Stránka 24 z 29

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.07.2019 10:06
od Karel2
To je asi jedina, pro me akceptovatelna, varianta FFIV. 8) :lol: Mam stejne pocity, preci jenom fous ma 8 let.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.07.2019 10:12
od Sentik
Právě, dost nad tím přemejšlím, co bych kupoval, kdybych o FoFo III přišel třeba.
I novej ST Line se mi líbí, né tak už ale z pohledu motorů. 1.0 EB 3v do ST Line mi přijde jako i vtipný, ta 1.5EB už je v pohodě a jede MOC pěkně, ale ten pocit, že bych dal třeba 560k za 3v by mě budil ze sna.
Proč sakra aspoň ty STLine nemaj nějakou variantu 4válce ve výběru?

Zbejvá tedy jen plný STčko a to je jako novinka relativně drahý, při dovybavení (pač v základu fakt nemá dost důležitých věcí, který mám např. i ted v ST Line Red) už je ta cena na Focuse dost vysoká. Taky mohla bejt ta výbava rovnou vyšší.

Ford to nebude mít lehký, cenově šel dost nahoru, konkurence je velká a né každej je skalní fanda (čti: MAGOR) jako třeba Sentík, že jo.

A jinak jsem zvědav jestli a kdy přijde FoFo MK4 RS, cenově už to bude ale jinde než bych byl ochoten za FoFo dát, ostatní to doufám uvidí jinak.
EDIT: A Karle, ty na něj vůbec nekoukej! Jsem počítal, že ti prodám svýho FoFoucha! :mrgreen:

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.07.2019 11:22
od Karel2
2 roky je daleko, ja myslel hned..... :mrgreen:

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 05.12.2019 12:59
od Stanley_vy

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 13.11.2020 19:19
od lije

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.02.2021 20:59
od Adow
Shodou okolností se mi dostal do rukou Focus MK4 ST-line na delší dobu, než bylo původně v plánu. Měm jsem ho něco přes týden - to už stačí na pár postřehů nebo nějakou recenzi...
Začnu vzhledem: MK4 jsem nikdy nepřišel na chuť. Oproti MK3 po FL se mi zdá oplácaná, nafouklá... Nelíbí se mi nárazník(y) a hlavně mě tam ruší mlhovky - jak vepředu, tak vzadu. ST-line je zepředu pěkný auto. Má nárazník jinak řešený.. Bohužel vzadu kromě dvou pěkných koncovek výfuku se moc změn nekoná. Ale nad tím tak nějak přihmouřím oko. Z pohledu zboku mě ruší velký převis vepředu a malý vzadu. Ten čumák je prostě nabobtnanej.. Vzadu je auto opravdu nizoučké. Ale jako celek vypadá ST-line dobře. Kola nádherná.. Co teda v té ceně mohlo být jinak, tak za téměř 600 tis. Kč dostat vepředu heligony a zadek bez LEDek... Nevim, no. Škoda.
Přesuneme se dovnitř. Co mě hned na první dojem nepotěšilo, jsou budíky. Nejsou tu ty top virtuální, ale klasické s displejem. Přivítání ve stylu černé plochy a zbytků ručiček nic moc. Tato verze budíků se mi moc nelíbí - je taková plochá, bez nápadu a působí dojmem, že padá na řidiče.. Ale zase jsou budíky přehledné a na displej se dá dát kde co. Zajímavé je, jak moc jsou vidět zrovna nesvítící symboly a to nejen na přímém slunci.
Palubka je z mého pohledu povedená. Elegantní, nepřeplácaná. Tablet mi nevadí, je pěkně při ruce i v zorném poli řidiče. Sync3 (zde verze 3.2) bohužel moc nakamarádí s budíky - grafika komplet jiná, jako by to bylo z jiného auta. Noční téma to ale o dost vylepší. Z hlediska členění ovládání se mi líbí víc Sync2. Sync3 má výhodu v pohotových reakcích a hlavně v češtině jak na displeji, tak u hlasového ovládání - toto těžce závidím. Jako líbil by se mi - ne že ne. Android auto, Waze atd. jsem nevyzkoušel, protže se mi ani se 4 různými kabely nepodařilo připojit... Středová konzola s držáky nápojů je trochu krok zpět. V MK3 Titanium byla vymazlená i s možností odložit vyšší lahev (posuvné dno). Nádherné jsou dveřní výplně - to má opravdu šmrnc.
Sedadla krásná a pohodlná, přední sedadla zezadu jsou pevná, takové skořepiny s vybráním. Pělně zpracované. Při nastupování si všímám, že je to "nějaký nízký". Ale to už jsem postiženej z těch MPV... Na zadních sedadlech místa na rozdávání. Paráda! Kufr velikostí moc neoplývá, ale v kombíku to bude lepší. Následně jsem ale zjistil, že kufr je tak malej proto, protože je tam plnohodnotná rezerva a v ní subwoofer, který nad tu rezervu ještě tak 4 cm vykukuje. S dojezdovkou nebo lepící sadou bude kufr o dost hlubší.
Ovládání auta je logické, vše pěkně dostupné. Moc se mi nelíbí titěrná páčka zadního stěrače. Ten je překvapivě až moc potřeba - ještě jsem neměl auto, kde by se takto moc špinilo zadní okno.. Vše vyhřívané, v zimě příjemné. V ostrém kontrastu proti tomu jde hlavice řadicí páky, která je poctivá, kovová, ledová :D. Tlačítka ovladače klimy malinkatá, ale jsem rád, že zůstala HW. Černý strop je pěkný, vždycky jsem ho chtěl.. Teď se mi tu ale zdá nějak temno.
Šišatý volant je docela pěkný, ale kulatý by byl lepší :D. Co mě u Forda nikdy nepřekvapí je nekonzistence ovládání. Snad každý model má jinak ovládání audia dalších věcí na volantu. Jednou vpravo, podruhé vlevo. Tady pro jistotu na obou stranách...
Po nastartování se ozve lehce bručivý zvuk 1.0 EB s 92 kW. Zvuk toho motůrku je až příjemně sportovní. Nějakou zásluhu možná bude mít koncovka výfuku. Odhlučnění je na dobré úrovni, zpracování prvotřídní. Nikde nic nevrže, přestože ST-line je tvrdší něž běžné provedení. Motůrek je čirá radost. Velice ochotně jde do otáček, pro mě překvapivě živý. Na litr dobrý. Nejel jsem s tím teda s celou rodinou a nákladem. Tam by ten objem byl určitě poznat. S prázdným autem jen se řidičem dělá opravdu divy. Zvuková kulisa u toho je s přibývajícími otáčkami jak z nějakého objemnějšího šestiválce a láká vás výš a výš. Jede to opravdu pěkně. Klobouk dolů. Brzdy jsou docela ostré a pedál jde hodně zlehka - ze začátku jsem si musel zvykat. Řazení přesné, jen při zpátečce se musí dělat pro mě nezvyklý pohyb - přizvednout kroužek a šoupnout za šestku. U řízení je to pro mě krok dobrým směrem. Zatímco po mechanické, přesné a hravé MK2 mi MK3 přišla přeposilovaná a méně zábavná, tady je to něco mezi, trošku návrat k MK2. Řízení je perfektní, přesné, tužší. Radost zatáčet.
No a k řízení musí být ještě jedna zvuková kulisa. Zde je Sync3 s repro Bang & Olufsen. Dle mého názoru se toto povedlo a hraje to o poznání líp než mé prémiové Sony v S-maxu. Krásný, čistý zvuk se zvonivými výškami a dunivými basy, o které se stará subwoofer. Opravdu pěkný zvuk.
Nevím, co jsem vynechal, nicméně když to shrnu, tak se mi s tímto Focusem jezdí moc hezky a je to příjemné zpestření. Ikdyž to motorově není pravda, mám v něm trochu pocit "závoďáku", takže ta iluze ST-line se tady povedla - přestože tam je jen ten litr. Jsem zvědav na FL, protože zatím všechny řady Focusů se mi líbili až právě po něm. Ale celkově za mě tady palec nahoru, autíčko je to zábavné a to je hlavní :palec_nahoru:. Nerad jsem se s ním loučil...
20210201_111424a.jpg
20210201_111459a.jpg
20210201_111611a.jpg
20210201_181107a.jpg
20210127_094153a.jpg
20210127_094158a.jpg
20210131_114413a.jpg
20210201_111537a.jpg

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.02.2021 21:29
od Anduril
Zajimave poznatky :palec_nahoru:

Dneska uz aspon dostanes misto potkavacich halogenu potkavaci LED vpredu. Mne se zas treba libi tyhle klasicke budiky. Digitalni jsou na me moc divocina, moc barevne a nerozumim tomu, proc pro kazdy jizdni rezim je jiny motiv a nemuzes s tim nic delat. A krom detailu vlastne nenabizi nic funkcne navic (treba zobrazeni mapy jako u VW/Skoda). Bohuzel se paruji s jinou zajimavou vybavou (sady X).
Osobne mi vadi nekolik veci na FF4 - je takovy nejaky osizeny - pritom dost z tech veci jeste nedavno bylo k dispozici i u MK4 - dneska uz lze bezklicove odemykat a zamykat jen pres predni kliky (z poctaku vyroby to slo pres vsechny kliky, i zadni), u automatu uz nelze manualne radit (krome STline), neni kryt motoru pod kapotou, vyhrivane ostrikovace nejsou, ostrikovace svetel nejsou (takze dost mozna neni ani cidlo hladiny kapaliny), neni automaticka nivelace svetel (krom adaptivnich LED svetel; drive byla dokoupitelna i k halogenum tusim, rozhodne byla u statickych LED), chybi schranka na bryle (je pouze u Titania nebo s prosklenou strechou), chybi osvetleni prostoru nohou a ambientni osvetleni (ani za priplatek, jen u Titania), nejsou oplastovane vnitrky dveri kolem oken, nejsou vydechy ventilace ve stredovem tunelu vzadu, klasicke sterace (ne jako u FF3/Mondea)... Urcite veci ma z meho pohledu Focus porad super a libi se mi, ale mnoha konkurence dnes nabizi vic pokud jde o vybavu - i kdyz setri se vsude.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.02.2021 21:33
od Adow
Tak tady to auto bylo rok staré - kliky funkční i vzadu, deka pod kapotou.. Ještě asi neošizené :D
Jinak mě klasické budíky nevadí. Ale tyhle jsou fakt ploché, bez nápadu. Nelíbí se mi.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.02.2021 21:35
od Anduril
Lamalo se to myslim v druhe pulce roku 2020, tam doslo k mnoha zmenam.
Je fakt, ze nejake ramecky by tem budikum urcite neuskodily. Treba budiky na FF3 s tim barevnym displejem jsou z meho pohledu naprosto top - prehledne, pekne a zobrazuji vse potrebne bez nutnosti cokoliv prepinat.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.02.2021 22:15
od 321910336
Facelift bych už neočekával. Proběhly nějaké změny jako u Mondea a Fiesty a tím to asi hasne.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.02.2021 22:35
od Anduril
No nejake fotky asi faceliftu uz jsou na netu...

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 04.02.2021 22:36
od stano.
Vyborne zhrnute a porovnane :palec_nahoru:

Tie budiky su veru zvlastne. Ploche ako displej, ale nie je to displej. Aj tak maju (skoro) vsetci na displeji rucicky :mrgreen:
Pozitivne dojmy tabletu nezdielam. Je to takmer ako Peugeot 208. Za mna :palec_dolu:
Repro som nemal moznost pocut. To by ma zaujimalo.

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 05.02.2021 01:52
od kPetr
Krásně popsané, díky :palec_nahoru:

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 05.02.2021 07:18
od ZaQik
z ovladani jsem mel podobny pocit - proc musi byt vsechno nekde schovane v (pod)menu? at je to sync3 nebo palubak (nejvyssi verze) :roll:

Re: Focus mk4 2018

Napsal: 05.02.2021 09:10
od Sentik
No jo, podmenu, těch možností změn a informací je tam dneska tolik, že to chce sem tam nějaký podmenu :D Taky nejsem nadšen, že pro zobrazení teploty oleje a tlaku oleje atd., musim přes dvě menu, ale co už....

- Výbava se mění, něco je osekáno, někdo přidáno - světla si každej může koupit jaký chce - chceš vše automatický, připlat si a dostaneš to a funguje to opravdu dobře
- audio BO je "v pohodě", tady strašně záleží s čím to člověk porovnává a co od toho chce, osobně s tím "do auta" nemám problém, jsem spokojen, ale Burmester v Mercedesu co jsem měl možnost (případně Bowers & Wilkins ve Volvu) je opravdu někde jinde :mrgreen:, ale vím, chápu, je to cenově naprosto nesrovnatelný ... BO neurazí
- vzhled je asi věc vkusu, mě se hlavně pohled z boku u MKIV HB líbí nejvíc ze všech FoFo , ten mírně delší čumák a krátkej zadek, jojo, já jsem nadšen, ale jak říkam, subjektivní
- budíky - v tomhle jsem konzerva, na digi displeji bych to měl nastavený nakonec úplně stejně jako je to ted, takže neřeším
- prostornost interiéru je úplně jinde než u MKIII, i pro lidi 190+cm je to paráda


Zbytek těžko porovánavat, pač to mam v autě od motoru až po brzdy vše jinak.... ale věřím, že i motůrek 1.0 a naladění podvozku ST Line bude zábavný a na denní ježdění paráda :palec_nahoru: