Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od smoula » 14.09.2013 08:28

Tak dneska bylo cca 14°C což je taková hraniční teplota, kdy mi to začínalo bublat, hádat se a kouřit po startu. Dneska? Brnk, žádný cukání, nastartovalo to hnedk, i zvuk byl takovej kultivovanější. Jen je pořád cejtit takovej ten smrad, ale už fakt nevím z čeho, když tam nebyl ani náznak ani obláček kouře. Možná je to tím, že tam mám Moušna? Ale asi to moc řeším :nixw: Uvidíme v týdnu, až bude třeba jenom 6-7 stupňů :palec_nahoru:

V12: taky to byly poslední utopené prachy, pak letí :wink: Dostane posledně šanci

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9502
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od phofy » 14.09.2013 08:37

Tak to musíš ještě zaslepit egr, já když jsem ho neměl ještě zaslepenej, tak to byl bílej kouř a smrad jak z V3S hlavně když bylo -20 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: po zaslepení míň kouře, přestali mi tolik lítat otáčky a začlo to líp táhnout od spoda

Uživatelský avatar
LosBanditos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 26.10.2011 19:44
Bydliště: Trutnov

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od LosBanditos » 14.09.2013 19:43

Taky jsem repasoval vstřikovače, ale mě to stálo 3.000,-Kč. Hold to je asi výhoda bydlet blízko u polských hranic. Startuje mi to v pohodě, ale diagnostika mi neustále hlásí špatné žhaviče. Je pravda, že mi hned po startu vylítne z výfuku bílý obláček, ale potom už nic. Cca půl vteřiny je slyšet trošku motor, asi jak ještě není pořádně promazaný. Je slyšet mírné kovové klepotání, ale opravdu jenom půl vteřiny a pak si přede jako kotě. Egr jsem také zaslepil a myslím si, že je to znát. Především na tom, že se mi tak nezasírá olej a tím pádem ani filtr. Když jsem měl egr funkční, tak to bylo vidět, že po startu zhasla kontrolka mazání třeba až po 2-3 vteřinách. Teď hned do jedné vteřiny.
Ford Focus combi II, 1.6 TDCi 80kW, r.v. 2005, bez DPF, autom. klima, Sony autorádio

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9502
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od phofy » 14.09.2013 19:47

Tak jestli ti to háže chybu žhavičů, tak je vyměň, některý z nich bude špatný, už se to tady řešilo někde

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od vita_k » 15.09.2013 20:08

Koupil bych si jete z bouračky
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od V12 » 16.09.2013 13:00

Zhavice treba vyriesit co najskor - cerstva skusenost jedneho kolegu s P207 SW 1.6HDI 66kW :
Nechcelo sa mu na jar riesit jeden vadny zhavic. Tak ho neriesil a cele leto jazdil - 2 studene starty denne. Teraz na jesen zacal mat problemy, tak zhavice vymenil, uz bol odideny dalsi. Kupil vsetky 4 nove. Napriek tomu auto startovalo na 3 valce. 4. chytil do 5 sekund. Diagnostika ukazala nenormalnu plusovu korekciu davky paliva na 3 vstrekovaci hned po natoceni, po ukludneni motora ale vyrovnavacka klesla na nejake 2 desatiny miligramu. Vstreky sli von z motora na repas. V diesel servise ale zistili, ze po 120 k km su uplne v norme - davkuju rovnomerne, diery upchate nie su, prepady OK. Na test dali do motora vstrekovace nove, vycistili EGR, ale ranny start opat na 3 valce. Diagnoza - nieco s hlavou. Dali ju dole, bola bezvadna, ventily ako nove, proste vsetko OK. Mechanici boli bezradni, povolali nejakeho dedka - diesel odbornika a ten zavadu objavil bez toho, aby pozrel na motor - ked sa dlho neriesili zhavice, aby mrkli ojnice. A tak aj bolo - c.3 ohnuta, kratsia o 3 mm, vybocena do boku a este aj skrutena. Vraj to bolo na 99.9% nasledok dlhodobo nefunkcneho zhavica - vo valci to vybuchovalo az po X-tom vstreku (a teda X-nasobne mnozstvo paliva oproti standardu) a to ohlo ojnicu. Auto ma najazdene 200k km a podla vsetkeho sa motor opravovat nebude, iba sa posklada a auto pojde do Aciek.

