ford focus ST - úprava motoru

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 27.04.2010 22:35

Varuju Te :!: Je tam hooodne informaci....aby jsi z te dovolene neco mel :D
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

fofost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 11.04.2010 00:49

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od fofost » 28.04.2010 22:25

Marťas: můžu se zeptat proč ses ty rozhodl pro Bluefin?

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 29.04.2010 16:40

Protoze nemam tolik zkusenosti s objednavkama v zahranici a byla mi nabidnuta koupe i s instalaci, tak jsem to nechal nekomu, kdo s tim umi. Ale co zjistuji, tak Dreamscience je jeste dale a ma to mapovani vychytanejsi....mozna casem prejdu, ikdyz si nyni opravdu nemuzu stezovat :wink:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 04.05.2010 07:34

Nova mapa od Dreamscience :twisted: ....potreba krome sani, mezichladice a vyfuku navic i olejovy chladic :

http://www.dreamscience-automotive.co.u ... unched.php
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

fofost
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 11.04.2010 00:49

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od fofost » 05.05.2010 11:26

Tak jsem udělal první krok k upgrade ST, tak jako asi každý - KN vložku :D A teď co za druhé? Radši software, nebo dříve mezichladic? A který?

Uživatelský avatar
petko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 26.02.2010 12:49
Bydliště: Bošany

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od petko » 11.05.2010 11:29

chcel by som teda vedieť nejaký základný rozdiel medzi dreamscience a bluefin? čo je v čom lepšie a v čom horšie? :bravo22:
(nemám dovolenku a ani angličtina nie je silnou stránkou :dih: )
Ford Focus ST225, 3D, Electric orange, DSCI induction kit, DSCI (RADTEC RADIATORS) intercooler, Quife ATB helical LSD differential - M66, Tomason TN5, 19"-8,5J, Vredestein - 235/35, Mongoose kompletka (roll in 4")......(ide sa ďalej!) :-)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od vcedula » 11.05.2010 11:39

myslim ze uplne najzakladnejsi rozdiel je v tom, ze s DreamScience dostanes 3 mapy (teda pri standard verzii) a BlueFin dava len jednu. Celkovo DreamScience maju 3 mapy pre auta bez uprav a 7 s upravami, bluefin ma 1 bez uprav a 2 s upravami (mozno som sa pomylil v nejako cisle, tak sorry).
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
petko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 26.02.2010 12:49
Bydliště: Bošany

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od petko » 11.05.2010 11:43

takze dream science je jednoducho vo väčšom rozsahu jazdy "user friendly" :Dancer:
Ford Focus ST225, 3D, Electric orange, DSCI induction kit, DSCI (RADTEC RADIATORS) intercooler, Quife ATB helical LSD differential - M66, Tomason TN5, 19"-8,5J, Vredestein - 235/35, Mongoose kompletka (roll in 4")......(ide sa ďalej!) :-)

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od vcedula » 11.05.2010 11:49

nemam ani jedno ani druhe, avsak u DreamScience si vazim ze je tam viacero map s roznym spravanim sa motora + je tam kabel k ntb, ktorym mozes citat chyby a aj robit nejake zmeny. Je to sice o trosku drahsie (tak sa mi zda), ale je to zasa na o dost vyssej urovni si myslim.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
petko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 26.02.2010 12:49
Bydliště: Bošany

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od petko » 11.05.2010 14:53

mne sa teda tiež dreamscience páči viac-menej pre tie dôvody, ktoré si napísal ty a teda sa mi paci ten "stratagem ultra st225" cena je síce viac, ale mám rád také "udelátka" :mrgreen:
Ford Focus ST225, 3D, Electric orange, DSCI induction kit, DSCI (RADTEC RADIATORS) intercooler, Quife ATB helical LSD differential - M66, Tomason TN5, 19"-8,5J, Vredestein - 235/35, Mongoose kompletka (roll in 4")......(ide sa ďalej!) :-)

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 11.05.2010 16:29

Plati, co je napsano + Dream ma tusim uz 10 map, z toho 2 jsou i pro extremni pripady, kdyz je turbo vymenene za vetsi a nejnovejsi Mod X uz potrebuje i poradny chladic oleje. Navic neni u Dreamu omezeny kroutak na 1-ku & 2-ku, co u Bluefinu je...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 28.06.2010 23:23

Po mé první zkušenosti se sprintem teď o víkendu v Bechyni, kde se ukázalo, že auto nejede ve vysokých otáčkách tak, jak by se „papírově“ čekalo, se chci zeptat – jak se na výkonu motoru podepíše ježděná trasa a styl jízdy? Čili jak se ŘJ a motor u FF „učí“ a jakou má „pamět“?

1) Jezdím z 90% město a přeplněnou úzkou okresku v ranní a odpolední špičce, kde využití plného potenciálu motoru je zcela výjimečné, a to v řádu max. několika sekund, než předjedu pár aut a brzdím před další zatáčkou nebo kolonou. Takže drtivou většinu času jede motor na 1700-2200 ot. a jen při předjíždění nebo když je prostor pro pružnou akceleraci se otáčkoměr chvilkově dostane na 4500-5000. K tomu zima, která je u nás na Valachoch 4-5 měsíců natvrdo, kdy ESP bliká při akceleraci na námraze klidně na V. Českou pseudodálnici vidělo auto za rok, co ho mám, teď poprvé, a po 1x Rakousku na lyže 160-170 nelze považovat za zátěž.
2) Po instalaci Bluefinu jsem začal jezdit ještě o rychlostní stupeň výš (tzn. řadím dřív nebo tolik nepodřazuji) a využívám tak nárůst krouťáku ve středních otáčkách, takže o to opět dostává motor menší „záhul“.

Čili jde mi o to, jestli jsem tím, že jezdím denně takovou na houby trasu a využívám přesně to, co jsem od Bluefinu čekal, tj. super tah a zrychlení ve středních otáčkách, jsem na druhou stranu nezabil schopnosti motoru ve vysokých otáčkách, protože za těch 20tkm, co jsem za rok najel, jsem teprve v Bechyni poslal otáčkoměr na 7000.

U Okty jsem měl zkušenost na stejné trase a když jsem jednou do auta naložil 4 lidi a valili jsme v solidním tempu 600km po dálnici, tak se auto pak chovalo úplně jinak a spotřeba pak šla dolů o 0,7 l/100km. STčku teď už delší trasy nehrozí, na to má manželka vhodnější kočár (V70). Já mám možnost auto prohnat denně na alternativní cestě do práce pár kiláků do kopce na trase závodu do vrchu na Dušné a k tomu jeden další kopec, což je max. 6 km na jednu cestu, když je prostor.

Nechci rozvíjet diskuzi, zda Bluefin funguje nebo ne, za mne funguje super. Jde mi o to, když auto občas na takhle krátké trase proženu a dostane záhul, zda bude pak i ve vyšších otáčkách šlapat líp. Nebo je to blbost a zbytečné huntování motoru + všeho okolo a mám se smířit s tím, že to prostě pojede super ve středních otáčkách, ale nahoře to bude KO?

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 28.06.2010 23:42

Uprimne - tohle jsem nezkousel :nixw:. Jak seriovka, tak Bluefin Stage I. konci kolem 5500ot/min. Az potom po sani/intercooleru/vyfuku a prehranim na Stage III. dostanes vykon i do vyssich otacek a kroutak te drzi dele.
Pochybuju, ze na to ma vliv trasa...
Ja taky dojizdim kratsi trasu do prace denne a ve meste jsem casto (ikdyz se mu vyhybam). Mozna uz jsi jen "premlsany" a zvykl sis na vykon, tak ti to uz tak rychle neprijde - coz je normalni :wink:.
Edit : Jinak motor si zvykal na mapu cca. 200km, tak jestli jsi treba ted mapy nemenil...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 28.06.2010 23:59

Mapa je tam už rok přehraná, beze změny. A rozdíl byl poznat hned po úpravě při prvním výjezdu z parkoviště, stejně jako u SW a HW úprav, které jsem prováděl na svých předchozích autech. Tady problém není. Spíš v tom, zda auto prostě každodenním provozem (mnohem míň jak) na čtvrt plynu prostě neleniví.

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od No Name » 29.06.2010 09:14

Auto klidně zlenivý, to mi věř, už jsme to řešili dokonce i na RS Mark II. V tvém případě to klidně ale může způsobit i zásah do motoru, osobně mám zkušenost, že při posílení určitého pásma otáček, to jinde může být na škodu, těžko říct, ale možné to je... Řešil jsem to i na motorce, kde jsem získal možnost řadit cca o tisíc otáček později, ale dole jsem ztratil krouťák a nedostal jsem ho všechen zpátky ani po celodenním ladění na brzdě a zkoušení několika variant nastavení... 8O :? 8O Možné je všechno... :wink:
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti