Alternátor

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Alternátor

Příspěvek od Jardak » 18.01.2013 17:58

Chce to změřit pořádným multimetrem. Nějak se mi nechce věřit,že by tohle napětí baterka delší dobu ustála. A žárovky nakonec taky,nejen H4.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Hasart1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24.01.2010 20:00

Re: Alternátor

Příspěvek od Hasart1 » 19.01.2013 08:21

Tak mam tady ranni data. Auto odstaveno vecir v 19.00 a rano v 6 hodin napeti na baterce v klidu merakem 14,9v,pristrojovka 14.8v,po nastartovani zapalovac 18.2,pristrojovka 18,7v. Je zajimavy ze toplota na pristrojovce -14,pritom venku bylo kolem -6c. Asi doopravdy zkusim poradny merak,akorat nechapu ze na pristrojovce to ukazuje takovy bludy.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 19.01.2013 09:54

Pokud baterka po nočním stání v mrazu má 14,9V - hmmm, tak to máš asi nakadahový zdroj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Reálně to vidím na 12,3V.
Takže ten multimetr má poměrně značnou deltu, která asi s napětím roste. Máš to přepnuté na ss napětí?
Když to přepneš na st, kolik V máš v zásuvce 230V doma?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13539
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Alternátor

Příspěvek od stano. » 19.01.2013 10:08

Mne tiez pristrojovka ukazovala viac. Moze to byt sposobene rusenim/spickami v napajacej sieti.
Ak mas rano na baterke 14.9V, tak to tam mas asi nieco specialne :D Ten merak si veru zozen nejaky poriadny ;) Popravde stary dobry rusky rucickovy bude najlepsi ;) Alebo ako pise Eidz, mas prepnute na jednosmerne napatie (znacka - alebo =)? Nemas na striedavom napati(to je ~).

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Alternátor

Příspěvek od Antony » 19.01.2013 14:19

Možná jsem to přehlíd, ale co zkusit odpojit konektor od altíku?
Kolik to nabíjí bez PCM?Když to ukazuje i palubka, tak asi měří měřák dobře.Nějak si nedovedu představit, že by se spolu domluvily na stejném napětí.
Ford Focus Combi TDDI 1999
Stříbrný zlatíčko s max. výbavou

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 19.01.2013 16:56

Při plus 18,7 V by mu všechna vlákna v žárovkách odešla. Spíš dřív, než později.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Hasart1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24.01.2010 20:00

Re: Alternátor

Příspěvek od Hasart1 » 19.01.2013 19:54

Takze bych to asi shrnul. Ted jsem to zkusil s odpojenym konektorem od altiku. Autoelektrikar,ktery ho zkousel rikal ze bez regulace nameril 13.7v, a ja na palubce 17.3v. Takze s regulaci kdyz to ukazuje 18.6v,tak ve skutecnosti to bude tak akorat. A pocitac meri napeti upne podle neceho jineho,nez se da vyvolat pri testu pal.desky. K cemu to napeti meri a teplotu me unika,kdyz hodnoty jsou uplne mimo realitu. Vsem diky za snahu pomoci a dodre rady.

Antony
Nováček
Nováček
Příspěvky: 152
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Alternátor

Příspěvek od Antony » 19.01.2013 20:15

Zkontroluj kostru u palubní desky.Napětí a teplotu měří kvůli optimálnímu nabíjení.PCM hlídá napětí a když altík nestíhá, vypíná nepotřebné spotřebiče.U nafty třeba vyhřívání vody.Taky hlídá teplotu baterie, aby nebyla moc zatěžovaná vysokým nabíjecím proudem.
Ford Focus Combi TDDI 1999
Stříbrný zlatíčko s max. výbavou

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13539
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Alternátor

Příspěvek od stano. » 19.01.2013 22:02

Napatie si rano nameral 14,9V. To je NEMOZNE! Oloveny akumulator z auta tolko mat po niekolkych hodinach necinnosti nemoze! Vsetko ostatne som zhrnul v mojom predchadzajucom prispevku. Bodka.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 20.01.2013 17:11

Ověř ten multimetr, jestli jej správně ovládáš. Jestli na rozsah střídavé napětí měříš stejnosměrné, tak je záhada objasněna.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Hasart1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 24.01.2010 20:00

Re: Alternátor

Příspěvek od Hasart1 » 22.01.2013 01:57

No tak stridavy a stejnomerny jeste rozlisim. Ale urcite ten voltmetr mari blbe,v zasuvce jsem nameril 260v. Spis me jde ted o ty udaje na palubce,proc se neshodujou s realitou a jestli to mam nejak resit. Jeste se muzu najit na uzemneni palubky,jak tady nekdo radil,ale to bych ji musel asi rozdelat,abych to nasel. Kazdopadne ted uz to neni o altiku a je to asi do jineho vlakna.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Eidž » 23.01.2013 07:48

kup za 100 další multimetr a pak opakuj měření
A ten původní dej do recyklace...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
jaroš1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 21.04.2009 22:21
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Alternátor

Příspěvek od jaroš1 » 27.01.2013 11:46

Chci se zeptat jaký alternátor se montuje do FF1.6TDCi r.v.2006?Mám tam Denso12V120A 3M5T-10300-PC a po 103.000km odešel.(probijí-důvod poruchy?)Jdeo to jestli to je originál nebo už ho někdo měnil a jaký mám koupit 120A nebo 150A?
Novou bateri jsem kupoval 26.1.2012
Ford Focus 5dv. 1.6TDCI 2006 Deep Navy

Uživatelský avatar
Infinter
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1643
Registrován: 14.10.2009 11:53
Bydliště: Pardubice

Re: Alternátor

Příspěvek od Infinter » 27.01.2013 13:03

Tak pokud budeš brát nový, tak se pěkně prohneš. Možná zkusit repas? Nějaké přibližné ceny jsou tady: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 24#p827124
FORD Focus kombi 1.6 74KW 2002 --> Fofík by INFINTER
Obrázek Obrázek Obrázek
Dodržuji stejný počet zanoření a vynoření!

Uživatelský avatar
jaroš1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 21.04.2009 22:21
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Alternátor

Příspěvek od jaroš1 » 01.02.2013 16:32

Tak dnes přišel nový alternátor,ale objednával jsem DENSO12V 120A-3M5T-10300-PC , a došel DENSO 12V 150A-3M5T-10300-YB mohu ho tam dát nebo bude problém? :dih:
Ford Focus 5dv. 1.6TDCI 2006 Deep Navy

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 4 hosti