Stránka 228 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 05.09.2011 08:16
od maxo111
Male turbo si vo vacsine pripadov nekupi niekto, kto ma v plane nonstop chodit 160+ po dialnici. Je to o bezpecnej/uspornej jazde. Vacsinu casu sa prdkas predpisovo a zere to malo, ale ked treba vykon a krutak, nenecha ta v stychu. Ja by som bral 1.2 tsi radsej ako atmo 1.6 uz len koli tomu, ze do tiahleho kopca ta turbo nenuti hned podradovat. Pri kratkych trasach to nevadi, ale napr. pri ceste na dovolenku to moze byt prijemne.

Re: Spotřeba
Napsal: 05.09.2011 08:54
od jackdaws
no neviem neviem tiez znamy co ma fabku tsi tak ma priemerku urcite nizsiu ako na nejakej atmosfere velkej ... mas pravdu ze super spotreba ked sa s tym clovek coura a vyssia ked sa ide naplno ale aj ked niekto jazdi na plno tak priemerna spotreba je nizsia urcite ako 2 cista atmosfera... a ze nad 10 l .. ? iba raz som s nim siel po dialnici a ukazovalo mu cislo od 7 do 8,5 okanmzitu spotrebu ale stacilo trosku nohu z plynu a fical za tych 7 ... myslim prave ze ako priemerka musi byt jednoznacne nizsia... len aj ja by som sa to bal teraz kupit lebo nik nevie co to urobi s mototrrom za 5 rokov jazdenia ... ake opravy....
ja som mal zas predtym benzin a teraz by som nemenil za naftu pomer usetrebna nafta/drahsie opravy uplne zahmlieva pocit z jazdy ...
Re: Spotřeba
Napsal: 05.09.2011 09:54
od Jairo
Presne ako pise maxo, vybral som si 1.2jku lebo chodim denne po okresnych cestach zvacsa 80-100km/h. Obcas v kolonach pomalsie. Na taketo jazdy som motor kupoval a nesiel som opat do FoFo II,ktory je dnes sice za super cenu ale spotreba 1.6tky by bola vyssia. Ta nizsia spotreba ma 'ukecala'. U nas v okoli je sice par km dialnic ale 'blbym' smerom

takze po nich nejazdim.
Na druhu stanu viem o problemoch s motormi 1.2 TSI a kvoli tomu som si dal zaruku na 4 roky. Teraz sa zacina hovorit v VW koncerne o zvolavacke ohladne rozvodov. Tak som zvedavy ako to dopadne.
Mam Roomster,co je pre mna uzitkovo i motoricky lepsia volba ako FoFo (zial). V hrudi mi vsak stale bije Ford srdce a spomienky na 5rocne spoluzitie s FoFo I, ktore ma nikdy nenechalo trcat niekde na ceste

Re: Spotřeba
Napsal: 05.09.2011 10:28
od ballu
Ještě to upřesním, co jsem myslel, jak píšete, máte to na normální ježdění, výkon použit na předjetí atd., ale já popisuji ty , kteří chtějí výkon častěji využívat a na to ten motor výdrž nemá.

Osobně jsem s tímto motorem nejel, tak nemohu posuzovat, jen o něm vím z druhé strany a to servisáků, kteří by ho ani jeden nechtěl.

A jahůdka na dortíček, dnes u motoru 1,4 TSI zveřejnili úpravu hlavy na odpojování válců
Ještě přidám recenzi uživatele.
Auto opravdu jede, jako by pod kapotou mělo dvoulitr. Stovku dá za 9,8 sekundy, což na hranaté midi-MPV není špatná hodnota. Jistě teď přemýšlíte nad hlavním chytákem – když ta čtrnáctka jede jako dvoulitr, jakou asi bude mít spotřebu? Obávám se, že budu muset zklamat všechny, kteří doufali v úspornost čtrnáctistovky. I když se budete hodně krotit, nijak výrazně pod sedm litrů se nedostanete. Volkswagen udává kombinovanou spotřebu 7,5 litru, já jezdil za 8 až 8,5 litru. Pokud byste ale pod kapotou měli zmíněný dvoulitr /2,0TSI/, vyšlo by vás to ještě minimálně o litr dráž.
Musím ještě dodat z testů Octávie 1,4TSI , při jízdě na spotřebu vzala při průměrné rychlosti
55km/hod 6,4L/100km a u sportovní "trhala asfalt"
62km/hod 11,3L/100km . To jako je průměr 62km/hod nějaká sportovní jízda a v rozdílu o 7km/hod větší průměr a spotřeba

? Ještě stále věříte na kvalitu tohoto motoru .
To já mám při průměrné rychlosti 74km/hod /mimo dálnici/spotřebu kolem 7,5L/100km

Re: Spotřeba
Napsal: 05.09.2011 17:19
od Hampy
Trošku se vrátím k tématu tohoto vlákna - právě jsem si spočítal průměrnou spotřebu (podle účtenek a stavu tacho) za prvních téměř 5000 km a vyšlo 6,04 l/100km. hodně toho najezdím po městě a když se vyhrabu z města ven, neploužím se... prostě normální jízda.
Re: Spotřeba
Napsal: 05.09.2011 17:44
od jackdaws
ballu píše:Ještě to upřesním, co jsem myslel, jak píšete, máte to na normální ježdění, výkon použit na předjetí atd., ale já popisuji ty , kteří chtějí výkon častěji využívat a na to ten motor výdrž nemá.

Osobně jsem s tímto motorem nejel, tak nemohu posuzovat, jen o něm vím z druhé strany a to servisáků, kteří by ho ani jeden nechtěl.

A jahůdka na dortíček, dnes u motoru 1,4 TSI zveřejnili úpravu hlavy na odpojování válců
Ještě přidám recenzi uživatele.
Auto opravdu jede, jako by pod kapotou mělo dvoulitr. Stovku dá za 9,8 sekundy, což na hranaté midi-MPV není špatná hodnota. Jistě teď přemýšlíte nad hlavním chytákem – když ta čtrnáctka jede jako dvoulitr, jakou asi bude mít spotřebu? Obávám se, že budu muset zklamat všechny, kteří doufali v úspornost čtrnáctistovky. I když se budete hodně krotit, nijak výrazně pod sedm litrů se nedostanete. Volkswagen udává kombinovanou spotřebu 7,5 litru, já jezdil za 8 až 8,5 litru. Pokud byste ale pod kapotou měli zmíněný dvoulitr /2,0TSI/, vyšlo by vás to ještě minimálně o litr dráž.
Musím ještě dodat z testů Octávie 1,4TSI , při jízdě na spotřebu vzala při průměrné rychlosti
55km/hod 6,4L/100km a u sportovní "trhala asfalt"
62km/hod 11,3L/100km . To jako je průměr 62km/hod nějaká sportovní jízda a v rozdílu o 7km/hod větší průměr a spotřeba

? Ještě stále věříte na kvalitu tohoto motoru .
To já mám při průměrné rychlosti 74km/hod /mimo dálnici/spotřebu kolem 7,5L/100km

porovnavas sportovu jazdu na 1,4 tsi a normal priemernu aj sportovu na 2,0 benzine... mne stacilo ked som jazdil na sluzobnom opli 1,8 92kw a poviem ked som siel sportovou jazdou tak bezne bola priemerka okolo 14litrov... ked som ho potreboval sukromne.... na vykon 1,4tsi je spotreba 8,5 pri sportovej jazde aj tak zaujimava...
Re: Spotřeba
Napsal: 05.09.2011 19:30
od ballu
Re: Spotřeba
Napsal: 05.09.2011 20:38
od pbjun
Tak ja dokazu jezdit i s 1,9TDI za 13

treba dneska sem jezdil po ostrave a najel sem 49km za prumernych 12,52l/100km... Kdybych se stejne nalozenym autem 1,2TSI jel stejnou trasu stejnym stylem tak si myslim ze jedu jeste za vic, s 1,6 Focusem sem tyhle couracky jezdil za 8... A ted si to preberte kdo jak chcete

Jinak ja bych do TSI nesel, ja slusne nejezdim takze by to zralo a motor by se rozpad...
Re: Spotřeba
Napsal: 06.09.2011 08:30
od Zemča
5,9 kombinovaná při slušné jízdě, cca. 9 pokud jezdím jako prase, jen dodám 90% Praha, 10% mimo
Re: Spotřeba
Napsal: 06.09.2011 21:24
od Ma.rt
prumerna rychlost nic nevypovida, pokud neni popsano kde. ono taky prumer 65 km/h muze byt akcelerace ze 40 na 100 a zase brzdeni a to pak sakra vyleze... nebo to muze byt po rovne okresce a nejake mesto mezi tim... jinak na dalnici to TSI bude v pohode i pri 150, mivaji sestikvalt a tam kde nam u duratecu litaj hrnce, tam si TSI relativne brumla. Ze pri sportovni jizde zere vic nez atmosfera, o tom se nepru, ale je to dan taky za pruznejsi zrychleni. tech 200Nm nebo kolik to ma uz od 1500 otacek je sakra rozdil oproti 190Nm pri 4500. Ale souhlasim, ze relativni bezporuchovost atmosfery je super bonus.
Re: Spotřeba
Napsal: 07.09.2011 08:32
od MH30
Pro všechny tyhle diskuze o spotřebách a porovnávání motorů doporučuju se vždycky podívat na spritmonitor.de, kde je pro každé auto a každý motor vždy dost příkladů, aby si člověk udělal reálnou představu a nespoléhal pouze na to, co kdo říká a co se píše v techničáku. Je tam dobré vyhledávání (Suche - pro neněmčináře...), takže zadáte přesně typ auta, palivo, kW motoru atd. Ale asi to znáte.
Takže u toho diskutovaného 1,4 TSI 90 kW v Oktávce vidím 293 nadšenců, co si sledujou spotřebu a průměr je někde 7,75 litru. Z grafu je vidět, že většina má 7,2 až 8,4 l. Tentýž motor v Suberbu (už méně dat-jen 62), což je blíže Mondeu, má průměr kolem 8,15 l, většina 7,3-8,8, jak kdo jezdí a jaké trasy jezdí...
Mondeo 1,8 92 kW, průměr kolem 8,6 l, dvoulitr 107 kW kolem 9 litrů.
Spotřeba trochu ve prospěch TSI, ale zase tak velký rozdíl to není. U motoru TSI bude asi hlavně zajímavý velký krouťák od nízkých otáček, což u starších typů motorů Ford nemáme..
Ono by bylo vůbec lepší tohle neporovnávat. S TSI lze porovnávat spíše nové motory s obdobnou technologií Ford EcoBoost a ne staré motory...
Re: Spotřeba
Napsal: 07.09.2011 09:00
od Jairo
Vacsina nemcov jazdi vela po dialnici (ved tam snad ani ine cesty nemaju

) takze tie spotreby su neporovnatelne napriklad s mojou. Ja som s 1.2 TSI na dialnici este pri najazdenych 5500 km nebol
Ich primerna spotreba je 6.8. Ja ma zatial 5.9. Takze aj tie stranky so spotrebou nie vzdy maju tu pravu vypovednu hodnotu.
Re: Spotřeba
Napsal: 07.09.2011 11:35
od Nicco
Jairo: Diky za priame porovnanie 1.2TSI a 1.6Y.
Este by som potreboval kolko to zerie pri 130kmh (a teda akoby pod zatazou v kontexte co pise ballu)
Ak sa ti niekedy podari dostat na dialnicu, prosim zmeraj to.
Re: Spotřeba
Napsal: 07.09.2011 12:38
od Jairo
5 rokov a 100.000 km som jazdil na FoFo I 1.6 s dlhodobou priemernou spotrebou 6,78l/100km.
Teraz mam 1.2 TSI 5.500 km spotreba 5.9. Uvidim,caka ma prva zima a potom dalsich 80.000km aby som mohol priamo porovnat mojho milovaneho Forda so Skodovkou,ktoru mam teraz.
Len detail: 1.2 TSI pri 130 km/hod toci len cca 3100 ot/min. To je velmi 'mily' udaj. Sam som zvedavy na priemernu spotrebu pri jazde po dialnici. potom dam vediet...
Re: Spotřeba
Napsal: 07.09.2011 13:21
od Nicco
3100/min je super aj kvoli spotrebe aj hluku v kabine. Myslim ze VW-ny maju 6stupnovu prevodovku dokonca pri 1.2 TSI. Taku ponuku Ford neviem kedy da.
Jednu vec ale este treba zdoraznit - kolko sa priplaca za taky motor oproti beznej atmosfere. Myslim, ze je to 1000e za nove. U ojazdenych je potrebne sa pozriet na cenu za ktoru je Skoda 1.2TSI a Focus 1.6Y.