EDIT :
Pridam este aj vlastnu skusenost - Plechaca (2.0TDCI) som tiez kupil s vadnym zhavicom. Vramci ponakupneho servisu boli vsetky vymenene, situaciu to ale vyraznejsie nezlepsilo a motor sa pri teplotach pod 5 - 8 stupnov nad nulou zacal hadat, chvilu po natoceni siel nepravidelne. Po vymene zhavicov som to pripisoval vstrekovacom, co sa po 20k km a vymene potvrdilo - nepravidelnost chodu sa posunula k nule, intenzivne traktorove prejavy boli az pod minus 15. Ked som to neskor rozoberal s jednym mechanikom, ten mi potvrdil, ze s velmi velkou pravdepodobnostou kombinacia vadneho zhavica a pocuravajuceho sa vstrekovaca sposobila aj v tomto pripade ohnutie ojnice. Ci ojnica bola alebo nebola ohnuta som nezistoval, auto slo z baraku americkou rychlostou. Inymi slovami - bacha na vadne vstrekovace a zhavice.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od Marod22 » 16.09.2013 13:42

Aké sú príznaky vadných žhavičov?

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od smoula » 16.09.2013 13:44

Hůř startuje? :lol:

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od Marod22 » 16.09.2013 15:42

Ty ale aj tak nechápem že ti ostal ten smrad po štarte. Som myslel že repasneš vstreky a vonia po fialkách. :?

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od smoula » 16.09.2013 15:45

Ale já nevím z čeho to může být. Není tam ani náznak kouře, žádné kolisání otáček, žádné hádání se motoru, žádný chod na 3 válce. Ale ten smrad je tak 2x lepší než předtím. Asi to už řešit nebudu, a když se objeví náznak nějakého dalšího problému, tak lezí směr AAA 8) :(

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13521
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od stano. » 16.09.2013 15:46

Aditivovana nafta a/alebo vyniceny katalyzator (?)
Starsie benzinove motory po nastartovani tiez nevonaju po fialkach.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od smoula » 16.09.2013 16:13

jj, tankuju aditovanou naftu

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od V12 » 16.09.2013 18:03

smoula píše: Není tam ani náznak kouře, žádné kolisání otáček, žádné hádání se motoru, žádný chod na 3 válce. Ale ten smrad je tak 2x lepší než předtím.
Jazdi kym to ide a neries somariny.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 17.09.2013 07:05

Šmoula chytil obsesi Zbavit se dislu a když přestane svítit zarovicka tak prodává:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo

Příspěvek od smoula » 17.09.2013 08:10

Marod22 píše:smoula teším sa s tebou..aj keď si myslím, že máš podobnú chorobu ako ja. Odkedy som na fóre, podvedome vyhladávam problémy a furt by som na tom niečo opravoval aj keď neni treba :wink: ...budeme to spolu s tebou sledovať a som zvedavý na mínusové štarty v zime.
Tak dneska bylo kolem 8 stupnů, takže teplota, kdy se to už solidně hádalo, kouřilo a kolísali otáčky. Dneska? Nic z toho, ukázkovej start. Mohu teda říci, že u mě to bylo zřejmě horšíma vstřikovačema :) I ojnice snad vypadají v pohodě, když to nastartuje jako nové :palec_nahoru: Jen mi přijde, že první dva/tři rozjezdy za studena je lehce slyšet sykot/pískot turba, ale to už neřeším :mrgreen: Po zahřátí OK, takže snad to ještě něco vydrží a za rok/dva poletí :)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti