Příspěvek
od Tesna » 28.06.2010 23:23
Po mé první zkušenosti se sprintem teď o víkendu v Bechyni, kde se ukázalo, že auto nejede ve vysokých otáčkách tak, jak by se „papírově“ čekalo, se chci zeptat – jak se na výkonu motoru podepíše ježděná trasa a styl jízdy? Čili jak se ŘJ a motor u FF „učí“ a jakou má „pamět“?
1) Jezdím z 90% město a přeplněnou úzkou okresku v ranní a odpolední špičce, kde využití plného potenciálu motoru je zcela výjimečné, a to v řádu max. několika sekund, než předjedu pár aut a brzdím před další zatáčkou nebo kolonou. Takže drtivou většinu času jede motor na 1700-2200 ot. a jen při předjíždění nebo když je prostor pro pružnou akceleraci se otáčkoměr chvilkově dostane na 4500-5000. K tomu zima, která je u nás na Valachoch 4-5 měsíců natvrdo, kdy ESP bliká při akceleraci na námraze klidně na V. Českou pseudodálnici vidělo auto za rok, co ho mám, teď poprvé, a po 1x Rakousku na lyže 160-170 nelze považovat za zátěž.
2) Po instalaci Bluefinu jsem začal jezdit ještě o rychlostní stupeň výš (tzn. řadím dřív nebo tolik nepodřazuji) a využívám tak nárůst krouťáku ve středních otáčkách, takže o to opět dostává motor menší „záhul“.
Čili jde mi o to, jestli jsem tím, že jezdím denně takovou na houby trasu a využívám přesně to, co jsem od Bluefinu čekal, tj. super tah a zrychlení ve středních otáčkách, jsem na druhou stranu nezabil schopnosti motoru ve vysokých otáčkách, protože za těch 20tkm, co jsem za rok najel, jsem teprve v Bechyni poslal otáčkoměr na 7000.
U Okty jsem měl zkušenost na stejné trase a když jsem jednou do auta naložil 4 lidi a valili jsme v solidním tempu 600km po dálnici, tak se auto pak chovalo úplně jinak a spotřeba pak šla dolů o 0,7 l/100km. STčku teď už delší trasy nehrozí, na to má manželka vhodnější kočár (V70). Já mám možnost auto prohnat denně na alternativní cestě do práce pár kiláků do kopce na trase závodu do vrchu na Dušné a k tomu jeden další kopec, což je max. 6 km na jednu cestu, když je prostor.
Nechci rozvíjet diskuzi, zda Bluefin funguje nebo ne, za mne funguje super. Jde mi o to, když auto občas na takhle krátké trase proženu a dostane záhul, zda bude pak i ve vyšších otáčkách šlapat líp. Nebo je to blbost a zbytečné huntování motoru + všeho okolo a mám se smířit s tím, že to prostě pojede super ve středních otáčkách, ale nahoře to bude KO?