Ted jsem ve stavu, ze mam vymenene obe lambdy. Jakmile mi ve znackovem servisu prehrali sw jednotky, tak se projev teto chyby P2000 velmi razatne zmenil -> vyrazne se zkratily intervaly projevu te chyby (viz nize).
Leve cislo jsou km vyctene vzdy pres ForScan (to kdy je PCM v aute zacalo evidovat -> ne stav km na budikach) bud jentak, kdyz jsem si vzpomel, nebo hned po rozsviceni kontrolky motoru.
Kód: Vybrat vše
122700 - prvni rozsviceni kontrolky motoru (ca 120km po nakupu auta, aniz bych dojel domu), hned nasleduje prvni vymaz v autorizaku 123093 (muj bod 0)
126483 - bez rozsviceni -> 3390km od smazani (smazali v servisu, kdyz mi menili svetlo a zapomeli pripojit konektory, takze smazli vsechny chyby i zaroven s tou P2000. Tipuju ze mozna by se rozsvitila nasledne kontrolka taky)
127921 - sviti kontrolka -> 1438km od smazani
130075 - vymena prvni NOx sondy
132422 - sviti -> 2347km od vymeny NOx (a zase po dalsich cca 250km jizdy sama zhasla)
133184 - v servisu prehran sw jednotky - smazany chyby, ktere tam zustaly
133214 - nesviti -> 30km od prehrani sw
133283 - nesviti -> 69km od predchozi chyby
134158 - sviti -> 875km od predchozi chyby (a zase po dalsich 160km jizdy sama zhasla)
134786 - vymena druhe NOx sondy
135034 - sviti -> 248km od vymeny druhe NOx sondy -->> 135246 - v servisu (garaznik) chybu maze
135262 - sviti -> 16km od smazani chyby
136256 - pokus o vycisteni MAF pomoci spreje na mafky (liquid molly)
136273 - sama zhasla, nemyslim si vsak ze by to melo souvislost s vycistenim MAFky (*1)
136512 - kontrolka stale nesviti -> v PCM je jen ta stara chyba s kilometrama 135262 -> zatim zadna nova
136516 - kontrolka stale nesviti -> "kontrolni" smazani te stare chyby z PCM
136529 - kontrolka nesviti -> ale v PCM je uz nova stara chyba takze 13km od smazani
136813 - dnesni stav km -> zatim kontrolka nesviti -> 284km od zapisu do PCM
Souhrnem: 18mes a 13500km ujeto na stale se opakujici chybu, auto za tu dobu z pohledu ridice nezmenilo sve jakekoliv vlastnosti. Stale dobre startuje, neskube, nezere, dpf regenerace se samy pousti a to po docela krasne dobe (viz nize), turbo tahne... proste super.
Regenerace DPF byla naposledy na rovnych 136000 a dnes tam sviti 75% zaplnenosti, takze na tech 75% to je 512km. Je vsak mozne, ze jsem si jedne regeneraci pri jizde nevsiml, ale tezko rici, snazil jsem si toho vsimat. Pokud mi neutekla, tak se mi z toho vychazi, ze filtr neni vubec ucpany.
Garaznik pri konzultaci vyrkl podezreni (ze dle vsech indicii) by to mohl byt i nejaky uhnily kabel, ale mohl mit zastineny svuj usudek diky tomu, ze nedavno opravoval tranzita, kteremu prave uhnily kabely u dobijeni. Garaznik asi moc casu nema (aut tam ma dost), takze sem dle jeho rady znovu kontaktoval autorizovany servis, kde me rovnou za mesic objednali, takze pokud na neco prijdou tak to uz za 14dni budu vedet.
Minule si byli 2x smrtelne jisti, ze to je nejdrive jedna, pak druha lambda. Jenze evidentne i pres jejich vymenu chyba je stale nekde jinde.
Pokud na nic neprijdou, tak musim stuj co stuj zmenit servis, kam to auto dam na hledani priciny. Tohle bude urcite potrebovat jine oci a jinou hlavu k posouzeni a hlavne hledani na jinych mistech, nez hleda znackovy servis. Myslim si, ze maji jen (odhad) jedineho technika na motory a ten muze treba i nechtene neco soustavne prehlizet a nema tak sanci pricinu najit.
Dnes jsem mel rozhovor s jednim prijemnym servismanem (byvaly pracovnik servisu Fordu) a ten pojal podezreni smerem MAF ci (v tom horsim pripade) EGR nebo nejhorsim -> DPF.
Pokud by to bylo DPF, tak bych to stavajici DPFko asi nechal profi vycistit a auto bych poslal do bazaru (ikdyz jsem ve stavu, ze je pro me tohle mondeo to nejlepsi v cem sem kdy jezdil a nechtel bych menit...), jenze uz jsem z toho fakt zoufaly. Zlate predchozi fordy, nic takoveho jsem na nich neresil, proste jsem jen menil filtry a oleje a Fordi jezdily bez obtizi ...

PS: jen zduraznim, ze za tech ujetych 13500km se jina chyba motoru neprojevila, P2000 chodi vyhradne sama.