Stránka 22 z 26

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 01.09.2014 00:50
od stano.
Ved upozornujem, ze nie pri plnom vytoceni. Okruzne krizovatky su tak akurat. A ked to urobi raz, na par metroch, ten klb sa zrazu nerozpadne.
Poskodenie, ktore vznikne, sa urcite vyplati aby mu nezostal zbytocne novy klb a nahodou bude musiet menit celu poloos.

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 01.09.2014 17:53
od spooon
opatrně to zkusím, jen vnější kloub by byla levnější varianta.

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 14.10.2014 17:15
od spooon
tak klepalo to v rejdu, koupil jsem vnější kloub a klepe to stále...i když míň, tak stále. Takže asi byl pryč jak vnější, tak i vnitřní. Když sem vnější kloub měnil, tak v něm byla znatelná vůle...

No budu muset koupit celou poloosu, nemáte někdo typ, kde koupit levnější?

BTW je tedy má teorie správná, že když to klepe do LEVÝCH zatáček, špatná je PRAVÁ strana?

edit: našel jsem třeba zde http://www.profiautodily.cz/p3756798-p- ... sorea.html

Trošku se bojím slov repasovaná...myslíte, že by to mohl být průšvih?

A jakou značku zvolit? Metelli a Spidan by měla být dobrý, ale co třeba to odkazovaný Sorae, a nebo SKF? Starline a podobný bych dával nerad...

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 30.10.2014 08:24
od spooon
Takže nepomohla ani výměna vnitřního pravého tripodu. Starý měl vymačkané znatelné drážky, takže byl určitě špatný.

Ale koupil jsem i komplet levou poloosu (taktéž měl vnitřní kloub vymačkaný drážky) a klepání ustalo. Takže opotřebení vnitřních kloubů, klasika.

Nemohl sem nikde sehnat samotný vnitřní klouby za rozumnou cenu, až nakonec na aukru. Je to sice něco polskýho, tak snad to chvíli vydrží. Zpracovaný to vypadalo dobře, přišlo to komplet s manžetama, tukem do kloubu, sponama...

za 1100,- jeden, viz: http://aukro.cz/listing/listing.php?ord ... czech-0819 kdyby někdo sháněl

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 31.10.2014 09:39
od vitr73
mne ukrutne pomohlo prisroubovat na tu delsi poloosu tak 10 cm od tripoidu proti vybtacni zavazi z nejakeho renaultu(dodavatel zberny dvur) a vybrace unaveneho tripoidu se stratili asi na 2 roky v zatahu...ale stejne jsem pak ten tripoid zgeneralkoval(nove polokoule a vyvareni a vybrouseni drazek)....zatim pohoda-strasna vyhoda ze v minule praci byli ty spravne masiny :D

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 14:07
od FoFo333
Zdravím páni, veľmi nerád, ale tiež sa pridávam k vám do klubu vibrácií. Mám hneď 3 problémy.
1.keď idem po diaľnici tak cca od 100 kmh mi začína jemne vibrovať volant so zvyšujúcou sa rýchlosťou volant kmitá rychlejšie do strán, je jedno, či idem rovno alebo do miernej zákruty. Keď začnem pridávať plyn ako keby tie vibrácie slabli o niečo. Cítiť ich iba vo volante a robí to aj po vyradení rýchlosti, resp. vyslapnutí spojky.

2. Pri rýchlosti cca 80 kmh a pravotočivej ostrejšej zákrute cítim vibrácie myslím, že od ľavého predného kolesa. Vibruje skorej karoseria a nie volant. Pri rýchlejšom prejazde som to nemal možnosť vyskúšať. Že by sa už začínala lúčiť ľavá poloos? Alebo to môže mať súvis s 3. problemom?

3. Keď stojím na mieste alebo idem sa pohnúť začne vibrovat kryt airbagu na volante aj palubna doska a asi aj celá karoséria, vždy je to len okolo 1000 ot. +-100ot. Mám podozrenie na silentblok motora ten na spolujazdcovej strane, no nie som si istý. Tá istá situácia pri zapnutej klíme na volnobehu.

Čím by to mohlo byť prosím vás? Začal by som asi tým silentblokom no neviem, či by to nemohol robiť aj silentblok medzi napravnicou a prevodovkou. Ďakujem za návrhy.

