Smysl naftového motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
MobyDick
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4547
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MobyDick » 29.11.2007 22:20

Já nemám nic proti naftě, ale neměnil bych jsem s mým motorem spokojenej a ještě byh mu trošku obsahu přidal :lol:
FORD FOCUS 3dv. 2.0l 96 kw r.v 98
Obrázek
Obrázek
Obrázek
galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
cage
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 763
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava

Smysl naftového motoru

Příspěvek od cage » 29.11.2007 22:21

Sněhu tu moc není,ale mrazy tu jsou, a tady na parkovišti u nás na sídlišti těch starších nafťáků je celkem dost, když pak ráno venčím psi tak je to celkem sranda je sledovat jak stojí bezradně u aut a někdy jich je celkem dost :wink:
nemám nic proti naftě,každý má svoje pro i proti,já jsem prostě benzínovej :lol:
Naposledy upravil(a) cage dne 29.11.2007 22:26, celkem upraveno 1 x.
Ford Transit Connect Long a Ford Tourneo Courier

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 29.11.2007 22:25

Bavíme se ještě pořád o Focusech???
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
cage
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 763
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava

Smysl naftového motoru

Příspěvek od cage » 29.11.2007 22:27

je to téma jestli má nějaký smysl naftový motor :D
pro mě ne :cry:
a teď mě tady ropáci ukamenují
Ford Transit Connect Long a Ford Tourneo Courier

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 29.11.2007 22:30

toto tu uz bolo milionkrat preberane a myslim si , ze je to tu zbytocne :D , len flame naviac :D
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 29.11.2007 22:31

Dovolim si pridat svoj nazor. Ja som jasne benzin pozitiv, hned sa priznam 8) .

Uznavam vyhody naftovych motorov. Krutiaci moment je ich obrovska vyhoda. Liter nafty ma v sebe viac energie ako liter benzinu. To je druha vyhoda, ktora samozrejme ovplyvnuje aj spotrebu.
Komplikovanost sucasnej verzie naftovych motorov je vsak zarovem ich nevyhodou. Nizky rozsah pouzitelnych otacok je dalsou nevyhodou.

O nafte si myslim, ze je pre ludi, ktori chcu auto pouzivat na presun z miesta a na miesto b bez dalsich poziadaviek, napr. sportovej jazdy.

A teraz benzin: jeho velkou nevyhodou je, ze silno zaostava v krutiacom momente. Ale co je vastne pravda ? Pravda je turbo. To prave umoznuje dieselu dosahovat taky krutiaci moment, ako ma. Ak by bezne benzinove motory mali turbo takej kvality, ako je v dieseli, tak by ten boj ani z daleka nebol taky jednostranny. A hlavne, turbo u benzinu ma maximum v omnoho vacsom rozsahu otacok. Diesel ma jeden vrchol, to je prave v case optimalneho samovybuchu. Benzin posuha iskru a tym padom rozsah otacok, kde je maximum, je omnoho vacsi.

Benzin je jednoznacne urceny na sportove uzitie, to co sa da robit s benzinom urcite nespravis s naftou. Nebudem sa hadat, ze do kolko otacok sa da vytocit nafta. Uz len technologia nafty hovori, ze bucha len v malom rozsahu, vsetko mimo rozsah su straty.

Zaverom:
Ak si clovek, ktory chodi z bodu a do bodu b normalnou jazdou a zaujima ho hlavne co najnizsia spotreba, zober si naftu.

Ak si clovek, ktory potrebuje prevazat tazky naklad, jednoznacne si zober naftu.

Ak si clovek, ktory okrem presunu z bodu a do bodu b si chce uzit jazdu bez manzelky, cez zakruty v riadenom smyku, podradovat z 5 do 2, vidiet aktualnu spotrebu nad 30 litrov (ja aj 50), pocut krasny zvuk huciaceho motora a podobne nie uzitkove, ale pozitkove veci, tak si spravny adept na benzinovy motor.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

čajda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3565
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od čajda » 29.11.2007 22:31

Nafta patří na pole- říká se :lol: :lol:

Uživatelský avatar
cage
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 763
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava

Smysl naftového motoru

Příspěvek od cage » 29.11.2007 22:32

Chmelko už to tu zamkni,nebo to tu bude jako debata co bylo dřív jestli vejce nebo... :D
Ford Transit Connect Long a Ford Tourneo Courier

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 29.11.2007 22:35

presne ako vravi vcedula, ide o TURBO ! bez turba by bol diesel vo vsetkom horsi a nebolo by o com :twisted:
nastastie sa zacinaju viac a viac predavat turbobenziny, takze dilema postupne odpada a o chvilu nebude "vocem" :twisted:
no dobre, este je tu spotreba... na vase stastie ropaci :wink: :lol: :P
Naposledy upravil(a) misoo dne 29.11.2007 22:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
cage
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 763
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava

Smysl naftového motoru

Příspěvek od cage » 29.11.2007 22:37

Kdo nemá na benzín ať chodí pěšky :lol:
Ford Transit Connect Long a Ford Tourneo Courier

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.11.2007 22:37

fakt super napisane, zahrialo na srdiečku..
presne akio si napisal...diesel zachranuje turbo...ak by ho davali do benzinu, nemal by diesel sancu ani v tom krutiacom momente...teraz je to posledných 15rokov velký hit a investuju sa do nho obovske prachy...
ale aj toto skoro skonci..teraz prave pracujeme na hybride pre S-klasse a stoji to ku.va velke prachy :idea:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 29.11.2007 22:38

ale aj ta spotreba. Ved si pozri spotreby malych turbo-benzinov. 160 koni z 1.6 litroveho motora. Na to sa nafta nechyta. Ale uz dost, uz nepisem. 8)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 29.11.2007 22:40

nie naopak si myslim, že to tu vlakno chýbalo, vsade boli utržky...
žiadny flame ak dodržíme inteligentnu debatu, je to ok :wink:

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od misoo » 29.11.2007 22:42

cage píše:Kdo nemá na benzín ať chodí pěšky :lol:
:twisted: 8) :wink:
ale musim povedat, ze som sa viezol na bratrancovom 2,0tdci a tahalo to velmi velmi slusne 8)
ale aj som sa viezol na diesly s pokazenym turbom a bolo to peklo... vsetky nevyhody co motor moze mat... :roll:

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 29.11.2007 22:46

chmelko píše:nie naopak si myslim, že to tu vlakno chýbalo, vsade boli utržky...
žiadny flame ak dodržíme inteligentnu debatu, je to ok :wink:
jasne, vsetci do seba! nech to tu zije, samozrejme v ramci fair play a nech sa nikto neuraza ! :wink:
chmelko na to dohliadne, ze ? :D

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů