Galaxy 2014, bez Start/Stop
Tak zacinaji male problemy, ale to jsem u nenoveho auta cekal.
1.)Ted bylo hodne poskakovani po servisech, prihlaseni a baterka dostala dost na frak. Pak asi 150km projizdka a po asi 10dnech jsem nenastartoval. Altik jede OK, nabiji to po startu 15.1V a pak to leze pomalu k 13.5. Tech 15.1 to zvlada i na volnobeh s xenonona, sedackou, ventilaci a pokusne i s oknem. Co me dostalo, bufik se sepnul (ocekaval jsem baterka OK) a auto po odemceni ukazovalo jen 11V. Starter jiz ani neskytnul. Tedy tago, Bauhaus, kabely z5 a nastratovat z taga. Jaka je tam baterka presne netusim (overim), ale na zatezaku v servisu ze je prej dobra. ale bylo to po cestvych 300km jizdy. Zda je obyc, gelova, s moznosti doliti, origo 10/2014 fakt netusim. Je cerna a 75Ah, vice az budu u auta. Kolik auto zere mA na prazdno jsem take jeste nemeril). No, byla zima a byl flash radia, convers+,folie, pneu, zamek volantu, .... teda dostala nafrak. Ale pry maji Fordy inteligentni dobijeni
(viz asi od strany 170) a to je zlo. Jako prazak jezdim po meste sockou a auto bude v rezimu 1x mesicne ci mesic a pul 300-500km a pak zbytek 2-6 jizdy cca 10km a dovca. Tedy cca 18000km za rok, tedy diesel byla.dobra volba. Potrebuji po dlouhe jizde aby byla plne dobita. U Mondei doporucuji vytahnout pojistku 22 a odpojit chytre dobijeni, co pri nabite baterce cca 70% zacne setrit microlitry paliv/100km a omezi dobijeni. Je neco mozneho i u Galaxy 2011-2015? Asi bych misto pojistky vytahnul pres nejaky spinaci tranzistor a odpojoval az pri poklesu napeti pod 13V. Auto by pak melo dobijet konstatne 14.4V. Nebude pak vadit treba pripojeni za jizdy pred dojezdem?
Uvazoval jsem o druhe baterce a pres elektronicky odpojovac ji dobijet paraelne jen pri dlouhych jizdach a mit jako rezervu. Ale z hruzou jsem zjistil, ze ji asi u motoru neni kam dat a budu to pro jistotu asi resit tou gelou prenosnou blbinou na 220V. Jedine kde to muze dostat nafrak je holt doma. Ale jedna se o dalsi kram. Ale budu do auta kupovat stale snimaci kameru s motion detection a to take neco sezere.
Pokud bude baterka KO, asi bych dal novou Exide Premium, vejde se ta 85AH? Je to 175na vysku ale bude o par cm delsi. Ta 315mm Premium je potvrzena, ze se vlezea jeste delaji Excell 353mm
https://www.battery-import.cz/autobater ... 2v--ea852/. Ty Exide ma za rozumnou cenu i Alzak.
No, ted uvidim.zitra po 12dnech, co to stani po tech asi 20min cukani po Praze a 10min volnobehu udela. Nastesti mam sluzebaka do patku, teda kabely, popojeti do kanclu a napojeni na nabijecku a vyzvednuti az dalsi den a radeji opet start pres kabely. Zatim vzdy po dojeti bylo napeti 12.5V a cca za 2dny 12.1 po 15min bufiku cca 11.

. Tech 11V byl extrem a hlavne me stve, ze to jednotka dovoli a bufik pustila az se nenastartovalo. Zitra vecer uvidim, jake me ceka prekvapko. Ale nemelo by byt napeti u Ca (vapnikove) po donezdu kolem 14V?
Je vubec ta Exide vapnikova? Nebo doporucite jinou?
2.)Kapota hlasi, ze je otevrena a tedy nejde alarm. No, fungovalo to dva dny. Auto bylo po servisech,tedy snad jen cidlo. Pozadam.o radu, konektor zkratovat nebo radeji vyzkratovat a jeste s kostrou? Menila se i pojistka u spolujezdce na CL konektor. Tedy pokud nebude chyba ve spinaci, kam to vede?
3.)
Jeste dotaz k DPF u EuroV, jak vynutim regeneraci. Minule jsem se pokousel, jet kvuli vypaleni tpo okruha cca +20km a na zahratem motoru, na 5tku 120km/h se regenerace spustila az kdyz jsem.to vzdal po skoro 1h jizdy a 50km dalnice asi az 4km pred koncem. Vetsinou dobehne na 28% zaplneni, zde asi na 36%. Holt krizovatky, brzdeni, zpomalovani a predjizdeni.
Něco o smart-charge zde
a jinde:
https://ford-assistance.cz/forum/viewto ... start=3225
https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.ph ... &start=105
***********
Tak vybita baterka prek kabely a po asi 10min volnobeh+30min jizde +15min volnobeh mela po 10dnech stani 9,8V. Po asi 15min oziveni pripojenim kabelama druheho nastartovaneho auta na 11.5V I tak byl problem se startem. Mam 600A kabely a maji tluste izolovane konektory. Nakonec pomohlo propijeni - misto na ten trn u baterky na ohromnou matici u tlumice vlevo (dole je videt starter). Ono i to pripinei plusu byl orisek, protoze holt velke konektory.
Nemate nekdo schema toho bazmeku setreni? Premyslim, ze bych prerusil a vyvedl vypinac. Uplne ho odpojovat nechci, ale zatim netusim ani jak to vypada, krom kosticky na minus polu a asi kabelu nekam.