Stránka 3 z 4
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 09.03.2015 08:30
od autumncollection
Byl jsem optimistický...avšak při návratu do Brna, při jízdě do kopce taky konstantní rychlostí po dálnici, opět párkrát vynechal. Trochu jsem potom zpomalil, ale alespoň tentokrát někde nezhasnul. Začíná se z toho stávat černá díra na peníze. A už se mi o tom začíná i zdát
Nemůže to mít souvislost se špatným kompresním tlakem na některém válci. Na jednom mi na diagnostice zjistili nižší tlak ...
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 10.03.2015 11:06
od fodera
autumncollection:
Tu cívku ti měnili samostatně, nebo i s kabely a svíčkami?
Cena odpovídá spíš kompletní výměně cívka+kabely+svíčky. Originál Bosch je za cca 1300,-
a zvládneš to sám.
Pokud ti vyměnili jen cívku, tak kup kabely a originál svíčky motorcraft.
Svíčky třeba na originaldilyford (cena za jednu cca 80Kč), kabely kdekoliv (tuším, že jsem platil asi 800,-).
Já už kabely vyměnil, teď budu měnit teď svíčky a nakonec jsem si nechal cívku.
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 10.03.2015 13:03
od autumncollection
Bohužel jsem zaplatil svou nevědomostí 3800 za cívku, výměnu, diagnostiku a přeměření kompresních tlaků. Teď už je mi jasné že bych výměnu zvládl sám.
Z té trojky už mi chybí jen nové zapalovací kabely. Včera jsem objednával.
Svíčky mi měnili minulý týden, protože mi na ně zatékalo přes ostřiky a jedna mrazová zátka už byla prohnilá (stejně jako dvě svíčky už nevypadaly úplně ok).
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 12.03.2015 09:03
od fodera
Tak držím palce. Já to minule vyřešil taky až výměnou kabelů. Tentokrát jsem tím začal a nic...
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 16.03.2015 09:46
od fodera
Svíčky vyměněny, cuká.
Změřil jsem odpory kabelů, dvě sady:
Stará (originál FoMoCo): 2.3 3.7 5.0 6.3 kOhm
Nová (NGK): 2.1 2.4 3.7 4.5 k Ohm
Cuká to s oběma, ale je mi divný ten rozdíl...
Cívka dorazí v týdnu.
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 05.04.2015 13:02
od fodera
Cívka vyměněna, 3 týdny ok, pak odešel alternátor, po opravě opět začalo cukat. Na diagnostice spousta chyb (zjevně související s odešlým altíkem). Vše jsem vymazal a počkám si na další rozsvícení závady motoru, pak to napíchnu znovu.
Ohledně cukání tam byly "Opakované chyby zapalování" a podezřelá mi taky přišla "Příliš chudá směs", ostatní chyby způsobil na 100% vadný alternátor.
Při projížďce s diagnostikou to samozřejmě jako na potvoru ani necuklo.... :/
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 11.04.2015 15:17
od fodera
Tak jsem na britských fórech zjistil, že FFII 2004-2007 má mít správně odtrh svíček 1.0mm a nikoliv 1.3mm, jak se tady většinou uvádí. Od 2008 se pak prý znovu používá odtrh 1.3mm.
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?t=68968
Důvod, proč Ford změnil specifikaci svíček je právě náchylnost kabelů a cívek k poruchám u cívek s větším odtrhem.
Sklepnul jsem svíčky na 1.0mm, pro jistotu dal jiné kabely Bosch a auto zatím jede výborně (ovšem najel jsem zatím jenom cca 100km). Hladce, bez cukání, bez vynechávání (misfire) a s rychlou reakcí na plyn.
Budu referovat dál, ale věřím, že tohle je řešení mého problému. Pořád jsem tam cpal FoMoCo svíčky s odtrhem 1.3, které vydržely chvíli a pak oddělaly kabel nebo cívku (nebo obojí).
Po přečtení asi 20 různých stránek jsou nejlepší zkušenosti se svíčkami NGK TR5A-10, což mají být v podstatě standardní FoMoCo s odtrhem 1.0mm. Cena je stejná jako u FoMoCo - cca 80,- za kus.
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 11.04.2015 16:33
od jarod72pm
Mno co psali o poruchách v té diskuzi, tak tam psal jeden borec co má Mondeo pokud jsem to správně četl ,odrth je stále uváděný 1,3mm ,tak jsem to měl na původních origo od Fordu i na nových BERU - Ultra-X Titanium - BE UXT7 a motor šlape jako hodinky , netuším proč pár lidí má ten dojem že odtrh 1mm bude to pravé ořechové když 1,3mm funguje naprosto stabilně co jsem zkoušel až do 6000rpm včetně emisí . Za celou dobu nemám jedinný poblém s cívkou nebo výkonem motoru , rozhodně bych odtrh neměnil ten rozdíl tam bude v konečném efektu(něco tam naznačil Junglejames) .Hlavně když už se o tom tolik psalo že Ford je náchylný na druhy svíček a přesném odtrhu.
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 14.04.2015 11:06
od fodera
Hele uvidíme, zatím necuká...(1.0mm)
Btw, stejnou informaci jsem našel i na jiných UK a US fórech, stačí trochu zaguglit. Třeba tady:
http://www.fordownersclub.com/forums/to ... use/page-2
Bohužel nevím číslo tý zprávy ve Ford TSB (Technical Service Bulletin), tak by se to asi povedlo jednoznačně rozlousknout...
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 14.04.2015 11:12
od jarod72pm
Teď si budu trochu protiřečit .
Prodej cívek a svíček má větší rozptyl - u svíček na jeden motor je to odtrh od 0,95mm až po 1,3mm (někde psáno až 3mm ale nevím zda překlep nebo realita?)
Cívek je taky několik výrobců ,kabely jsou taky různé prostě je v tom trochu hokej to kombinovat .
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 27.04.2015 15:21
od fodera
1000km bez cukání
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 27.04.2015 15:31
od autumncollection
Ahoj,
jenom přidám aktuální verzi mého příběhu s cukáním (a umíráním motoru). Problém nakonec není ani ve svíčkách, zapalovacích kabelech, nebo cívce, ale pravděpodobně ve studeném spoji někde mezi cívkou a řídící jednotkou. Po oteplení se auto ne a ne porouchat, takže čekám, aby se podle čerstvých chybových kódu elektrikáři jednodušeji pracovalo. Na palici.
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 27.04.2015 16:08
od fodera
Aha, tak se zkus podívat na konektor vedoucí přímo do cívky. Dost lidí na UK fóru to zlobilo a pomohla výměna konektoru. Bohužel se dá blbě sehnat samostatně (u nás ti za ranec nabídnou výměnu celý kabeláže), ale tahle firma ti ho pošle:
http://www.simtekuk.co.uk/search.php/ford%20focus
Zkontroluj, jestli tam máš tenhle hranatej nebo oválnej, nepasovalo by to.
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 27.04.2015 16:18
od autumncollection
fodera píše:Aha, tak se zkus podívat na konektor vedoucí přímo do cívky. Dost lidí na UK fóru to zlobilo a pomohla výměna konektoru. Bohužel se dá blbě sehnat samostatně (u nás ti za ranec nabídnou výměnu celý kabeláže), ale tahle firma ti ho pošle:
http://www.simtekuk.co.uk/search.php/ford%20focus
Zkontroluj, jestli tam máš tenhle hranatej nebo oválnej, nepasovalo by to.
Taky mě to napadlo i jsem to předhazoval elektrikářům, ale přišlo jim to nepravděpodobné, ačkoliv po "umření" pomáhalá na pár pokusů zamíchat hrstkou kabelů co vedou právě do toho konektoru. Zkusím objednat.
Máš, mimochodem, někde link na diskuzní fórum kde by se to řešilo ?
Dík moc za tip!
Re: Zapalovací cívka 1.6 Ti-VCT
Napsal: 27.04.2015 16:31
od fodera