Dobíjení
- Tomas_1
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 30.03.2008 08:13
- Bydliště: Hlohovec
Re: Dobíjení
ZaQik: A na tom mojom S-Maxe sa teda dobíja batéria ako na starých autách, teda stále dobíja ?
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Dobíjení
ne, mas Smax mk2 (r.v.2017), tam uz je to tak chytre, ze to skoro nedobiji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Tomas_1
- Nováček
- Příspěvky: 146
- Registrován: 30.03.2008 08:13
- Bydliště: Hlohovec
Re: Dobíjení
No, si ma nepotešil.
Dá sa s tým niečo robiť, aby to dobíjalo viacej ?
Viem, som tu pred časom čítal nejaké pokusy. Ale je nejaké rozumné riešenie?
Dá sa s tým niečo robiť, aby to dobíjalo viacej ?
Viem, som tu pred časom čítal nejaké pokusy. Ale je nejaké rozumné riešenie?
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Dobíjení
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.05.2024 10:17
porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Zdravím,
chtěl bych se poradit ohledně problému s S-Maxem, r. v. 2020, 2.0 EcoBlue 140 kW.
Při delších cestách se objevuje chyba dobíjení -- červená kontrolka baterky na budících a zpráva do aplikace.
Typicky jde o jízdy přes hodinu a půl, někdy i po třech hodinách. Nikdy jsem chybu neviděl při cestě kratší než hodina.
V autě vše funguje (alespoň pocitově) a kontrolka po minutě zhasne.
Při měření v klidu má baterie standardní napětí (13-14 V) -- ačkoliv jsem zatím nevysledoval, jestli dává stejné napětí i při hlášení dané chyby. Ale jak jsem psal, vše v autě funguje standardně dál.
Chyba se objevuje nehledě na počasí, poprvé již minulý podzim při teplejším počasí, ale také při zimních jizdách, nyní opět při cestě při 20 °C.
Jezdím typicky s vypnutým StartStop systémem (nevím, jestli to má dopad na chytré nabíjení?).
Výjimečně se objevila také oranžová kontrolku francouzského klíče (servis), která svítí krátce a někdy ani nezůstane svítit, jen blikne zpráva na budících.
Při servisu u autoelektrikáře (nezávislá akce kvůli kontaktům parkovacích senzorů) na diagnostice prý nic nebylo a při rychlé kontrole vypadá alternátor i řemeny v pořadku.
Chtěl bych se tak poradit, jestli lze identifikovat důvod poruchy, případně jakou další věc zkusit ještě vysledovat.
Díky!
chtěl bych se poradit ohledně problému s S-Maxem, r. v. 2020, 2.0 EcoBlue 140 kW.
Při delších cestách se objevuje chyba dobíjení -- červená kontrolka baterky na budících a zpráva do aplikace.
Typicky jde o jízdy přes hodinu a půl, někdy i po třech hodinách. Nikdy jsem chybu neviděl při cestě kratší než hodina.
V autě vše funguje (alespoň pocitově) a kontrolka po minutě zhasne.
Při měření v klidu má baterie standardní napětí (13-14 V) -- ačkoliv jsem zatím nevysledoval, jestli dává stejné napětí i při hlášení dané chyby. Ale jak jsem psal, vše v autě funguje standardně dál.
Chyba se objevuje nehledě na počasí, poprvé již minulý podzim při teplejším počasí, ale také při zimních jizdách, nyní opět při cestě při 20 °C.
Jezdím typicky s vypnutým StartStop systémem (nevím, jestli to má dopad na chytré nabíjení?).
Výjimečně se objevila také oranžová kontrolku francouzského klíče (servis), která svítí krátce a někdy ani nezůstane svítit, jen blikne zpráva na budících.
Při servisu u autoelektrikáře (nezávislá akce kvůli kontaktům parkovacích senzorů) na diagnostice prý nic nebylo a při rychlé kontrole vypadá alternátor i řemeny v pořadku.
Chtěl bych se tak poradit, jestli lze identifikovat důvod poruchy, případně jakou další věc zkusit ještě vysledovat.
Díky!
-
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 30.01.2020 21:32
- Bydliště: Modřice
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Ahoj, včera se mě přesně tohle objevilo v palubáku na Mondeu 2016. Jel jsem k mechanikovi, že asi altík a po cca 15 kilometrech mě a sjezdu z dálnice praskl řemen. Rána a pak takový divný zvuky, hned jsem věděl že je zle. Dojel jsem k mechanikovi, asi kilometr, auto psalo plno chyb včetně převodovky, ale dojelo. Mechanik zvedl kapotu a už tahal rozjebanej řemen. Prý se asi sekl altík a to tření řemen roztrhlo. No teď zjišťuje škody, tak čekám na ortel.
