Stránka 3 z 11
Napsal: 23.05.2006 23:04
od foki
pelen píše:Krabator píše:Ještě k původní otázce Ela. Hluboce jsem se zaposlouchal do zvuků, které vydáva motor TDCi po vypnutí a zaslechl jsem jen jakoby doběh nějaké pohyblivé části, jako když vypneš el. motorek a on se ještě setrvačností sekundu točí. Bylo to po 70 km dálnice, částečně i s klimou. Připadá mi to uplně normální,kdybych se na to nesoustředil tak si toho ani nevšimnu. Je to šelest s pozvolna snižující intenzitou asi 1-2 vteřiny.
Nevšimli jste si, že se popisovaný zvuk po vypnutí motoru nevyskytuje u benzínu, všechny příspěvky jsou od turbo dieselu.
Někde jsem četl, že před vypnutím motoru TD se má chvíli počkat, až klesnou otáčky turba, jinak hrozí jeho poškozování. To platí zvlášť po ostré jízdě na dálnici.
turbo vseobecne kdyz prijedes tak by se melo chvilku nechat bezet na volnobeh aby se stacilo uchladit - nedela mu dobre kdyz zustane varici a chladne jen vzduchem , nekde jsem videl fotky motoru na stolici a to tubŕbo uplne svitilo . takze kdyz je rozpalene tak necht chvilku klapat aby se prirozene trochu zchladilo .
Napsal: 23.05.2006 23:04
od Vodik
To zarachocení u zahřátého motoru, je pravděpodobně způsobeno tepelnou roztažností materiálu. Po zahřátí se asi ty díly víc uvolní.
Napsal: 24.05.2006 14:29
od Chlumacek
Foki, prosím, jak náročná je ta výměna setrváku, jak dlouho by to trvalo a jestli by nebyl problém, aby jsi mi ho přehodil a co by to u tebe stálo i s prací???
Napsal: 24.05.2006 15:54
od Vodik
Taky by mě to zajímalo.
Napsal: 26.05.2006 21:15
od ondra
tak tato závada nebo zvuk jak chcete je naprosto banální jsou to totiž pomocné žhavicí svíčky které ohřívají chladící kapalinu. Vímto protože tuto závadu u nového vozu jsem měl taky. Vyřešeno vyndáním spínacích relé
Napsal: 26.05.2006 22:24
od pelen
Nevím, proč by měly pomocné žhaviče zahřívat chladicí kapalinu po vypnutí motoru. Na motoru jsou jen jedny a slouží pro lepší start studeného motoru a rozhodně nezahřívají chladicí kapalinu. Nebo se snad mýlím?
Napsal: 27.05.2006 14:56
od foki
Chlumacek píše:Foki, prosím, jak náročná je ta výměna setrváku, jak dlouho by to trvalo a jestli by nebyl problém, aby jsi mi ho přehodil a co by to u tebe stálo i s prací???
vyndat prevodovku , sundat lamelu s pritlacakem , sundat setrvak a to same v opacnem sledu . pocitej zhruba 6-8h
Napsal: 27.05.2006 22:00
od ondra
pelen píše:Nevím, proč by měly pomocné žhaviče zahřívat chladicí kapalinu po vypnutí motoru. Na motoru jsou jen jedny a slouží pro lepší start studeného motoru a rozhodně nezahřívají chladicí kapalinu. Nebo se snad mýlím?
.
máš pravdu nezahřívají po vypnutí motoru ale ten zvuk trvá ještě asi 5-10 vteřin jako když vaří rychlovarná konvice a vypne tak taky hned nevystydne. Veř mi vým o čem mluvím mechanici fordu na to nemohli přijít půl roku než závadu odstranily. Rád ti všechno řeknu kontakt 608 747 065
Napsal: 27.05.2006 22:01
od ondra
pelen píše:Nevím, proč by měly pomocné žhaviče zahřívat chladicí kapalinu po vypnutí motoru. Na motoru jsou jen jedny a slouží pro lepší start studeného motoru a rozhodně nezahřívají chladicí kapalinu. Nebo se snad mýlím?
.
máš pravdu nezahřívají po vypnutí motoru ale ten zvuk trvá ještě asi 5-10 vteřin jako když vaří rychlovarná konvice a vypne tak taky hned nevystydne. Veř mi vým o čem mluvím mechanici fordu na to nemohli přijít půl roku než závadu odstranily. Rád ti všechno řeknu kontakt 608 747 065
Napsal: 28.05.2006 00:39
od Chlumacek
No to jsi mi moc nedpoved 6 - 8 hodin. A jak by šlo oveřit, že je to opravdu setrvák???. Víš, abych nevyhodil prašulky za něco, co ten zvuk nezpusobuje???
Napsal: 28.05.2006 12:38
od foki
poslechnout , vetsinou to je ono .
Napsal: 28.05.2006 17:46
od pelen
ondra píše:tak tato závada nebo zvuk jak chcete je naprosto banální jsou to totiž pomocné žhavicí svíčky které ohřívají chladící kapalinu. Vímto protože tuto závadu u nového vozu jsem měl taky. Vyřešeno vyndáním spínacích relé
Tak chyba byla nakonec ve spínacích relé, které zapínaly žhavení po vypnutí motoru?
Jinak není důvod, proč by žhaviče byly najednou teplejší.
Napsal: 28.05.2006 18:56
od ondra
tak chyba nebyla v relé ale jedná se o výrobní závadu dle reklamačního technika fordu totak prostě je basta fidli
Napsal: 15.06.2006 00:08
od Vodik
Foki, kolik by u tebe teda stála komplet ta výměna setrváku? Komplet cena materiál a montáž. Dík.
Napsal: 15.06.2006 00:21
od foki
novy nebo pouzity ? novy stoji kolem 12000 + cca 2000-2500 prace s olejem .