Stránka 3 z 4
Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 13.11.2014 09:04
od vita_k
No ja nevim, mne to jako nyt pripada. Myslim, ze se divam na ten spravny?
Zadni nechavam zatim byt, nedela zvuky a neni z ni citit zadna nejistota. Spis budu resit tu jednu vice ojetou desku.
ale na dilech maji teda poradnou palku...
Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 13.11.2014 09:16
od kiblik
[quote="vita_k"]diky za info. uz to mam hotovo. Mam tu rozpis - priste uz tam nepojedu:
- cep spodni SWAG - cislo 50 93 0380, 2x: 1949
- L.Z. Hydroluzko - LMI 3341301, 1x1469
Ty original srouby jsem myslel na zadni napravu. Bylo to tam zarezly a neslo to rozdelat jinak nez flexou
To co je na fotce je spodni cep a je prinytovany, kdyz tam budes davat novy, nyty odvrtaji a daji tam misto nich 3 pevnostni srouby 10.9.
Ty jo ty te pekne vojebali. Spodni cep od FEBI stoji 330Kc a ten silentblok asi 600Kc Bez tam a rekni at ti vratej prachy, ty jo to sou ale kun..dy
Sorry za ty vyrazy ale ja bych

Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 13.11.2014 09:38
od stano.
Ano, ten zvisly cap predneho ramena je na nitoch. Ja som otvoril nejaku uplne inu fotku, male spodne priecne rameno zadnej napravy, tam som pisal o srobe...
Napsal: 15.11.2014 00:04
od vita_k
Njn. Už jim to vracet nebudu. Ale reklamu jim aspoň udělám. To je tak když má člověk důvěru a nechce to moc řešit.
Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 15.11.2014 00:15
od kiblik
Tak zaloz nove vlakno s nazvem toho servisu at vime kam v Brne nejezdit.....

Napsal: 15.11.2014 06:43
od vita_k
To je Blansko. My sme vesnice s 22tis:-) není to ani Ford neautorizovany servis. Kdyby někdo chtěl reference tak přes sz dám

Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 26.02.2015 07:29
od vita_k
Tak tam budu muset zase, protože se mi sjíždí gumy pořád. Teď zimní, pořád zevnitř. Jsou starší tak mě to nevadí. Přemýšlím zda jet tam kde byli drazí ať to opraví nebo jet jinam, kde budou za díly rozumné ceny.
Co byste řekli že je třeba měnit? Cepy jsou nové, jedno hydroluzko... Teď kosti? Druhé hydroluzko? Nic moc jiného mě nenapadá.
Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 27.02.2015 00:05
od kiblik
Muzes udelat rekapitulaci co vsechno si vymenil a co vsechno jsi jeste delal ? Myslim podvozek.....
Napsal: 27.02.2015 06:35
od vita_k
Je to zhruba jak v příspěvku ze 13.11. Tj. 2 cepy a 1xhydroluzko. Najdu fakturu a projdu ji ještě jednou.
Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 27.02.2015 20:38
od pavliksedlak
Ahoj chlapi, teď jsem byl ve fordu na výměně těhle hydroložisek. Mě teda účtovali za jedno ložisko 870kč. Koukal jsem,že např. v autokelly jsou jednou tak dražší.
Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 27.02.2015 23:34
od kiblik
Dve otazky. Spatne sjete jsou obe predni gumy L i P? A kdyz si tam daval ty zimni gumy pred sezonou tak byly jake?
1) nejete
2) sjete spravne
3) spatne sjete
Pokud 1nebo2, tak je opravdu neco spatne a budeme patrat. Pokud 3, tak je to podle me v poradku, protoze spatne sjete gumy uz se neojedou do spravneho tvaru, leda ze, by sis zamerne spatne nastavil rozbihavost treba na 0 nebo dokonce malou sbihavost. Pak by si to mozna jeste stihnul ojet naopak......
Napsal: 28.02.2015 00:21
od vita_k
Pro jistotu to ještě zkontroluji ale obě leva a prava jsou špatně sjete stejně.
Byly dobře sjete před touto zimní sezonou, nebo aspoň v normě, že jsem si toho nevšiml. Podívám se i na zadní. Měním zadní a přední rok co rok.
Díky za podporu

Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 28.02.2015 14:16
od kiblik
Predni kolo s ulozenim McPherson je ulozeno ve trech bodech. 2 siletbloky na rameni dole a 1. siletblok v hornim ulzeni tlumice. To vytvari zakladni geometri vedeni kola + jsou tam konstrukcne nastavene nejake priklony/zaklony atd.....ale v principu se jedna staticke ulozeni kola ve 3 kotevnich bodech. K tomu je pres ridici mechanismus propojena leva a prava strana auta ( samotna tyc rizeni,tahla rizeni a cepy rizeni) coz umoznuje nastavit na predni naprave sbihavost. To je stav kdy kola jedou jakoby do sipu.
Pokud je nektere z techto ulozeni, nebo dil na rizeni spatny je i finalni geometrie vzdy spatna. Neda se proste nastavit.
Kdyz mas spatne sjete obe kola, tak si myslim, ze je nejspise neco spatne s nastavenim sbihavosti. Protoze kdyz ti menili dily co si psal a zbytek zhodnotili jako v poradku, mysleno vse co jsem vypsal nahore, neni co jineho by melo byt spatne, snad leda ze bys mel pokroucenou kastli po havarce na predek

. Servismani me opravi ale myslim, ze na FF2 se na predni naprave nastavuje bez v klidu bez zateze 0-2mm rozbihavost a kdyz do toho pak pustis sily od kroutaku motoru, tak vlivem samotne konstrukce a tuhosti ulozeni pak auto jede v rezimu s 0-2mm sbihavostí.
Pro jistotu az to budes prohlizet podivej se taky jak vypadaji horni ulozeni tlumicu. To je vec kterou mozna nekontrolovali a jak vidis na finalni geometrii ma vliv. Aby si videl skutecny stav a mel 100% jistotu, ze to luzko neni zniceny, musel bys to vyndat,to ale asi delat nebudes, tak pokud chces videt v jakem stavu jsou alespon priblizne zkus vzit za horni cast kola a poradne stim autem zalomcuj tim jednoduse odhalis spatne lozisko tlumice (citil by si vuli mezi krajnima polohama pohybu) a kdyz se nekdo bude divat na vrsek tlumice pod kapotou, tak i gumove ulozeni. Pritom uvidi jak moc se to hybe v tom hornim pryzokovovem ulozeni. Kdyz to tam bude nasracky bude to litat sem a tam velmi lehce, pokud je to v poradku hybe se to velmi malo. Jak rikam je to ale jen priblizna zkouska, treba by nekdo z profiku vedel lepsi postup jak to vyzkouset bez demontaze.
PS: snad sem to napsal dost polopatisticky a srozumitelne pro normalni smrtelniky, ale kdybych tady psal o Ackermanovi apod... tak by to asi k nicemu nebylo

Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 28.02.2015 22:57
od stano.
Mozno blba otazka, ale pre istotu. Po oprave prednej napravy robili geometriu? A teraz je (stale) geometria OK?
Re: Spatne sjete pneu
Napsal: 01.03.2015 19:45
od vita_k
diky za vycerpavajici odpoved. Rozhodl jsem se, ze to jeste necham chvili jezdit na starych zimakach abych videl, ktere kolo se vice sjizdi. ted mi totiz prijde, ze jen to leve predni.
Takze az bude poradne videt, co se s tim deje, kdyztak se ozvu. Zimaky jsou stejne na vyhozeni.
Geosku delali a ted uz dobre byt nemusi, menily se kola na zimni a navic jsem narazil na obrubnik - zlehka, ale mohlo se to pohnout.