Stránka 204 z 279

Re: Baterie

Napsal: 12.02.2018 14:30
od jarod72pm
Tohle by mě taky zajímalo jestli je tam takové kurvítko,žil jsem v domnění že ne.

Re: Baterie

Napsal: 12.02.2018 14:31
od stano.
Vadny clanok to nebude. Silver sa normalne neda otvorit, ani miernym nasilim.

Re: Baterie

Napsal: 12.02.2018 15:09
od ZaQik
FF2 ma regulator alternatoru, ktery sleduje proudovy odber, neridi tedy dobijeni baterie

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 10:01
od LeonardoTM
stano. píše:Ide do 13,1V a potom vypina. Aspon co sa mi podarilo odsledovat.
Mam na mysli tu verziu s displejom.
Stano, máš pravdu, našel jsem to třeba na tomto videu (3:30-4:00 min:sec):
https://www.youtube.com/watch?v=CQB1gUXrEvI
Pokud je to opravdu tak, pak je ta LIDLácká stejně dobrá (tj. umí to samé) jako Victron, co zmiňuje odborník v rozhovoru SM - viz str. 185 tohoto vlákna.
https://www.battery.cz/victron-nabijeck ... -0-8a.html
To mě potěšilo, jdu jí shánět...

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 11:08
od ACEMajky
Neshanej ji a objednej si ji v lidl shopu...

Ja podotknu muj nazor, ale vim ze stano je mnohem vetsi odbornik an problematiku, tak se nechci nikoho dotknout:
LeonardoTM - to co je na videu prece neni udrzovani 13,1V - Udrzovani 13,1V je pro me, ze napeti neklesne pod 13,1V. Tohle je , ze baterka dosahla nastaveneho maxima (14,4V) a vypla nabijeni a napeti na baterce kleslo na 13,1V. Ja uz na nabijecce videl i 12,8V a nabijecka nespustila nabijeni, cili ja tvrdim, ze udrzovaci napeti je rekneme 12,6V (mozna 12,7V) - za udrzovaci napeti povazuju napeti, pod ktere neklesne napeti baterie - ne kde vypne nabijeni a podobne....

V navode sem to chvili hledal,a le neni na to cas, zdali ho tam uvadi...

ale ma mod i na AGM baterie (hvezdicka) a pisou ze muzes nabijecku nechat i dlouhodobe pripojenou

http://www.lidl-service.com/static/1328 ... 545_CS.pdf

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 18:00
od Shav0
Tak se mi přes noc vybila baterka. Možná jsem úplně nedovřel dveře a svítilo mi osvětlení. Nicméně baterka má teď 9 V. Proberu ji ještě, nebo je kaput?

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 18:07
od jarod72pm
zkusit to můžeš ,osobně pokud to není časté tak s hluboko vybitou by si měla chytrá nabíječka(některé mají přímo program na to) poradit bez problémů pokud nemá baterka už 10 let.

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 18:09
od Shav0
Baterka má půl roku, tak jestli půjde do háje tak budu dost naštván :evil:

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 18:20
od jenikHK
Ad Lidl nabijecka:
ten udrzovaci rezim 12,8-14,4V ma i starsi provedeni bez displeje, prodavala se cca v r. 2013. Nize je schema dle informaci vyrobce, casova osa neni popsana, ale pro predstavu jsou rezimy zrejme.
UltimateSpeedschemanabijeni.jpg

Obrazek vypujcen z motorkari,cz
viz http://www.motorkari.cz/tema/?t=146314&pgr=2

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 18:31
od phofy
Když odpojíte to "inteligentní dobíjení", tak co Vám bude regulovat nabíjení?

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 19:01
od stano.
K tej Lidlackej s displejom:
Je pravda, ze som pri nej nestal a nepozoroval som ju. Mal som ju pripojenu na aute asi 6x. Vsimol som si ze:
Nabija do 14,8V. Potom vypne, necha napatie padnut a dotlaci na (asi) 14,4V. Ked aj tento proces ukonci, tak sa odpoji a napatie zacne padat. Potom prejde do udrzovacieho rezimu a tam som si zatial vsimol len hodnoty medzi 12,6V-13,1V.
Moze byt, ze ked je bateria starsia, poskodena, a napatie padne po odpojeni pod 12,6V, tak prejde do nabijacieho cyklu a nie udrziavacieho. Preto zas to lezie na 14,4V, nie len po 13,1V.
Ta bez displeja sa moze spravat inak. A aj ta s displejom, co mam, sa mozno sprava inak. Vravim, toto som odpozoroval len tak, co som chodil okolo toho v garazi.

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 19:22
od LH
To Phofy: pokud tím pojmem "inteligentní dobíjení" myslíš ten modul co "bonzuje" autu stav baterie a vypíná se vytažením pojistky číslo22, tak předpokládám, že po odpojení tohoto modulu se auto nedozví jak je na tom baterie a nabudí alternátor stejně jako auto, které tuto vychytávku nemá. Alternátor je osazen regulátorem, který zajistí, že se jeho výstup bude držet na hodnotě kolem 14V. Toto napětí je přímo spojeno s baterií a ta se už tímto napětím bude dobíjet sama podle ohmova zákona. Když je baterie vybitá, tak jí bude protékat větší nabíjecí proud (ve vybitém stavu má baterie menší vnitřní odpor) a když se začne blížit nabitému stavu a napětí bude blízké výstupnímu napětí alternátoru, tak jí bude protékat úměrně menší nabíjecí proud (v nabitém stavu má baterie větší vnitřní odpor).
Pokud je to jinak prosím o doplnění / opravu mého vysvětlení.

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 19:29
od phofy
Takhle nějak podobně jsem to myslel :wink:

Re: Baterie

Napsal: 14.02.2018 19:45
od stano.
Stary Focus tuto vychytavku nema, ale nedrzi napatie stale na 14,4V.
Riadi ho podla teploty, teda hlavne podla teploty baterie. Zo zaciatku drzi 14,4V, niekedy az 14,8V. Po prvotnom dobiti a zahriati baterie klesne na 13,8V, aby neplynovala.
Takze trvale vyradenie toho zazraku s tym, ze bude trvalo drzanych 14,4V tiez nie je vyhra pre zivotnost baterky.

Baterie

Napsal: 14.02.2018 21:45
od bembek
Ano, takto to funguje aj na mojom FF3 po odpojeni BMS. Po nastartovani okolo 14,2 az 14,9 a postupne klesa. Pri dlhsej jazde aj na 13,8V som si raz vsimol.