Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Odpovědět
Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 14.02.2023 16:11

A jak si mám sám ověřit, že není prasklý blok?To asi neuvidím pouhým okem.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od vladka1 » 14.02.2023 16:28

Drobná trhlinka nahoře v nejužším místě mezi válcema:
https://www.focusstoc.com/threads/crack ... 02&slide=0
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 14.02.2023 16:48

Díky moc za info.Z těch foto to vypadá, jak by byl chycený i prostor mezi 2 a 3 válcem. Nebo je to výrobní vada pouze mezi 1 a 2 válcem a jiná výrobní vada už není? Popřípadě může se stát, že jak si to v servisem zkontrolují sám, tak tam žádná trhlina nebude a může být v jiném místě?A nebo může se tato trhlina objevit až časem nebo je to vada z výroby. Jak se tomu do budoucna dá zabránit? Četl jsem že gomotory.cz nějak tyen prostor zesilují, ale berou si pak téměř 70 000. A jak to pak řeší Ford u aut po záruce? Se mění celý blok?Popřípadě měnil to někdo z vás a za kolik?

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od vladka1 » 14.02.2023 17:19

Tam je na fotce pětiválec a trhlina je mezi všema válcema :mrgreen: .. Je to konstrukční chyba, co vim tak novější verze nemá pro chladicí kapalinu tu drážku mezi válcema ale dvě dírky. Úprava bude nejspíš že tu drážku zavaří přebrousí rovinu a vyvrtaj ty dírky, tim to předělaj na novou verzi...
Může to být i jen to těsnění, v tom místě je kvůli drážce jen úzká těsnicí plocha a asi se snadno provalí..
V záruce se správně mění celý blok, jsou i způsoby jak ho opravit to jsou ty repasy...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 14.02.2023 17:33

Díky za info.Zkontrokuju to jak budou mít v servisem hlavu dole.Jinak když bude toto místo Ok, tak stejně tomu do budoucna asi nijak nezabráním že? A rok vy oby 09/2017 po faceliftu asi má pořád tu konstrukční vadu že? Pokud má tuto drážku každý motor je pak otázkou, jakto ze se to projeví jen nekomu?

A rozvod jsou zde stejně jak v 1.0ecoboost v oleji?

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 14.02.2023 20:20

Z odkazu na stránky výše ale není nic psáno, že se jedná o výrobní vadu na bloku motoru( rýha na válci).Je tam pouze zmínka , že došlo k prasknutí (viz foto v tom odkazu) při tuningu, kdy bylo ve Volvu cca 360 koní. Je tam ovšem psané že se to týká Focusu ST když se tůní na 270 a výše koní a že nejvíce to postihuje Focus st z roku 2007.Nikde žádná zmínka o ecoboostech.

Uživatelský avatar
Ksanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 31.08.2018 09:39
Bydliště: Orlová

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Ksanda » 15.02.2023 10:56

Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od vladka1 » 15.02.2023 11:17

Je to ekobuřt jen jiná verze, problém tam je stejný. Neni to výrobní vada - rýha ve válci, ale konstrukční chyba - ta drážka zeslabuje stěnu kolem vložky válce. Nová verze je bez drážky a chladicí kanál jsou ty dvě dírky. Díky slabé stěně kolem vložky může vložka pružit, po milionech cyklů se udělá únavová trhlinka, může tam být i rozdíl v tepelném namáhání, zase se to hýbe a po X cyklech to rupne. Neznamená to že se to stane na všech motorech, ale třeba jen na jednom z deseti. U vytuněnýho motoru na vyšší výkon se to jen projeví dřív - namáhání je tam větší. Pokud máš starou verzi bloku, tak musíš počítat s tím že tě to potká. V US si Ford nedovolí tolik vyjebávat tak automaticky mění blok za novou verzi, tady se to snaží ošulit jak to jen jde. Jde o dost peněz tak si to musíš ohlídat, ojeb je tu jednoduchý - "jako" vymění těsnění a "jako" opraveno, když pak přijdeš po záruce tak už je to na tebe. Na znalecký posudky, výbornýho právníka a prostředky na další auto do vyřešení celýho procesu (klidně několik let) nejspíš prostředky nemáš, navíc vůbec není jistý jestli bys uspěl a nebyly to vyhozený prachy v řádu desítek až stovek tisíc.. Asi tak.
Můžeš sem hodit fotky rozebranýho motoru (nebo líp odkaz kde jsou - tady časem fotky nefungujou), zaměř se na to místo u horní hrany mezi válcema...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 15.02.2023 12:33

Ok díky za info.Jen se chci ještě doptat,poznám zda mám nový nebo starý blok, když jsem auto kupoval nové?Uvidím tu drážku mezi válci?Popřípadě nejde se s nima domluvit v autorizaku, aby mi tu drážku zavařili a bylo by po problémů do budoucna? Kolik stojí v autorizaku nový blok? A měnit i rozvody když mají nalitano 50 000, ale jak už budou dole?

