Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- miro
- Junior
- Příspěvky: 454
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
moj nazor na zabeh je taky ze tych 1500km je len na to aby si auto cele sadlo hadice rozne spoje a nie koli motoru
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter




- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
este si zabudol na spojku, brzdy a gumy. Jednoducho vyrobca chcel povedat, ze az po 1500 km bude cele auto fungovat spravne.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- miro
- Junior
- Příspěvky: 454
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
tak som to myslel
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter




-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10.02.2008 22:02
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
No 1.6 Ti-VCT budem mat mozno zrejme moznost kupit ojazdene ako druhe auto (ma to byt sportova EDITION, sportovejsie predne sedacky + strmsie riadenie). Takze ho zabehavat nebudem. Ked ale kamartka kupovala pre mesiacom kombi 1.6 (sice 100k), tak sme skusobnu isli na 1.6 Ti-VCT GHIA X a chlapik hovoril, ze by sa to malo lepsie zabehnut a jeden sikovny prijimaci technik co tam, je tiez tvrdil rovnako. Inak motor Ti nezlenivie, ked ho prevetras raz za 1000km. Ked ho ale stale budes hned tocit, nezvykne si vobec tahat odspodu, ani trochu (co napriklad ked jazdi zena nie je idealne).zirafak píše:Bobo...na studeno nikdy,ani ked bude mat 50 000 nabehane.To mi je viac ako jasne.
Lenivca vsak z neho robit ja osobne nemienim.Zabeh,ak sa to vobec zabehom da nazvat,som cca dodrzal.Dalsie setrenie,alebo zabiehanie uz nema vyznam.Ak od Forda odporucaju do 1500 km,je to aj s dostatocne velkou rezervou.Dalej to skutocne uz nema vyznam ani kvoli tvojej spominanej variabilnej technologii.
Ak taky motor mas,kludne ho setri a ak sa raz niekde stretneme,porovname moj nesetreny a tvoj setreny motor a uvidime.Myslim,ze budes prekvapeny,alebo ze by ja![]()
Moje prve auto je HONDA ACCORD 2.4 190k i-VTEC (co je urcite spicka variabilneho casovania, aj premenliveho zdvihu ventilov). V manuale o zabehavani nie je skoro vobec nic, aj tak som ho setril. Ma 25 000 a lenivy rozhodne nie je (daval som mu riadne az po 10 000, dovtedy len fakt tak raz za 1000). A je zabehnuty podla mna super. Minule manik na A3 SPORTBACK 170k dost prekvapeny, ze som ho nechal za sebou

- Merdy
- Pokročilý
- Příspěvky: 545
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštìm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Může mi někdo vysvětlit termín "zlenivění motoru"
Když si to představím ze strojařského hlediska, tak mi to prostě k mechanicky spojeným součástkách vůbec nejde.


Když si to představím ze strojařského hlediska, tak mi to prostě k mechanicky spojeným součástkách vůbec nejde.
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
podla mna je zabehavanie motora ako terminus technicus blbost
.
motor ti pojde rovnako ci ho zabehnes tak alebo inak.
mozno dakedy sa tvrdilo, ze dobrym zabehnutim lepsie sadnu valce v motore.
podla mna je dneska zabeh mysleny len v tom zmysle aby si zbytocne nesiel s autom extremne, kedze je este nove, napr. nove gumy potrebuju na idealne spravanie nejakych par 100km. proste aby si sa nezabil, ked sa objavi napr. nejaka vyrobna chyba
vyrobca sa tymto sposobom ciastocne chrani.
ale nie som odbornik, nech sa vyjadri niekdo z odboru


motor ti pojde rovnako ci ho zabehnes tak alebo inak.
mozno dakedy sa tvrdilo, ze dobrym zabehnutim lepsie sadnu valce v motore.
podla mna je dneska zabeh mysleny len v tom zmysle aby si zbytocne nesiel s autom extremne, kedze je este nove, napr. nove gumy potrebuju na idealne spravanie nejakych par 100km. proste aby si sa nezabil, ked sa objavi napr. nejaka vyrobna chyba

vyrobca sa tymto sposobom ciastocne chrani.
ale nie som odbornik, nech sa vyjadri niekdo z odboru


-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 10.02.2008 22:02
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
zabehvanie motora blbost... Podla mna na to jednoznacna odpoved z technickeho hladiska neexistuje. Casto mavas napriklad zabehovy motorovy olej, dealer casto ani nevie, co tam presne davaju (byva redsi).
Co sa tyka lenivenia - tak napriklad kolegova svokra ma OPEL VECTRA C 1.8. Jazdi 60 na 5-ke. Lenive je slabe slovo. Ked si ju vezme na tyzden, znacne sa to zlepsi. Cim to je? Prepogramuje sa ECU? Uvolni sa svinstvo z katalyztora? Ventily lepsie dychaju? tazko povedat...
Co sa tyka lenivenia - tak napriklad kolegova svokra ma OPEL VECTRA C 1.8. Jazdi 60 na 5-ke. Lenive je slabe slovo. Ked si ju vezme na tyzden, znacne sa to zlepsi. Cim to je? Prepogramuje sa ECU? Uvolni sa svinstvo z katalyztora? Ventily lepsie dychaju? tazko povedat...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
toto jsem našel k tématu
"Dnes se při výrobě používají mnohem menší výrobní tolerance, ale aby se to vůbec točilo, dělají se hrubší povrchy, čímž se současně ušetří (finalizace povrchů je totiž časově náročná a tím i drahá záležitost). Pokud se zabíhá s rozumem, vznikne celek, kde do sebe jednotlivé díly zapadají přesněji, než v minulosti. Takový záběh ovšem trvá mnohem déle, než zmíněný 1 tis. km. Ostatně už proto dnešní motory dosahují optimálních výkonových parametrů nejdřívě po 5 tis. km, zatímco dřívější motory "na tom byly nejlépe" mnohem dříve a pak už se to jenom zhoršovalo...
Při "drastickém stylu záběhu" dochází k lokálním tepelných šokům na "výstupcích" hrubých povrchů, které se namísto zarovnání/vyhlazení doslova vylamují ve větších celcích. Motor se pak jakoby rychle "uvolní", což se projeví rychlejším nástupem výkonových parametrů, avšak se všemi negativními důsledky z toho vyplývajícími (už to tu někdo popisoval). Pro toho, kdo nechce držet auto déle, než několik desítek tis. km, jde ale o dobrou variantu, jak "si to auto rychle užít".
Ovšem úplně nejhorší z hlediska škod na motoru je systematické podtáčení "
a k řídící jednotce..co já vím tak se řídící jednotka přizpůsobuje stylu jízdy
"Dnes se při výrobě používají mnohem menší výrobní tolerance, ale aby se to vůbec točilo, dělají se hrubší povrchy, čímž se současně ušetří (finalizace povrchů je totiž časově náročná a tím i drahá záležitost). Pokud se zabíhá s rozumem, vznikne celek, kde do sebe jednotlivé díly zapadají přesněji, než v minulosti. Takový záběh ovšem trvá mnohem déle, než zmíněný 1 tis. km. Ostatně už proto dnešní motory dosahují optimálních výkonových parametrů nejdřívě po 5 tis. km, zatímco dřívější motory "na tom byly nejlépe" mnohem dříve a pak už se to jenom zhoršovalo...
Při "drastickém stylu záběhu" dochází k lokálním tepelných šokům na "výstupcích" hrubých povrchů, které se namísto zarovnání/vyhlazení doslova vylamují ve větších celcích. Motor se pak jakoby rychle "uvolní", což se projeví rychlejším nástupem výkonových parametrů, avšak se všemi negativními důsledky z toho vyplývajícími (už to tu někdo popisoval). Pro toho, kdo nechce držet auto déle, než několik desítek tis. km, jde ale o dobrou variantu, jak "si to auto rychle užít".
Ovšem úplně nejhorší z hlediska škod na motoru je systematické podtáčení "
a k řídící jednotce..co já vím tak se řídící jednotka přizpůsobuje stylu jízdy
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- brava
- Junior
- Příspěvky: 366
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vysočina - Novoměstsko
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
to Johnyy:
Dobrý.Kde's to našel
.Dík.
Dobrý.Kde's to našel

Ford Focus II 1.6i (74kW) hatchback 5/2007, modrá Tonic


-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
je to příspěvek od někoho z fora http://www.varadero.cz/diskuse/viewtopi ... 40104d8d37
přišlo mi to zajimavý a myslím, že to platí dost obecně(přestože jde o forum pro motorku tak se citace zmiňuje o autu).Dotyčný to taky uvádí jako informaci od někud, takže základní zdroj bohužel nemám.
přišlo mi to zajimavý a myslím, že to platí dost obecně(přestože jde o forum pro motorku tak se citace zmiňuje o autu).Dotyčný to taky uvádí jako informaci od někud, takže základní zdroj bohužel nemám.
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
tiez riesim tuto dilemu ze ci 1,6 normal alebo variabilny...
ak je ten graf na 2 strane pravdivy, tak co sa priebehu vykonu tyka tak je z toho jasne zo do 4000 otacok su tie motory uplne rovnake a rozsah krutaku je rozdiel 5 - 10 Nm, rozdiel sa prejavi az v rozsahu 4500 - 6000 otácok
cize strucne zhrnute:
- normalna jazda v rozpati 2000 - 4000 otacok sa tie dva motory spravaju skoro uplne rovnako (5% strata krutaku myslim ze nie je nejako vyznamna...)
- "sportovejsia" jazda alebo predbiehanie v rozsahu 4500 - 6000 jasne hraje v prospech viariabilneho casovania (otazka stylu jazdy, ze ako casto sa clovek necha vytocit a samozrejme spotreba)
ohladne zabehu:
trosku som na vyske pricuchol k strojarine a brali sme aj podobne ftakoviny... obrabacie stroje ktore vyrabali kedysi motory presli za poslednych 20 rokov obrovskym vyvojom hlavne CNC technologia a rezne nastroje, z toho vyplyva vacsia presnosť a kvalita trieskoveho obrabana a tym padom aj obrobkov...
kedysi platilo to ze motor sa musel zabehnut tym sa myslelo hlavne to ze sa jednotlive pohyblive suciastky vlastne zabrusili tzv. sadli na miesto z mikroskopickeho hladiska sa velke vystupky zabrusily odlamali a velke priehlbiny vyplnili materialom aby to cele lepsie sadlo, ale tolerancie boli aj tak stale relativne vysoke... preto mame na piestoch kruzky, teda aj okrem inych funkcii kruzku
takisto sa pouzivali olovnate paliva + ine primesy a pod aby sa vyplnili vsetky zbytocne medzery jak na ventiloch tak na valcoch atd. interval bol 5 - 10 tisic kilometrov kym to sadlo
dnesne motory su vyrabane celkom presne cize autu nejak extremne neublizi vytacanie uz noveho, ale stale plati ze suciastky si na seba musia zvyknut a to zabrusenie sa suciastok do seba i ked by sme skor mohli pouzit vyraz lapovanie (dolestenie) nie je na skodu
tiez nie je dobre motor vytacat presne ako uz bolo spomenute tie mikrovycnelky ktore sa odtrhnu, alebo niekedy mikrozazvaraju pôsobia ako brusna pasta a tym zvysuju poskodenie povrchu pripadne ak sa dostanu do maziva vo vsetkych rotacnych suciastkach vytvaraju vacsie vôle preto by sa mal pri zabehu casto menit olej aby ten mikrobordel isiel prec, plus ak to budem prudko vytacat tak nastavaju vdaka zvysenemu treniu aj zmeny na strukturalnej urovni materialu, tym padom tieto oblasti napr. na povrchu valca maju roznu tvrdost a pevnost a tym padom ak su dve oblasti s roznou tvrdostou tak sa aj rozdielne deru a opotrebovavaju cize tam pride k nerovnostiam a poskodeniam...
ZAVER:
stare auta (aj ked dneska uz len hypoteticky kde by sa vzala nova S120 ? ) do 5 tis. kilometrov vobec nevytacat a menit olej 2 x
nove auta tych 2 tis kilometrov netocit nad 4000 a pre istotu vymenit olej urcite bude spinavsi ako dalsie razy ono tie mikrociastocky niesu vidiet ale vedia vykonat "poctivu" pracu ktora sa rata v mikronoch...
a tieto poškodenia sa prvych 50 000 kilometrov nejak extremne neprejavia ale neskôr ked už ma auto nejake roky a nabehanych 150 000 km je to presne ten prepad vykonu lenivy motor a ine priznaky...
a kua uz stacilo ruka ma boli
ak je ten graf na 2 strane pravdivy, tak co sa priebehu vykonu tyka tak je z toho jasne zo do 4000 otacok su tie motory uplne rovnake a rozsah krutaku je rozdiel 5 - 10 Nm, rozdiel sa prejavi az v rozsahu 4500 - 6000 otácok
cize strucne zhrnute:
- normalna jazda v rozpati 2000 - 4000 otacok sa tie dva motory spravaju skoro uplne rovnako (5% strata krutaku myslim ze nie je nejako vyznamna...)
- "sportovejsia" jazda alebo predbiehanie v rozsahu 4500 - 6000 jasne hraje v prospech viariabilneho casovania (otazka stylu jazdy, ze ako casto sa clovek necha vytocit a samozrejme spotreba)
ohladne zabehu:
trosku som na vyske pricuchol k strojarine a brali sme aj podobne ftakoviny... obrabacie stroje ktore vyrabali kedysi motory presli za poslednych 20 rokov obrovskym vyvojom hlavne CNC technologia a rezne nastroje, z toho vyplyva vacsia presnosť a kvalita trieskoveho obrabana a tym padom aj obrobkov...
kedysi platilo to ze motor sa musel zabehnut tym sa myslelo hlavne to ze sa jednotlive pohyblive suciastky vlastne zabrusili tzv. sadli na miesto z mikroskopickeho hladiska sa velke vystupky zabrusily odlamali a velke priehlbiny vyplnili materialom aby to cele lepsie sadlo, ale tolerancie boli aj tak stale relativne vysoke... preto mame na piestoch kruzky, teda aj okrem inych funkcii kruzku

dnesne motory su vyrabane celkom presne cize autu nejak extremne neublizi vytacanie uz noveho, ale stale plati ze suciastky si na seba musia zvyknut a to zabrusenie sa suciastok do seba i ked by sme skor mohli pouzit vyraz lapovanie (dolestenie) nie je na skodu
tiez nie je dobre motor vytacat presne ako uz bolo spomenute tie mikrovycnelky ktore sa odtrhnu, alebo niekedy mikrozazvaraju pôsobia ako brusna pasta a tym zvysuju poskodenie povrchu pripadne ak sa dostanu do maziva vo vsetkych rotacnych suciastkach vytvaraju vacsie vôle preto by sa mal pri zabehu casto menit olej aby ten mikrobordel isiel prec, plus ak to budem prudko vytacat tak nastavaju vdaka zvysenemu treniu aj zmeny na strukturalnej urovni materialu, tym padom tieto oblasti napr. na povrchu valca maju roznu tvrdost a pevnost a tym padom ak su dve oblasti s roznou tvrdostou tak sa aj rozdielne deru a opotrebovavaju cize tam pride k nerovnostiam a poskodeniam...
ZAVER:
stare auta (aj ked dneska uz len hypoteticky kde by sa vzala nova S120 ? ) do 5 tis. kilometrov vobec nevytacat a menit olej 2 x
nove auta tych 2 tis kilometrov netocit nad 4000 a pre istotu vymenit olej urcite bude spinavsi ako dalsie razy ono tie mikrociastocky niesu vidiet ale vedia vykonat "poctivu" pracu ktora sa rata v mikronoch...

a kua uz stacilo ruka ma boli
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


- dogart
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JM kraj
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
ja dostal od dealera doporuceni cca do 500 km jezdit s hodne lehkou nohou jakoby na spotrebu. Od 500 - 1500 km jezdit tak nějak normálně mevytáčet moc přes 3000 otáček.
No a od 1500 - 3000 km tomu dát už pořádně zabrat ať to nezleniví a nastaví se řídící jednotka, či tak nějak.
Takže jsem se podle toho jakž tak řídil a můžu říct že co jsem to začal trochu točit po 1500 km (zatím tak do 5500 ot) tak auto znatelně ožilo. Na spotřebu zatím moc nehledím to snad až najedu ty 3000ce.
No a od 1500 - 3000 km tomu dát už pořádně zabrat ať to nezleniví a nastaví se řídící jednotka, či tak nějak.
Takže jsem se podle toho jakž tak řídil a můžu říct že co jsem to začal trochu točit po 1500 km (zatím tak do 5500 ot) tak auto znatelně ožilo. Na spotřebu zatím moc nehledím to snad až najedu ty 3000ce.
- valduch
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
já se řídím tím samím co psal dogart prvních 1500 km do 3000 otáček a potom už přitvrdit, už jsem tam měl i 6000 otáček ale jen chvíly 

- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
jednoznacne variabilny.. 15 koni naviac a (papierovo) nizsia spotrebamadbugie píše:tiez riesim tuto dilemu ze ci 1,6 normal alebo variabilny...
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
papierovo





Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host