Alternátor
- mišák54
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15.02.2011 18:33
Re: Alternátor
Zdravím,už jsem tu psal asi před dvěma roky. Oprava mého altíku (regulátor + ložiska) stála také 2500 kč., ale problém s občas rozsvěcující se kontrolkou, hlavně při vlhkém počasí, jsem vyřešil tím, že jsem zapojil malý ukazatel s LED diodami, které ukazují napětí altíku, i stav baterie (ten dobíjí mezi 14,2-14,5 V), takže nejsem ve stresu, že odešlo dobíjení.
Fofo, 1,8 TDDI, kombi, 2004
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Psal jsem o tom vyse - pokud je regulator i vodice ke konektoru v poradku , dela ten problem konektor na alternatoru. Nove regulatory maji mensi piny a piny v konektoru jsou casem nepruzne, proto nedolihaji. Vymenit konektor, nejlepe za novy a problem by mel zmizet ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

- mišák54
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15.02.2011 18:33
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 16.02.2012 13:03
Re: Alternátor
Ahoj, dneska mi začal pozhasínat (a znovu se rozsvěcet) displej najetých kilometrů a kolísat foukání ventilátoru. Někdo s podobnými zkušenostmi a radou?
Ford focus combi 1.6/2000 (250 000 km)
Ford focus combi 1.6/2000 (250 000 km)
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Jo. Zacni kontrolou vodicu rizeni alternatoru, koncovym konektorem na alternatoru a pokud bude vse 100 % ok (chybu zpusobi i treba slaby dotek v koncovem konektoru), zamer se na regulator altiku.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Alternátor
Nevím jak na Tvém autě, ale u mě to dělá tehdy, když PCM usoudí, že není dost proudu. Dělá mi to teď ráno, cca prvních 8 km. Na druhou stranu - žhavení, start diesel, včera ohřev předního+zadního okna, ohřev sedačky... K tomu potřeba dobít baterii. Tak asi fakt není dost proudu.sasoun píše:Ahoj, dneska mi začal pozhasínat (a znovu se rozsvěcet) displej najetých kilometrů a kolísat foukání ventilátoru. Někdo s podobnými zkušenostmi a radou?
Ford focus combi 1.6/2000 (250 000 km)
Samo to přestane, odpoledne bez potíží.
Toto pozoruji od koupi auta.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- klika79
- Nováček
- Příspěvky: 33
- Registrován: 23.07.2009 07:33
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Alternátor
Ahoj,jdu zdělit mé zažitky.Jak klesla teplota na 6 stupnu už jsem nemohl nastartovat,vytáhl jsem baterku a nabil jí. Startování super na měřáku 13,2 V se mi zdá málo. Po 14 dnech jsem zase nemohl nastartovat a zase jsem nabíjel.Kontrolka ani nesvítila a ani neblikla.Pak tedy návštěva v servisu a výměna nějakého diodového mostiku ,cena se vším všudy 4200 kč.

Druhý den že to zkusím změřit ,tak tedy nastartuji studenej motor a je tam 13,5 V na volnoběh,se zapnutýma světlama, ventilátorem a vyhřívání, je toto normální ...??? nebo mne v servisu ojebaly



Druhý den že to zkusím změřit ,tak tedy nastartuji studenej motor a je tam 13,5 V na volnoběh,se zapnutýma světlama, ventilátorem a vyhřívání, je toto normální ...??? nebo mne v servisu ojebaly


Ford Focus Combi 1.8 TDCI 74 Kw 2003 - Bouráno
- prodáno .....
Ford Focus kombi 1.6 Tdci 66 kw 2006

Ford Focus kombi 1.6 Tdci 66 kw 2006
- okridlen
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 31.01.2011 18:55
Alternátor
Ja mam 250000 najeto a spatne to tocilo myslel jsem ze baterka a oni loziska ve starteru ,oprava 1700 a v zime chytal na potreti -18 nesla ani jedna svicka a dal sem svicky a chyta na prvni otoceni,ale divim se ze kdyz je na nule tak ti to nechytne ,me bez svicek -18 ne 3 pokus ale chitil
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
klika79: Tezko rict. Pokud to pred opravou pod zatezi dobijelo kolem 13,2 V a napeti nekolisalo pri zmene otacek, tak byl altik nejspis v poradku. Kontrolka dobijeni ale ani pri zavade nemusi svitit, PCM kontrolku rozsviti, kdyz je napeti delsi dobu pod 12 V, nebo naopak presahne 15 V, takze je tam dost siroke rozmezi.
Jinak cena 4200 za opravu altiku je vrazedna, za 5000 dostanes u Forda kompletni zamenny dil se zarukou ... Bezna cena regulatoru je 700 - 1700 Kc, podle vyrobce. Dalsi bezne prace (uhliky, krouzky, atp.) jsou kolem 1500 Kc. Vetsi prace jako vymena celku se uz moc nevyplati.
Jinak cena 4200 za opravu altiku je vrazedna, za 5000 dostanes u Forda kompletni zamenny dil se zarukou ... Bezna cena regulatoru je 700 - 1700 Kc, podle vyrobce. Dalsi bezne prace (uhliky, krouzky, atp.) jsou kolem 1500 Kc. Vetsi prace jako vymena celku se uz moc nevyplati.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 20.12.2011 19:29
Re: Alternátor
ahoj mel jsem taky problem se svítící kontrolkou dobíjení. zničeho nic se rozsvitila.kontroloval jsem pojstky,rele,a vše ok v servise mi taky řekli že altík K.O. oprava 4-8 tis. nedalo mi to tak jsem to zkouknul po kabelech od pojstek po altík a u sponky u altíku prodřenej kabel o jiný kabel od ventilátoru chladiče tak jsem zabil dvě mouchy jednou ranou jelikoz to byl plusovej kabel tak po otočení klíčku se hned spustil ventilator a auto netopilo ted vše O.K a penízky ušetřeny. Hold povedlo se. 

- Infinter
- Zkušený
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 14.10.2009 11:53
- Bydliště: Pardubice
Výměna uhlíků vs. repase alternátoru

Popis problému:
V létě při cestě z Chorvatska nás zradil Fofík, jako příčina odhalený zeseklý uhlík. Chorvatský autoelektrikář vyměnil uhlíky s tím, že až přijedu domů, mám nechat vyměnit regler (nevím jestli se to tak jmenuje i v češtině, je to ten domeček kde jsou uhlíky). Až do včerejška , tj. cca 5 měsíců - najeto cca 2500,vše ok. Včera se rozsvítila kontrolka baterie a dle měřáku se nedobíjí alternátor (při nastartovaném motoru cca 11,89V).
Otázka:
Volal jsem do servisu (autorizák, jezdím tam servisovat s tím, že doposud vše ok) mi řekli, že Ford nedodává náhradní díly na alternátory, je jen celkový repas alternátoru za 3500-4500. Je lepší jít do celkového repasu, nebo zkusit nějakého autoelektrikáře, aby vyměnil uhlíky? Otázkou je, jestli se nebudou dál zasekávat, může být i chyba v té "šachtě", kde jsou uloženy..
Nějaká rada?
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8450
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Výměna uhlíků vs. repase alternátoru
Ano Ford dodává pouze celé kusy. Žádné díly do altíků, startérů...Zkusil bych nějakýho dobrýho elektrikáře.
Ještě...altík je určitě vratnej díl a jestli poznají ve fordu, že se v něm někdo vrtal mohl by vyvstat problém...
Ještě...altík je určitě vratnej díl a jestli poznají ve fordu, že se v něm někdo vrtal mohl by vyvstat problém...
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- r0mik
- .
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna uhlíků vs. repase alternátoru
Odvez altik autoelektrikarovi.
At to promeri, vycisti, vymeni co je potreba, ocisti kotvu na rotoru atd
Me kdysi repas s vymenou regulatoru vysel na 2,2tis. Kdyz jsem se s chlapikem bavil tak rikal ze mu tam vozi i z Forda
Akorat ze u forda si rekli temer 2x tolik 
At to promeri, vycisti, vymeni co je potreba, ocisti kotvu na rotoru atd



Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
- Infinter
- Zkušený
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 14.10.2009 11:53
- Bydliště: Pardubice
Re: Výměna uhlíků vs. repase alternátoru
No, tak koukám že už mi zbývá sehnat toho autoelektrikáře
předpokládám že si altík z auta sundám sám, že by se mi to chtělo dělat 


-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 24.01.2010 20:00
Re: Alternátor
Ahoj,tak me taky potkala rozsvecujici se kontrolka dobijeni plus obcas jeste abs a splasene budiky. Zmeril jsem napeti na baterce a ukazala to 20v,takze silne prebijeny. Kouknul jsem i na pocitadle km a nekdy to ukaze i 22v. Altik jsem dal elektrikari a prej je dobrej i regulator,ze na to ma na pc nejaky program,a co ted s tim? Kabely jsem prosel a nikde ni jsem nenasel. Kdyz odpojim ten konektor z altiku tak napeti klesne na hodnotu baterky,elektrikar rikam ze nameril 13,7v. Kdyz promerim ten konektor,tak mezi dvema fousi je 15v(napeti baterky) a mezi druhyma dvema asi 7v.Ze by teda pocitac v riti. Uz me nic jinyho nenapada.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host