03.02.2012 07:56
od Adow
Jasný, rozumím. Jen chci napsat, že ten ukazatel je na 2 věci

..
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 03.02.2012 08:10
od jarous350
Hmm, tak vidim, ze vam ten ENGINE TEMP ukazuje uplne jinak nez mne. Rano sednu v garazi do auta, kde je teplota kolem nuly, v tu chvili ENGINE TEMP je 37???? Odjizdim od garaze a teplota jede nahoru - pomerne rychle. Takze mam asi to cidlo KO.
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 03.02.2012 08:15
od rapo
treba kvuli tomu mas tak malou spotrebu

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 03.02.2012 12:15
od MK2
Když jsem startoval tak byl Engine temp. -8°C, teda stejná teplota jako venku -8°C
No a postupně se to zvyšovalo až na nějakých 85 a pak to kleslo - nejspíš se otevřel velký okruh

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 03.02.2012 23:03
od Thom@s
To máš recht. Takhle lze ověřit kalibraci těch čidel. Akorát pak nevíš jestli ukazuje blbě teploměr vzduchu nebo teploměr motoru v případě, že se to bude lišit.
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 04.02.2012 07:47
od ballu
O teorii startování a pak rozjetí, nebo chvilkového zahřátí na místě se napsalo dost. Ta rychlost zahřátí motoru závisí na účinnosti motoru. Jelikož je snaha co nejvíce energie převést na mechanickou, tím méně zbývá na topení. Proto již popsané omegy a spol topí tak rychle, ale taky tam po nastartování vzniká vír v nádrži. Nemůžem chtít aby naše káry topily po 500m jako felda, proto do aut kde jde minimum energie do vody, jsou montována přídavná vyhřívání a topení. Tímto vzniká, jak jsem již dříve psal, zbytečné navýšení opotřebení motoru po startu. Každý se čumí na budík teploty, jak dosáhne taploty tak se roštuje a přitom není celý prohřáty na pracovní teplotu. Jednoduše si to můžete vyzkoušet. Po nastartování rozjet, dosáhnout budíkové teploty a zastavit. Přitom nechat motor běžet a změřit teplotu, ne palubním budíkem. Dám na to krk, že teplota nejprve klesme o minimálně 10 stupňů a pak začne stoupat. To je ta praxe celkově prohřátého motoru ......to pak důsledky- hlava do vrtule...těsnění pod ní... a u spodku - žraní oleje......

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 04.02.2012 13:23
od Thom@s
jenže přesně o tom je tenhle thread. Že každej jak ty říkáš čumí na budíky co mu ukazujou zahřátí jak už teď víme ne motoru ale nějakýho čidla, které je umístěno kdesi. Podle čeho se teda mám orientovat? Měřit si tepolotu povrchu bloku motoru přídavným teploměrem? To by bylo ideální řešení, ale proč tam potom ty čidla na teplotu od Forda jsou? Já chci totiž vidět, kdy už je možné využívat plný výkon (po ránu totiž spěchám

).
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 04.02.2012 15:25
od petulak
Já po ránu, v těchto mrazech,mám vodu do topení úplně zavřenou/kolečko max. vlevo/ tím se ti dříve ohřejvá menší okruh. Až ručička teploty vyleze doprostřed,tak pomalu otvírám vodu do topení.
Tímto se ti dříve ohřeje motor.
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 04.02.2012 15:50
od ballu
Thom@s - dobrá otázka, jsou tam hlavně proto, aby řidíč viděl, že není něco v pořádku s chlazením, když jde ručička do červeného - nespíná sahara, není voda v chladiči, vodní pumpa nefunkční... atd., to má za následek přehřátí motoru, vypálení oleje a zapečení třeba kroužků.
Ps: dnes -13 jsem nastartoval, zahřál motor a vyjel. Jel jsem na lechtavý plyn- rovinka a mírně z kopce , kdy šla ručička opět na doraz minimum. Teprve po 5 km se začala zvedat, to znamená, že se dá říci, teprve po nějakých 5 km v -10 mrazech se začíná motor stejnoměrně prohřívat.

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 04.02.2012 15:52
od miki21
Nevím,jak ty nové střepy (2011)dle názvu tématu.Nemá náhodou stará 1.6 (2000-)branou teplotu motoru z čidla umístěného mezi 2 a 3 svíčkou v palici? Měření teploty hlavy mi příjde objektivnější,než nějaké vody lítající po celém autě. Že by se ford vrátil k tomuhle systému

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 04.02.2012 16:01
od ballu
Možný to je, ale z toho čidla na hlavě to nejde na budík, ale do ŘJ, můj názor.

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 04.02.2012 18:51
od Thom@s
petulak píše:Já po ránu, v těchto mrazech,mám vodu do topení úplně zavřenou/kolečko max. vlevo/ tím se ti dříve ohřejvá menší okruh. Až ručička teploty vyleze doprostřed,tak pomalu otvírám vodu do topení.
Tímto se ti dříve ohřeje motor.
Jak to popisuješ tak to vypadá, že si ten motor nosíš domů a ohřejváš ho na radiátoru

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Napsal: 04.02.2012 19:27
od petulak
No v těcto mrazech,bych vzal nejradši celé auto do tepla. aby mě po ránu nemrzla pr..l.
