Stránka 207 z 279
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 09:13
od ACEMajky
OK, to sem netusil ze nekomu stale nabiji. Dulezite je, ze nabijecka i pri spatnem rezimu nenici baterku. Pokud nepadne do udrzovaciho rezimu, je neco spatne (podle me baterka KO), rozhodne za to nemuze okolni teplota.
Kdyz bude baterka ohrata a v mistonosti 0, tak se hold rychleji nabije. Pokud bude mit baterka 0 a v mistonosti bude +20, tak se hold bude dele nabijet nez se prohreje a bude nabijeni ucinejsi - tak to vidim ja...
Proste sem uplne nepochopil, kde muze byt s teplotou problem, ja jsem se prave neinteligentni nabijeckou snazil nabijet v zime po jizde, kdy je baterka prohrata a rychleji se nabiji a zivotnost baterky je dneska uz 12 let od data vyroby.
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 12:19
od C-Maxis
Jestli "hloupá" nabíječka pracuje hlavně s napětím, tak se dodávaný proud snižuje tak nějak automaticky. Takže sama od sebe přejde do jakoby udržovacího stavu.
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 12:28
od jarod72pm
Na staré mám nabíjení 6A s tím že "budík" ukazuje během nabíjení pokles Ampér až do plného nabití kdy ukazuje nulu ,jenže "hloupá" nabíječka to tam asi pere pořád dokud se nevypne teď je otázka jakou voltáž tam posílá.
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 13:05
od stano.
ACEMajky: Ako myslis.
C-Maxis: Hlupa nabijacka tlaci v lepsom pripade max 14,7V. To nie je vhodne napatie, ak chces mat dlhsie pripojenu baterku - v udrzovacom rezime, ako tu bolo spominane, trvalo v garazi. Bateria jemne plynuje a pri takomto napati v dlhodobom horizonte prichadza ku korozii dosiek.
Preto by udrzovace nemali mat viac ako 13,1V.
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 13:24
od ACEMajky
Co jak myslim, ja sem tak nejak uplne nepochopil u ty v lidlu kde je problem s tou teplotou - co se deje pak spatne - chapu setrvacnost teploty, ale nejak mi nedochazi, kde je problem. Asi to ctu moc rychle a budu si to muset poradne v klidu muset procist
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 13:32
od phofy
Když je venku zima, tak nabíjej na vločku. Když je venku teplo, nabíjej na normální režim, víc bych to nehrotil

Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 13:37
od TomFocus
Když baterka nenastartuje tak ji nabít, když točí se starterem málo, tak ji nabít. Pokud jezdím málo vyndat ji a hodit do ,,tepla,,.

Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 14:09
od stano.
ACEMajky píše:Co jak myslim, ja sem tak nejak uplne nepochopil u ty v lidlu kde je problem s tou teplotou - co se deje pak spatne - chapu setrvacnost teploty, ale nejak mi nedochazi, kde je problem. Asi to ctu moc rychle a budu si to muset poradne v klidu muset procist
Parametre baterie su zavisle od jej teploty.
Ked ma nnabijacka nastaveme prahove hodnoty napatia a prudu pri 20stupnoch, tak pod nulou budu ine - preto je tam zimny rezim.
Preto pisem, ze ked zapnes zimny rezim a baterka ma normalnu teplotu, nemusi nabijacka spravne vyhodnocovat skutocny stav. Preto sa moze stat, ze sa spravne neprepne z nabijania do udrziavania.
Nemam to na lidlackej nabijacke vyskusane. Netvrdim, ze sa ta nabijacka naozaj tak sprava.
Teplotna korekcia o ktorej som pisal plati stale. Preto po starte za studena alternator napaja 14,4-14,7V a po zahriati 13,8V.
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 14:19
od ACEMajky
Cili kdyz to shrnu, vlocku zapinejte podle teploty baterie a ne okoli....
Mondeo mi nabiji 14,4V-14,5V i po zahrati (120km jizde v kuse - mozna to je ale malo - pisi jen co sem vypozoroval).
Re: Baterie
Napsal: 18.02.2018 16:34
od djdekl
Vlocka vetsinou bejva take pro EFB, AGM apod. baterky...
Re: Baterie
Napsal: 19.02.2018 17:26
od memento
stano. píše:Bud nabijas konstantnym napatim alebo prudom. Nemozes oboma naraz. Mozes nabijat podla jedneho a druhe limitovat.
Vacsinou sa nabija napatim a prud sa obmedzuje.
Ked budes do nabitej baterii tlacit 3A vylezie napatie mozno na 16V. Potom samozrejme buble.
Neviem ci nabijam prudom alebo napatim, to vie len ta nabijacka co robi.
Ked usudi ze bateria uz je nabita, tak prestane, netlaci dalej nasilu.
stano. píše:Este k tym Lidl nabijackam:
Ked nabijate v garazi, kde je 10 stupnov, nezapinajte ten zimny rezim s vlockou. Potom samozrejme zle prepina na udrzovaci rezim.
Garaz je podmienkou? Toto o 10 stupnoch by malo platit aj vonku bez garaze.

Re: Baterie
Napsal: 19.02.2018 18:54
od stano.
Prve vytrhavas z kontextu.
A to druhe... omg. Ideme sa dotahovat za slovicka? Kazdy normalny pochopi. Bavili sme sa o nabijani v garazi.
Re: Baterie
Napsal: 20.02.2018 16:03
od petulak
Re: Baterie
Napsal: 21.02.2018 19:00
od jojto
Ahojte.
Prispejem i ja. Pracujem vo firme, ktora ma cca 160 vozidiel a okrem ineho pouzivame aj CTEKy MXS 5.0 (15ks). Skusenosti: Vyhody: IP krytie, obnovovaci rezim (recond)-nutne odpojit bateriu (až 16,6V), integrovane teplotne cidlo, prehladny manual (chýba info o odpojeni baterie pri Recond mode). Kontrolka poruchy funguje, ked sa rozsvieti, baterka je naozaj mrtva. Mam odskusane nabijanie 225Ah baterie=dlho ale dobije. Nevyhody: Na par kusoch sa pokazil mikrospinac prepinania rezimov, dost vysoka cena (kupujeme cca 60€), nevidite kolko do baterky napumpovalo Ah, Recond mod je casovy a nie zavisly od mnozstva dobitia Ah. Zahrievanie, hlavne u hlboko vybitych akumulatoroch.
Na take "domace" dobijanie, dost drahy špás. Myslim, ze tu postaci i nabijacka z Lidla, hoci nema obnovovaci mod.
Momentalne prechadzame na nabijacky Banner Accucharger Professional 35A a to je uplne ina liga(vyhody nejdem pisat), vsak i cena je uplne inde.
Co sa tyka akumulatorov. Je dolezite dodrzat typ od vyroby vo vozidle. Ci uz klasiku (zaplavene), EFB, AGM alebo Smart (najnovsie nakladaky). Skusali sme xy znaciek, na original od vyroby nema ziadna. Original z autorizakov je tiez smejd, zrejme nejaka 2 trieda, ktora sa nedostala do prvovyroby. Momentalne sme na banneroch (nerobia pre Smart technologiu) od 44Ah po 225Ah a kvalita teda ziadna slava. Polovica je po 2 rokoch kaput.
Dobity akumulator je potrebne odskusat pod zatazou. Testery su ci uz digitalne, alebo analogove. Osobne uprednostnujem ked to pod zatazou pekne smrdi a zo svoriek sa dymi (225Ah).
Re: Baterie
Napsal: 22.02.2018 09:55
od jarod72pm
Jo jen to jen jeden uhel pohledu,jeden názor,
recond pracuje časově protože nemá ukazatel kolik toho napumpuje ale nabíječka pak přepíná do udržovacího modu tedy pozná jestli je baterka oživená do maxima a to bohatě stačí není potřeba kolik toho natlačila proč taky. Bannerky u nás letěli taky jako moda hodně lidí u nás si je ve firmě kupovalo do testovacích aut (WW) i já do Opla a jsou jedny z těch co měli průměrně nejdelší výdrž(běžně 7-8 let) a velmi solidní startovací výkon,takže u nás naopak mezi nejlepšími.Zahřívání u hluboko vybitých je normální stavalo se to i u jiných nabíječek pokud se chytly.
CTek je na trhu i podle testů pro domácí využití jako plná automatika plně dostačující pro kvalitní nabíjení nebo dobytí baterky.Jistě není nejlacnější ale funguje a nemusím se starat -to mi stačí.
Nabíječka z lidlu je levnější varianta jistě na nabíjení taky stačí ale je tu možnost výběru a je to každého věc co chce domů .Třeba mě se většinou osvědčilo kupovat věci trochu dražší s tím že mají větší šanci víc vydržet nebo jsou kvalitnější atd.Dodržet typ možná ale je moda dávat silnější baterky i do benziňáků a pak se lidi co jezdí po městě diví že jim to nestačí dobíjet baterku i když jednou za čas jedou delší trasu ,když někde dává Ford 43Ah baterii tak to evidentně stačí a není potřeba tam cpát 60Ah baterku kterou stejně před zimou musí dobít.(pokud nejezdí stále dlouhé štreky)