1.8 - volnoběžné otáčky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Filous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 01.08.2009 17:23
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Filous » 16.05.2010 08:32

Vypadá to, že se nám to tříská jedno přes druhý. Celý systém je asi zbytečně složitý a náchylný na sebemenší rozdíly, jak v elekronice tak mechanice. Tohle prostě u Fordu moc nezmákli !
1.8 16v Ghia combi 1999

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od petulak » 16.05.2010 10:42

Filous píše:Vypadá to, že se nám to tříská jedno přes druhý. Celý systém je asi zbytečně složitý a náchylný na sebemenší rozdíly, jak v elekronice tak mechanice. Tohle prostě u Fordu moc nezmákli !
To jo: ale kdo takhle s těma otáčkama má jezdit!! To na tebe v křižovatkách každej čumí, jako kdybys právě vypadl z autošk. A to mám 3 mega km za sebou. Proto to mě to tak štvalo. :wallbash:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Jirik 1.8
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 20.02.2010 19:35
Bydliště: Brno

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Jirik 1.8 » 16.05.2010 12:31

petulak: To jo, taky jsem si to užil, když mě ty otáčky samovolně stoupaly k 5000. To byly pohledy lidí. Zatím (musím zaklepat), že po odpojení AKB se to nevrátilo a to jsem už najel přes 600 km od toho vypojení.
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 16.05.2010 18:31

petulak, Filous: přesně tak, mně tohle na Fordu po koupi Focusu děsně zklamalo, že za tak dlouhou dobu nedokázali s otáčkami něco udělat - už od dob Escortů(EFi tj. řekněme 20 let) jsou s otáčkami hrozné problémy. To vím moc dobře z vlastní zkušenosti, navíc stačí si pročíst různý forďácký diskuze a je to asi nejčastější problém. Apoň tohle u jiných značek prostě umí.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Jirik 1.8
Junior
Junior
Příspěvky: 256
Registrován: 20.02.2010 19:35
Bydliště: Brno

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Jirik 1.8 » 19.05.2010 20:11

Tak jsem to zřejmě zakřikl. :( Dneska, zhruba po měsíci, se závada vrátila. Jel jsem ke stopce, vyřadil jsem a při zpomalování z 30km/h začly opět otáčky samy od sebe stoupat k 5000ot/min. No děs, co jiného k tomu dodat. Každopádně, děkuji za rady, co zde jsou. Prostuduji je a zkusím je použít a snad se to něják poladí.
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od petulak » 19.05.2010 20:42

Tak mě to funguje, akorát jsem povolil šroubek na vol. vent. asi o půl otáčky, ted jsou po nastart. asi tak 1300-1400. Pak během 3-5 min. klesnou na cca 800. A držej i padaj dobře.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 20.05.2010 20:13

Já jsem dnes odpoledne musel vše vrátit do původního stavu(tj. před aplikací petulakovo návodu, jemu to ale pomohlo), protože chování otáček bylo příšerné: po nastartování otáčky vylítly na 2500, pak pomalu spadly na volnoběh(ne příliš stabilní), motor pak měl pořád snahu přidávat během rozjezdů(za studena, po ohřátí trochu lepší), což vedlo i k vylítávání otáček během řazení. Navíc se mi párkrát ve městě stalo, že během zastavování po vyřazení otáčky vylezly skoro na 4000 a tam držely, než jsem zastavil, pak okamžitě spadly na volnoběh(člověk pak vypadá jako amatér).
Takže jsem vrátil doraz škrtící klapky do výchozí polohy(klapka prakticky zavřená jako původně), stejně tak šroubkem nastavil zpátky volnoběžný ventil. Taky jsem nasadil spínač spojky. Pak jsem na slepé silnici bez provozu vyzkoušel chování otáček a jemně doladil šroubek na voln.ventilu - po nastartování, za jízdy, při ostřejší akceleraci a následném brzdění. Celkově chování ujde, ale stále zůstávají ony dva mně známé problémy - ne úplně ideální padání otáček při řazení(pomalé a trochu drží, příp. otáčky na chvilku vylezou výš, je nutné pouštět dřív plyn před řazením, výrazné je to při ostřejší jízdě) a druhá zásadnější věc je držení a pozvolné padání z posledních vysokých otáček(třeba 3500-4000), pokud se rychle rozjedu a pak zabrzdím - drží otáčky ještě chvíli po zastavení(hrůza).
Jinak jsem si potvrdil podmínku, kdy ŘJ vypíná palivo při brzdění motorem - otáčky musí být alespoň 3000 a víc před pustěním plynu, pak palubák ukazuje nulu(až někam k 1500ot. - nevím přesně). Pustím-li plyn při otáčkách i mírně pod 3000, tak palubák nulu neukazuje, tehdy je i poznat slabší účinek brzdění motorem.

Dá se říct, že jse vše v původním nastavení(klapka, voln. ventil, spínač spojky), takže budu chvíli sledovat chování a pak asi navštívím servis Ford, protože už vzdávám to věčný sraní s otáčkami u Fordů. Jsem už přesvědčený, že volnoběžný ventil je někdy chybně řízený(držení otáček po zastavení). V jednom servise mě poslali do pr.., že držení otáček při řazení je normální, tak holt pojedu jinam.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od petulak » 20.05.2010 20:46

Tak kuva, kde je ten zakopanej pes? :dih: :dih: Potom teda referuj na co vtom servizu přišli. Jo.?
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Filous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 01.08.2009 17:23
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Filous » 21.05.2010 20:22

Také jsem zvědavý na nějaké nové poznatky i když říkám po doštelování toho šroubku na vol. běž. ventilu myslím tím ten pod konektorem jak je zajištěný bílým silikonem nebo čím původně a následném odpojení baterie na půl dne je to docela dobré to padání spotřeby na nulu až po překročení 3000 ot. potvrzuji ale nechápu takhle to má snad jen Ford !!!
1.8 16v Ghia combi 1999

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 21.05.2010 22:20

Jo, je mi jasný doštělování tím šroubkem na ventilu volnoběhu, co je zakápnutý bílým silikonem. Já už jsem podobný štelování dělal před dobou, akorát trochu jinej postup oproti petulakovi a ze začátku se to zdálo dobrý, ale pak se novému nastavení ŘJ přizpůsobila a bylo to jako před tím. Teď jsem to nastavil podle návodu(možná ale ne zcela dobře) a chování motoru bylo hrozné. Stejně to doladění podle mě neodstraní to držení otáček při řazení, protože to si sama ŘJ otevírá volnoběžný ventil. Buď to dostraní třeba nový firmware, nebo se s tím budu muset smířit. Případně auto prodat.
Mám už více let zkušenosti s otáčkami na Escortu(1.6 EFi, r.91), takže trochu vím co můžu od čeho čekat. Na Escortu byl spíše probém se stabilitou volnoběhu, padání otáček a brzedění motorem v pohodě. Nicméně taky tam zlobí jedna věc - občas, hlavně v zimě/chladu motor neukončí režim sytiče, tedy pořád drží zvýšené volnob.otáčky(cca 1100-1200) - je nutné vypnout motor a nastartovat a najednou je to v pohodě(jako IT Crowd: Zkoušeli jste to vypnou a zapnout?). Vše je v pořádku, proměřené(diagnostika, čidla), prostě tohle umí jenom Ford. Skutečně platí Fix Or Repair Daily a víc a víc lituju, že jsem u této značky zůstal.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Matino14
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 25.07.2008 07:14

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Matino14 » 24.05.2010 08:25

Nazdar,
mam 11 rocny focus 1,8 benzin s otackami zavazny problem nikdy nebol okrem zimy kedy to v mega mrazoch kusok podrzalo vyssie-cca 2000 ale hned spadlo.
Ked sa objavovalo pri brzdeni pokles otacok pod volnobezne zbehol som do Ford servisu-vymenili jednu z hadic odvetravania klukovky+nanovo naprogramovali jednotku+pri diagnostike zistili vadny ventil podtlaku-vdaka nemu odisla ta hadica-bola makka a stahovalo ju. Ventil podtlaku sa ma menit po 90 000.-suvisi to nejak s emisiami ked je uz stary prepusti ich viac a to poskodzuje to tu hadicu.
+pri diagnostike pocitac stale hlasil chybu seznora polohy klapky TPS.
Obidve veci stoja cca 140 EUR a ovplyvnuju aj spotrebu.
Po vymene hadice auto drzi otacky super+tie 2 veci vymenim az pri navsteve servisu nakolko ten TPS sa pri vymene musi opat naucit cez pocitac pracovat s programom jednotky-ten ventil podtlaku sa moze vymenit aj bez pripojenia na PC.
Snad som to popisal dobre a nie je to chaotocke-lebo som v robote a sef kuka co robim.
S fotenim kde co je asi nebude problem uz to tu bolo popisovane.

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 24.05.2010 18:37

"Ventil podtlaku" - to je předpokládám ten ventilek odvětrání klikovky:

Obrázek
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Matino14
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 25.07.2008 07:14

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Matino14 » 25.05.2010 08:33

ano to je on:)...ale ako som pisal ma sa menit po 90 000 ked sa nevymeni prepusta udajne viac emisii a to poskodi gumenu hadicu cez ktoru to ide...ako neprepali ju, ale stane sa to ze pri odvetravani ju zacne stahovat cim "rozhodi" vahu vzduchu a pri brzdeni alebo pomalej jazde idu otacky pod volnobezne...jasne ze sa to neda generalizovat na vsetko..toto je jedna zmoznych pricin...starsie auticko opotrebovana hadica a je to...nepovedal by som ze ford nevie urobit volnobeh:)

Uživatelský avatar
Lašty
Junior
Junior
Příspěvky: 424
Registrován: 06.06.2009 21:40
Bydliště: Žatec, Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Lašty » 25.05.2010 15:22

Nemáte někdo originál číslo toho ventilu podtlaku? Díky
Obrázek
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od petulak » 25.05.2010 15:55

A což takhle nabastlit tuto hadici bez ventilku do filtru vzduchu, a díru v sacím potrubí zaslepit. Jako to bylo třeba u Š-100, Š-120?? To mě ted jen tak napadlo/ možná blbost/ NÁZORY??? :shocked:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti