Stránka 214 z 279
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 07:09
od phofy
I když mám pořád zapojený to "kurvítko" tak mě se to chová jinak, než někteří popisují...
Nastartuji: 15,0-15,2V
Při jízdě: 14,6-14,8V
Po delší trase mi napětí klesne na 14,4-14,6V
Baterii jsem měl nabitou nabíječkou a před jízdou jsem jí odpojil. Takže i když sem měl baterii nabitou na 100%, tak to co někteří popisují, že se baterie nabíjí pouze z kopce...,tak to se u mě neděje a nejen u mě, když jsem mluvil se známým co má stejného focuse (motor,rok), tak se to u něj chová úplně stejně jako u mě.
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 08:07
od ACEMajky
zvlastni, u me kurvitko delalo to co melo....
ale pokud se ti to takhle chovalo ted a nabijel si odpojenou baterku, tak auto bude zmatene, jelikoz nevi, ze do baterky natlacilo stavu a ona ji v sobe ma - nabijeni neslo pres kurvitko
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 08:10
od phofy
šlo přes kurvítko, nabíjím to přesně přes tu zemnicí svorku, přes kterou se to má nabíjet

Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 08:34
od stano.
Kam sa ma pripajat nabijacka? Nie je kurvitko na + kabli?
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 08:42
od ACEMajky
Co ja cetl, tak na -
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 08:42
od ACEMajky
phofy píše:šlo přes kurvítko, nabíjím to přesně přes tu zemnicí svorku, přes kterou se to má nabíjet

Spatne sem cetl, myslel sem ze si ji odpojil, nabil, ....
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 08:44
od ZaQik
monitor baterie nemuze ovlivnovat nabijeni pres nabijecku ... pokud se nekomu zda, ze monitor funguje podivne, at diagnostikou resetne jeho parametry ... mozna postaci odpojit baterii z auta na delsi dobu, ale to nemam vyzkousene
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 08:56
od Anduril
Zkusmo jsem vyndal pojistku F22. Baterie po necelych dvou letech uz zase neni schopna fungovat se S/S (ne ze bych to vyuzival). Forscan mi nedovolil programovani FCDIM modulu kvuli napeti 11.5V. Vedlejsim efektem vyndani te pojistky je, ze se S/S po chvilce od nastartovani automaticky deaktivuje. Uvidim, jak to bude fungovat takto.
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 09:00
od hudyss77
Ten monitor baterie je přímo na - kabelu (taková malá krabička). Já asi týden jezdil s vyndanou pojistkou č. 22 a jediné co jsem zaznamenal, tak v Dia byla jen ta chyba U.... něco a chvíli po nastartování se sám deaktivoval SS. Co jsem pojistku vrátil, tak opět korektně pracuje, jen ho musím vypínat sám
Edit: Anduril to napsal rychleji

Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 10:06
od phofy
Jo to jsem si to myslel, že se deaktivuje S/S

anduril a hudyss jak vám to dobíjí za jízdy, stejně jako mě?
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 10:37
od stano.
Skusim to premerat na mojom.
Lebo uz ma serie, ze nabijackou naladujem baterku do plna. Idem na 400km cestu. Vratim sa, vypnem auto a po par hodinach na baterke 12,4V. A niekedy tak stoji aj vyse tyzdna v garazi. Lebo jazdim na benzinaku.
Pritom dlhodobe napatie pod 12,2V sposobuje sulfatovanie dosiek. Pri 12,4V to bude menej, ale stale to nici baterku.
Jednoducho to kurvitko nedovoli, aby sa baterka za jazdy nabila. To je

Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 11:14
od Anduril
Mne to prijde vtipne v souvislosti se S/S. Aby fungoval, musi byt baterie dost nabita, ale pritom S/S se vyuziva hlavne pri popojizdeni, pri kterem se baterie tezko nabije a navic by ji zatezoval jeste S/S. Cele je to proste na nic.
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 11:15
od jojto
Tato debata mi pripomina novy smart system v nakladakoch. Kvoli setreniu paliva, hlavne teda kvoli znizeniu emisii a pridrbanej Euro6 sa bateria dobija iba pri urcitych jazdnych vlastnostiach (chod alternatora prispieva k zvyseniu spotreby asi 0,001 prd). Co mame vypozorovane tak dobija pri brzdeni motorom. Nedobija pri jazde na volnobeh a pri konstantnej rychlosti. ECU si to riadi podla senzorov a boh vie akych algoritmov. V tychto systemoch su pouzite odlisne autobaterie ako v systemoch bez smart alternatora a vyrobca tvrdi, ze su prisposobene na vybitie az k 11V a rychlejsie sa nabiju

. Modelova situacia: vodic vyjde horsky prechod, hore odparkuje, pusti si film, z chladnicky vytiahne 6 piv, pusti bufik a rano nenastartuje. Ide to ale vypnut prepalenim na starsi softver a zmenou baterie/neSmart/ (iba v autorizaku a krutia sa ako paragrafy).
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 11:15
od Anduril
No vsak to je uplne to same.
Re: Baterie
Napsal: 24.03.2018 11:42
od jojto
Robili sme test. Bateria sa dobila na 12,8V a smart system ju na volnobeh nedobijal. Znizenie na 12V a zacal dobijat i na volnobeh. Cele je to proti logike. Tvarime sa, ze sme ekologicky a setrny k zivotnemu prostrediu (EUR6) a radsej vyhodime bateriu kazdy polrok (skuste reklamovat) a kupime novu (aj ked recyklovanu) ako spalit 20 litrov nafty naviac (odhad). Viem, ze aut je ako sraciek, ale urcite vyroba a vyhodenie ci recyklacia autobaterie nici zivotne prostredie viac ako zdravy dizlovy agregat. To nepocitam tych xy vyjazdov za autami co tuto ficuru maju.