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 14:29
od stano.
1. je asi zle vyvazene, nasadene alebo krive koleso. Poloos to nebude, kedze to robi aj pri vyradeni alebo vysliapnuti spojky. Ale moze to robit aj vymlateny cap alebo silentblok ramena.

2. tazko povedat.

3. to bude najskor silentblok. Mozes zacat tym spodnym. Pravy byva rozthnuty a vyteceny, lavy byva zas uplne vymlateny, vyzuvany, dopraskany. To je vidiet hned na prvy pohlad. Ten spodny je taky zradny. Mne auto po vymene toho spodneho omladlo o 8 rokov :D Len sa priprav na to, ze srob, ktory drzi o napravnicu bude totalne zaoxidovany v hlinikovej casti silentbloku. Takze odkrutit / odtrhnut hlavu a potom pekne pomalicky po kuskoch ho odtial karbobruskou vypilit. Potom pozor, aby ti neskocila a nezarezal do serva (je tam hned pri tom). A daj si tam nejaky plech alebo alobal, nech to chyta lietajuce iskry.

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 14:33
od rh1980
vibrace do volantu mi způsobovala i špatná geometrie (velká sbíhavost)

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 15:17
od FoFo333
Ďakujem páni za rýchlu odpoveď. V tom prípade číslo 1 mi to robilo aj s letnými aj so zimnými sadami kolies. Teraz mám ešte jednu sadu nanovo vyváženú, tak skúsim najprv prezuť ešte tú sadu. Ale môže to byť aj tými čapmi lebo keď som bol na STK, tak mi hovoril, že už majú vôľu.
Keby bola veľká zbiehavosť geometrie tak by mi aj gumy dralo viacej po vonkajšom obvode nie? Gumy sú zjazdené rovnomerne. Nejaký tip na to kde objednať ten silentblok medzi nápravnicu a prevodovku? A akú značku? A takisto akú značku tých čapov? Ďakujem

EDIT: čapy som už našiel, originál jeden kus cca 30e to je v pohode cena, teda dúfam, že si mal na mysli čapy riadenia.

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 16:19
od stano.
Tak to bude bud necistota medzi nabojom a kotucom (zostala aj po prezuvani), zvykne tam napadat hrdza. Alebo tie capy/silentbloky, pripadne ano, aj geometria. Len upozornim, ze ked mas roztrhnuty zadny silentblok predneho ramena, tak staticku geometriu mas OK, ale koleso pri zabere a pruzeni sa uz vychyluje nakrivo.
Neviem kolko do toho chces dat. Znacky sa tu riesili niekolkokrat. Febi, Delphi, Moog, TRW, Lemforder ....
A ten spodny silentblok motora som dal obycajnu Topran. Ostatne boli drahe ako slak.

Nie, capy mozu byt vybuchane aj zvisle. To su na prednych ramenach na konci, kde ide tehlica/naboj kolesa. Neviem, ktore mas volne. A mozes mat vymlatene aj klby na axialnej tycke riadenia. Na jej konci je cap riadenia a na neho ide tehlica. Takze najprv zistit, co je zle a potom riesit nakup. Znovu upozornujem na poriadnu kontrolu zadneho silentbloku predneho ramena. Na to treba pajser/pacidlo/trubku. Rukou sa to skontrolovat neda!

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 16:34
od FoFo333
Ďakujem, skontrolujeme to a dám vedieť ako som dopadol, ale budúci týždeň to nebude určite, lebo nestíham...

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 16:45
od rh1980
Neviem ako na SK, ale svislák v CZ je vlastně tlumič pérování pokud se nepletu....

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 16:52
od stano.
Zvisla os kolesa drzi na 2 bodoch (hovorime o Focusovej naprave). Jeden horny je ulozenie tlmica a druhy spodny je cap na spodnom ramene. Zvisly cap sa teda vola ten na ramene, na ktory sa nasuva tehlica.

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 19:44
od rh1980
A mezi těhlicou a horním uložením je vuduch?

Re: Vibrace a třepání

Napsal: 02.11.2014 19:49
od stano.
Tlmic nie je cap.