Ford Mondeo Combi, 2.0 TDCi/110-132 kW, Powershift, 2016, Titanium
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.05.2024 10:17
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Po delší době bych chtěl přidat update situace, a případně tak získat nějakou radu:
Pořídil jsem si do 12V zásuvky voltmetr, abych mohl sledovat okamžité napětí. Voltmetr v autě oproti pořádnému multimetru na baterce o pár desetin voltu podměřuje, tak přesné hodnoty berte s rezervou.
S autem jsem absolvoval několik delších cest (>500 km) s následujícími poznatky:
Připadá mi, že auto funguje ve dvou režimech, podle vlastní nálady při startu:
1. Auto drží cca 12,5 V v síti, a v případě brždění stoupne na 14,5 V. V tomto režimu se ani po delší jízdě po německé dálnici kontrolka neozve.
2. Auto drží přes 14 V v síti neustále -- kontrolka se rozsvítí klidně několikrát za hodinu. Při rychlejší jízdě na německé dálnici klesalo napětí na 13,5 V, pak se rozsvítí kontrolka a voltmetr ukazoval 14 V. Kontrolka svítí třeba 2-5 minut, napětí pak zase pomalu klesá. Jízdu jsem pokračoval na stabilních 120 km/h, kdy napětí bylo stabilně 13,7 V a kontrolka se nerozsvítila.
V průběhu těchto jízd bohužel odešel alternátor -- stejně jako píše pecuch, nejspíše se zasekávala spojka, ale alternátor začernal a házel jiskry, plastový kryt u řemenu se natavil z tepla vznikajícího třením.
Po výměně alternátoru se však při delší a rychlejší jízdě kontrolka opět rozsvítila.
Nerad bych odrovnal další alternátor -- nenapadlo by vás tak, co na autě zkontrolovat a případně zkusit nechat vyměnit?
Díky.
Pořídil jsem si do 12V zásuvky voltmetr, abych mohl sledovat okamžité napětí. Voltmetr v autě oproti pořádnému multimetru na baterce o pár desetin voltu podměřuje, tak přesné hodnoty berte s rezervou.
S autem jsem absolvoval několik delších cest (>500 km) s následujícími poznatky:
Připadá mi, že auto funguje ve dvou režimech, podle vlastní nálady při startu:
1. Auto drží cca 12,5 V v síti, a v případě brždění stoupne na 14,5 V. V tomto režimu se ani po delší jízdě po německé dálnici kontrolka neozve.
2. Auto drží přes 14 V v síti neustále -- kontrolka se rozsvítí klidně několikrát za hodinu. Při rychlejší jízdě na německé dálnici klesalo napětí na 13,5 V, pak se rozsvítí kontrolka a voltmetr ukazoval 14 V. Kontrolka svítí třeba 2-5 minut, napětí pak zase pomalu klesá. Jízdu jsem pokračoval na stabilních 120 km/h, kdy napětí bylo stabilně 13,7 V a kontrolka se nerozsvítila.
V průběhu těchto jízd bohužel odešel alternátor -- stejně jako píše pecuch, nejspíše se zasekávala spojka, ale alternátor začernal a házel jiskry, plastový kryt u řemenu se natavil z tepla vznikajícího třením.
Po výměně alternátoru se však při delší a rychlejší jízdě kontrolka opět rozsvítila.
Nerad bych odrovnal další alternátor -- nenapadlo by vás tak, co na autě zkontrolovat a případně zkusit nechat vyměnit?
Díky.
-
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 30.01.2020 21:32
- Bydliště: Modřice
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Ahoj, tak to jsem měl asi přece jen jednodušší. Mě odešel altík tím způsobem, že se při nájezdu cca 235 tisíc km kousl a přetrhl se mě na dálnici řemen. Naštěstí se toho moc neponičilo, altík šel na repas a už jezdí. Mě od té doby nic nesvítí a dobíjí na voltmetru je kolem 13,6-14,1 V. Tak hodně štěstí.
Ford Mondeo Combi, 2.0 TDCi/110-132 kW, Powershift, 2016, Titanium
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012
-
- Junior
- Příspěvky: 308
- Registrován: 20.04.2020 06:54
- Bydliště: Nusle
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Z těch dvou režimů je 1. správně, takhle má fungovat BMS. Pokud se zase rozsvítí kontrolka, bude potřeba vyčíst chyby jakoukoliv diagnostikou.ttomas píše: 12.07.2024 10:19 S autem jsem absolvoval několik delších cest (>500 km) s následujícími poznatky:
Připadá mi, že auto funguje ve dvou režimech, podle vlastní nálady při startu:
1. Auto drží cca 12,5 V v síti, a v případě brždění stoupne na 14,5 V. V tomto režimu se ani po delší jízdě po německé dálnici kontrolka neozve.
2. Auto drží přes 14 V v síti neustále -- kontrolka se rozsvítí klidně několikrát za hodinu....
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 03.05.2024 10:17
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Existuje varianta, jak určit viníka problémů bez diagnostiky přímo když svítí kontrolka dobíjení?
--> Problém je, že kontrolka svítí nahodile, typicky na dálnici při delší a rychlejší jízdě.
Momentálně je nejspíš na odpis baterie -- patálie s hlubokým vybitím při rozbitém alternátoru byla asi dost náročná.
Má šanci výměna baterie vyřešit situaci?
Nebo je pravděpodobné, že problém způsobuje regulátor alternátoru nebo podobný element -- a existuje možnost, jak u stojícího auta problém identifikovat?
Pokud ne, jde nějakou diagnostikou zjistit kód chyby i za jízdy (tedy při rozsvícení kontrolky a bez zastavení) -- i bez připojeného počítače?
Díky za tipy.
--> Problém je, že kontrolka svítí nahodile, typicky na dálnici při delší a rychlejší jízdě.
Momentálně je nejspíš na odpis baterie -- patálie s hlubokým vybitím při rozbitém alternátoru byla asi dost náročná.
Má šanci výměna baterie vyřešit situaci?
Nebo je pravděpodobné, že problém způsobuje regulátor alternátoru nebo podobný element -- a existuje možnost, jak u stojícího auta problém identifikovat?
Pokud ne, jde nějakou diagnostikou zjistit kód chyby i za jízdy (tedy při rozsvícení kontrolky a bez zastavení) -- i bez připojeného počítače?
Díky za tipy.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.05.2024 20:31
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Mě se to stalo dnes na dálnici. Kontrolka baterie svítila celou dobu a zhasla až když jsem začal brzdit na sjezdu.
Ford S-Max II 2.0 110kW 

-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 23.08.2022 17:01
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Řekl bych, že budete mít K.O autobaterii. Pokud máte BMS zapnuté, tak by to dávalo smysl.
Jak jedete po dálnici a máte nohu na plynu, tak altík nedobíjí, jedině v případě, kdy napětí autobaterie klesne pod 12,1V.
Při brždění začíná altík dobíjet a rve do autobaterie klidně až 15,9V, protože je to krátkodobě.
Doporučoval bych vám přenastavit přes diagnostiku Forscan BMS (“chytré“ dobíjení).
Alternátor by vám dobíjel konstantně 14,4V. Podstatně byste prodloužil životnost autobaterii.
Jak jedete po dálnici a máte nohu na plynu, tak altík nedobíjí, jedině v případě, kdy napětí autobaterie klesne pod 12,1V.
Při brždění začíná altík dobíjet a rve do autobaterie klidně až 15,9V, protože je to krátkodobě.
Doporučoval bych vám přenastavit přes diagnostiku Forscan BMS (“chytré“ dobíjení).
Alternátor by vám dobíjel konstantně 14,4V. Podstatně byste prodloužil životnost autobaterii.
Naposledy upravil(a) spac1 dne 01.08.2024 14:12, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 23.08.2022 17:01
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Řekl bych, že bude autobaterie KO. Ten samý případ, co Roman24.ttomas píše: 30.07.2024 00:45 Existuje varianta, jak určit viníka problémů bez diagnostiky přímo když svítí kontrolka dobíjení?
--> Problém je, že kontrolka svítí nahodile, typicky na dálnici při delší a rychlejší jízdě.
Momentálně je nejspíš na odpis baterie -- patálie s hlubokým vybitím při rozbitém alternátoru byla asi dost náročná.
Má šanci výměna baterie vyřešit situaci?
Nebo je pravděpodobné, že problém způsobuje regulátor alternátoru nebo podobný element -- a existuje možnost, jak u stojícího auta problém identifikovat?
Pokud ne, jde nějakou diagnostikou zjistit kód chyby i za jízdy (tedy při rozsvícení kontrolky a bez zastavení) -- i bez připojeného počítače?
Díky za tipy.
Doporučuji autobaterii vyměnit, přenastavit přes diagnostiku Forscan BMS (“chytré“ dobíjení) a nakódovat novou autobaterii.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.05.2024 20:31
Re: porucha systému dobíjení (S-Max, 2020)
Baterka mě napadla, když stojím pár dní tak palubní kamera hlásí slabé napětí. Chtěl jsem cestou z oběda koupit voltmetr do autozapalovače ale 450 Kč mi přišlo trochu moc za takovou kravinu. Večer zkusím doma změřit.
Ford S-Max II 2.0 110kW 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti