xslide: Jj, to je ten "můj" přepínač

Ještě sem teda postnu to druhý, podrobnější vysvětlení.. Skoro by se mohl udělat návod na ELM a ELMConfig apod. Já jsem ho dřív nedělal schválně, aby z toho nevznikla masová záležitost a někdo si nevědomky odrovnal auto - ale už je to natolik profláklá věc, že by asi byla určitá osvěta na čase

Adow píše:Ten přepínač - auto má 2 sběrnice CAN-BUS. Jednu vysokorychlostní (HS) a středněrychlostní (MS). Na HS jsou třeba budíky, motor, brzdy, posilovač řízení nebo světla. Na MS potom GEM, airbagy, klimatizace, dveřní moduly, parkovací senzory nebo ovládání hlasem a rádio. Každá sběrnice má 2 vodiče - + a -. No a výstup z ELMu je jen jedna dvojice + a -. Když ti to dojde, umí to jen HS CAN-BUS. Aby ses dostal na další moduly na MS, musíš ten výstup přepájet na jiný piny konektoru. Ale abys mohl dál využívat i HS, tak tam dáš přepínač a můžeš si to přehazovat..... Takže z výstupu ELMu na (dvoupólový) přepínač a pak to tím přepínačem posíláš buď na HS nebo na MS. Proto přepínač.
Adow píše:Čau, já jsem kupoval z eBaye, nejlevnější je za nějakých 9,8$ (http://www.ebay.com/itm/V1-5-ELM327-OBD ... 04&vxp=mtr).
Tady je to jak jsem to myslel s tím přepínačem na obrázku: http://forffclub.narod.ru/elm/ . Ten HS CAN-BUS je v autě a ELMu na konektoru na pinech 6 a 14. Zatímco MS je v autě na pinech 3 a 11. Když ti ten ELM dorazí, tak je zapojenej jen na 6 a 14. A ty si dopájíš přepínač, který to bude přehazovat z 6 na 3 a z 14 na 11. Co je na jaké sběrnici jsem ti psal. Např. ty ostřiky půjdou i bez úpravy ELMu. Pak se musí ten ELM ještě přeprogramovat, ale to je brnkačka a ELMConfig to umí jedním zmáčknutím tlačítka.