Stránka 3 z 3
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 23.02.2009 19:03
od pelen
jj. Kontrolka dobijeni se rozsviti pri poklesu napeti i pri zvyseni napeti. Pokud je napeti v predepsanem rozsahu, tak kontrolka nesviti.
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 06.03.2009 17:56
od Ali0299
Ali0299 píše:Ahoj všem ...
Můj problém : auto stálo 3 týdny v garaži a po nastartování se rozsvítila kontrolka dobíjení a k tomu ještě cvaká nějaké relé v pojistkách pod volantem. Mám nový řemen, baterku a všechny kostry a káble jsou OK. Při měření na volnoběh i na vysoké otáčky dává alternátor 12,8 až 13,2V S autem normálně jezdím a ani po 3 hodinách jízdy se zapnutými světly, rádiem a vyhřejváním zadního okna nemám problém nastartovat. Kontrolka se zozsvítí vždy cca po 30 vteřinách po nastartování občas i na chvíli zhasne... Relé cvaká jen když svítí kontrolka.
Neví někdo co by mohlo být za problém?
Focus 1.6 16v 1999 165000km
Dobíjení Opraveno ... Vadný regulátor + popraskané kabely od alternátoru. Oprava 2200kč
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 06.03.2009 18:33
od pelen
.. kostry a kable jsou O.K. ... nejak nesedi s popraskanymi kably.
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 06.03.2009 20:48
od Ali0299
pelen píše:.. kostry a kable jsou O.K. ... nejak nesedi s popraskanymi kably.
Ty kabely byli prasklé pod bužírkou ... po výměně regulátoru dobíjení fungovalo jen kontrolka pořád svítila.Byl přerušený kabel ke kontrolce ...
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 06.03.2009 20:57
od pelen
Aha, tak to urcite nebyl kabel, ale tenky dratek.
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 06.03.2009 21:02
od Ali0299
jéééé ty jsi puntičkář

dobře byl to drátek

Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 06.03.2009 21:05
od pelen
Ja jen, ze popraskany kabel = popraskana jeho izolace a pripadne se jadro dotyka kostry, kdezto popraskany dratek = preruseny dratek.

Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 06.03.2009 21:09
od Ali0299
já nejsem autoelektrikář takže pro mě je to prostě kabel kterej je špatnej

Hlavně že je to opravený

Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 17.05.2010 14:40
od FocusCombi
Mám takový dotaz, v prosinci 09 sem dával altík(repas), všechno v pohodě až do tý doby, než teď na jaře začalo mít auto jakoby dva režimy jízdy-první je, že jde krásně za plynem a druhý je, že je takový otupělý a při přidání plynu mu trvá něž se rozhoupe.
Zkoušel jsem všechno-čistit váhu, atd atd. Nic nepomohlo. Až to tý doby něž jsem vzal multimetr a když jsem zjistil, že altík na volnoběh dává 15,2V, jen jsem valil oči. Sem si řikal regulátor asi nejspíš. Ale když jsem ho měřil podruhý měl zase 14,35V..... A navíc jsem zjistil, že když přebíjí tak je auto v tom jakoby útlumu a naopak když je to v pohodě tak auto jezdí normálně. Tak nevim jestli je to opravdu regulátorem, že někdy je to dobrý a někdy ne?? Jezdím teď s voltmetrem napojenym na zapalovač vevnitř. A někdy dobíjí 14,35V pak to někdy vyleze na 14,6-14,7V a takto se to střídá. Dle mého názotu by měl dávat max 14,5V. Což vypadá na regulátor, akorát mi nejde do hlavy, že když zrovna přebíjí, tak auto nechce jet.....čím to může být?? Díky všem za názory a rady....
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 18.05.2010 20:48
od zuntak
dneska auta dobíjí kolem 14,5V,mě teda dobíjí 13,8V.Hodně záleží na baterce,to s tím že někdy je tam přes 15V bych viděl načatou diodu a při větším odběru už ,,nesthá" regulovat,zkontrolovat diodu estlitode,spoje co jsou okolo,kostry.Zas když auto přebíjí tak praskaj žárovky a s tím že jinak jede podle mě jde napětí vyšší do snímačů a oni vykazujou do řídící jednotky jiné hodnoty ne mají být a tato vyhodnotí že neví co s tím a jde do nouzového režimu a když se hodnoty (dobíjení ustalý na normalní kolem 14V)tak jednotka usoudí normání stav a jede to jak má
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 19.05.2010 10:40
od FocusCombi
OK dík za radu.....já pojedu s autem k chlápkovi, co tam ten altík dával. Nejhorší je, že se to střídá, jednou to dobíjí jak má 14,3-14,4V, pak to zas najednou vyletí na 15,1V a někdy se to drží 14,67-14,71V. Už to vidím.......to při mém štěstí k němu přijedu a altík bude dobíjet max. těch 14,4V
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 26.05.2010 13:04
od HmerX
Já mám 13,3V i bez dobíjení i když dobíjí a je pod plnou zátěží(světla, ventilátor, vyhř. okna, rádio). Po nastartování kontrolka zhasne, ale po cca 30 vteřinách se rozsvítí, ať se rozjedu nebo stojim. V čem je problém?

prosim poraďte ...
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 26.05.2010 14:51
od FocusCombi
Tak sem byl u toho chlápka co dělá altíky-proměřil to a že prej je to naprosto v pořádku. Nevim no ale když to chvílema dává až 15,2V tak se mi to v pořádku moc nezdá......
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 30.05.2010 07:03
od pelen
HmerX:
Mas nizke dobijeci napeti. Kontrolka se rozsviti, kdyz je napeti vysoke i kdyz je nizke, nestviti jen, kdyz je napeti vporadku. 13,2 V je malo i pro normalni oloveny akumulator. Nabijeci soustava u Focusu je akle nastavena na akumulatory s vapnikem a u nich je zapotrebi o neco vyssi napeti. (14.6V)
Re: Záhada v dobíjení!!!
Napsal: 30.05.2010 13:16
od petulak
DTT---14.4--14.7V. na 12 vol. baterii.