Uživatelský avatar
Bomiňo
Junior
Junior
Příspěvky: 248
Registrován: 03.05.2009 21:31
Bydliště: Slovácko

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Bomiňo » 15.02.2023 13:45

Možná by to mohlo jít poznat podle čísla co je na bloku motoru, pokud jo, pak by se muselo vědět od kterého čísla je nový blok. Nebo je to poznat i jinak zvenku?
Ford S-Max 07/2015, 1,5 EB, 118 kW , Titanium,červená Ruby
Ford Focus kombi 1,6 74kw Ghia, 07/2006, Tango red - prodáno

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od vladka1 » 15.02.2023 14:25

Jde to dohledat podle VIN nebo čísla motoru, starý/ upravený blok bude mít jiný čísla dílu..
Sundaná hlava - drážku od plochy se dvouma dírkama snad poznáš i ty :mrgreen: Zavařit a vyvrtat - zas tak jednoduchý to neni, Ford ti to udělá těžko, kdo má vybavení a umí to tak počítej úprava v desítkách tisíc + demontáž/montáž k tomu. Novej blok - ptej se ve Fordu a asi nejlíp Německo nebo US, nástřel tak 50 - 100kKč? Na tvým místě - ověřit ten blok, lepší verze pro tebe je když tam prasklina bude a vyreklamuješ nový blok nejlíp novou verzi. Pokud to bude jen těsnění, tak bych nechal na záruku opravit a asi pak prodal celý auto a koupil jiný už s novou verzí bloku. Měnit blok preventivně je asi blbost a jezdit se strachem jestli a kdy to rupne je voser, obzvlášť jestli jezdíš i dálky (dobrou pojistku na odtah z ciziny při poruše :mrgreen: )
Rozvod - nahodil bych nový řemeny, kladky nechal, podle info tady z fóra u tebe řemen neni v oleji ale suchej. Pokud by to šlo pryč z domu tak bych řemen spíš nechal původní.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 15.02.2023 16:07

Tak drážku poznám.Muzu půjčit v práci i přenosný přístroj na detekci povrchových vad tak bych to mohl zkontrolovat komplet i mikrotrhliny, ale otázka ,zda mi to přímo servis dovolí.Nekde na netu čtu že je řemen v olejové mlze, tady že zase není a je klasický na sucho.

Další otázka to se montoval z výroby i motor bez té drážky?

Uživatelský avatar
Ksanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 183
Registrován: 31.08.2018 09:39
Bydliště: Orlová

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Ksanda » 15.02.2023 19:01

Nový blok je od ledna 2019. Focus mk3 žádný, ma to akorat kuga a c max od 2019.

Do drážky se davaji nerazové plechy ( block mody ), nevaří se.

Koukni na fb : Duratec engine rebuIld


Chce to pořádně projit, nemusi byt nic s motorem ! Může to někde kapat a neni to videt.
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)

Martin2700
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.10.2018 04:09

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Martin2700 » 15.02.2023 19:11

Děkuji za rady.Prave v sobotu budu s kolegou na zvedáku mít auto a natlakované na 24 hodin se sníženým krytem od motoru a na zemi mít textilií bílou, kterou používáme ve fabrice na zjištění úniku(jak ukapne někde tak to hned půjde poznat).Navíc v autoritami se mrknu na ty drážky.Co jsem četl německé, ruské a holandské fóra, tak stát se to může u 1.5 ecoboost ale dle statistik je to tak cca 1 motor na 100 vyrobených možná ani tak moc ne.Kdyby to byl co 10-ty motor, tak Ford už by zkrachoval.Koncern měl zase problémy s motory TSI, kdy praskal řemen rozvodový a taky se jich prodalo mraky a ze známých to má každý druhý ty problémové motory a nikomu nepraskl.

Jak říkáš může to být i povolena hadička, expanzka netesnici,cokoliv.

Uživatelský avatar
Bomiňo
Junior
Junior
Příspěvky: 248
Registrován: 03.05.2009 21:31
Bydliště: Slovácko

Re: Únik chladící kapaliny Focus 1.5ecoboost 110kw

Příspěvek od Bomiňo » 15.02.2023 20:41

Ksanda píše: 15.02.2023 19:01 Nový blok je od ledna 2019. Focus mk3 žádný, ma to akorat kuga a c max od 2019.

Do drážky se davaji nerazové plechy ( block mody ), nevaří se.

Koukni na fb : Duratec engine rebuIld


Chce to pořádně projit, nemusi byt nic s motorem ! Může to někde kapat a neni to videt.
Zajímavé, 2:30min.... https://www.youtube.com/watch?v=MBOQt8F ... RustyAutos
Ford S-Max 07/2015, 1,5 EB, 118 kW , Titanium,červená Ruby
Ford Focus kombi 1,6 74kw Ghia, 07/2006, Tango red - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti