Stránka 22 z 44

Re: Alternátor

Napsal: 16.01.2013 23:06
od Hasart1
Tak jsem jeste jednou prosel kabely a doopravdy byl jeden prerusenej i kdyz izolace byla ok. Tak ted uz kontrolka nesviti,ale ukazuje to stabilne 18,5v. Je pravda ze predtim nak to litalo,tak se rosvedcovala az u nejakych 19,5 a na druhou stranu svitila pod 15v,coz je nejaky divny. Budiky zacinali blbnout u nejakych 22v. Tak to asi necham byt a uvidim jak se to vyvrby.

Re: Alternátor

Napsal: 16.01.2013 23:08
od lucky.jack
18,5V je strašně moc :nnou:

Re: Alternátor

Napsal: 16.01.2013 23:58
od Hasart1
No taky me to pride sakra dost,kdyz to tady procitam a mate nejakych 14.5-15v. Ale co s tim. 18,5 tam je stabilne se zatezi i bez zateze.

Re: Výměna uhlíků vs. repase alternátoru

Napsal: 17.01.2013 07:47
od Infinter
Takže vyřešeno, altík jsem sundal a dovezl na opravu: Výměna regulátoru a ložisek - 2800,-Kč + DPH, opraveno za dva dny.

Re: Alternátor

Napsal: 17.01.2013 08:28
od lucky.jack
Přesunuto, sloučeno

Re: Alternátor

Napsal: 17.01.2013 08:31
od vitut
Hasart1: Je divny, ze Ti pri tech 18,5 V nesviti kontrolka dobijeni. Cim to meris? Das za ten merak ruku do ohne? Jinak znam pripad, kdy pri 18 V se vyvarila baterka a netrvalo to moc dlouho, cca 10 km ...

Re: Alternátor

Napsal: 17.01.2013 10:37
od Hasart1
Prave ze to napeti to ukazuje i pri testu palubky na pocitadle km a kontrolku to rozsvecovalo az u 19.5v a naopak pod 15v. Kazdopadne dneska po odpojeni baterky pres noc to ukazuje 17,5v. Neda se nastavit na diagnostice napeti v aute? Nebo je pc v aute tak z toho zblblej(videl jsem na palubce i 23v) a pomalicku se to srovna. Uvidim

Re: Alternátor

Napsal: 17.01.2013 18:53
od vitut
To jsou nejaky blbosti. Porid si nejaky multimetr a zmer to na baterce, nebo rovnou na altiku. S takovym napetim v palubni siti bys daleko nedojel ...

Re: Alternátor

Napsal: 17.01.2013 22:33
od Hasart1
Ja vim ze to vypada,ze jsem se zblaznil,nebo spis auto. Dnes najeto asi 30 km a na displayi kilometru po vyvolani napeti celou dobu ukazovalo kolem 18,5v. Jinak auto jede normalne,zadny kontrolky nesviti. A voltmetr ukazuje to sami. V klidu na baterce asi 14,5. Sel bych po kabelech od altiku,ale proc nesviti ta kontrolka,ktera se pred tim rozsvecovala az pri 19,5v a pod 15v svitila taky,takze kdyby to dobijelo spravnych14,6v,tak kontrolka sviti porad. Asi projdu jeste ty kabely.

Re: Alternátor

Napsal: 17.01.2013 22:45
od vitacz
Pokud objevíš na svorkách baterky větší napětí než u altíku, tak Ti tam asi generuje napětí nějaký myši :P Pěkná ptákoviny.
Tohle může dělat šptný regulátor a diody. Ale abych se přiznal nevím jestli diody nejsou součástí regulátoru (jedna krabička :-) ) Ale když jsi to měl narepas tak by asi na to přišli. Nicméně Nikde jinde se napětí negeneruje než v altíku. Já si teda myslím, že je bad altík.

Re: Alternátor

Napsal: 17.01.2013 22:55
od vitut
vitacz: ... Ale když jsi to měl na repas, tak by asi na to přišli ...

To je prave ten problem. Ne kazdy autelektrikar ma generator pulzu ridici jednotky. Zatezovy test je u nasich alternatoru na kocku.

Re: Alternátor

Napsal: 17.01.2013 23:16
od vitacz
Hmm to máš pravdu, já bych ale krom toho regulátoru vyměnil i ty diody, no nic. Já prostě vidím problém pořád v tom altíku, není prostě v pohodě. Ať mi nikdo netvrdí že tamto přepětí dělá něco jiného a jestli jo chci fakt vědět co to je :P

Re: Alternátor

Napsal: 18.01.2013 01:00
od vitut
OK, ale PCM urcuje rozpeti dobijeciho napeti, ktere se nesmi prekrocit. Pokud jsou mezni hodnoty prekroceny, rozsviti se kontrolka a vypne se rizeni Smart Charge. Altik pak dobiji jen zatezove. Pokud je vada v altiku, mela by svitit kontrolka.
Ja bych zacal kompletni kontrolou kabelaze, a to jak te ridici, tak silove. U te ridici kabelaze nesmi byt zadny prechodovy odpor, po odpojeni baterky a PCM nejsou propojene vzajemne, ani na kostru. Cerveny vodic vede samostatne do pojistkovky v motoru, kde je mala pojistka, tu zkontrolovat.
Je divny, ze altik z vrakace se chova stejne. Bude tam nejakej sotek, tohle je chyba rizeni. Klidne bych zkusil prohodit i PCM.

Re: Alternátor

Napsal: 18.01.2013 11:37
od stano.
Nechaj auto cez noc stat. Odmeraj napatie na baterke pred startom. A aktivuj diag. mod budikov tiez pred startom. Kolko napisu. Potom nastartuj. A odmeraj napatie v zasuvke zapalovaca.
Nepytajte sa zatial preco. Som zvedavy na vysledok :-)

Re: Alternátor

Napsal: 18.01.2013 15:59
od Hasart1
Dobre,rano to zmerim a dam zitra vedet. Dneska pri ceste do prace,na palubce klasickych 18,4-18,5. Napeti to drzi porad stejny,i kdyz vsechno zapnu-vypnu. Rekl bych ze to uz ale dela dyl,a kdyby me neupadl ten dratek u altiku,tak bych na to ani neprisel. Ale kdyz jsem auto kupoval pred 6 lety,tak jsem si to napeti vyvolaval podle tohodle fora a rekl bych ze bylo ok. Ale od jistej doby,tak 3 roky me zacali praskat h4,tak 3 za rok,jestli to je dost,nebo v norme nevim,ale najedu asi jen 5000km rocne.