Stránka 239 z 279

Re: Autobaterie

Napsal: 14.03.2019 08:17
od durden
Ahoj,
poradí mi někdo, kde najdu doporučené rozměry baterie? A případně jak silná má být? Mám Mondeo mk4 2.0 TDCI origo je 120kW, čipnuto na 138 kW. když to zadám do konfigurátoru, tak mi vyjedou jak 72 Ah, tak i 80 Ah baterky. Obě 175 mm vysoký, ale jedna je 278 mm a druhá 315 mm dlouhá. A teď nevím, jakou vzít, abych tam nerval tu delší a nebylo ji jak připevnit.
Varta SIlver Dynamic 74 Ah je 278 mm, Exide Premium 85 Ah je 315mm.... Dívat se na tu, co mám pod kapotou beru jako poslední možnost - nechce se mi kvůli tomu jebat s filtrboxem

Re: Autobaterie

Napsal: 14.03.2019 08:21
od TomFocus
Myslím, že jsis vše podstatné našel sám.
Už zbývá jen otevřít kapotu a změřit kastlík jestli se ti vejde ta větší :D

Re: Autobaterie

Napsal: 14.03.2019 08:24
od durden
No a to se mi právě nechce :-) tak jsem si říkal, že zkusím štěstí a bude tu někdo, kdo má mk4 a bude vědět

Re: Autobaterie

Napsal: 14.03.2019 09:09
od zdenek34
Ta 315 mm ti tam vleze, díly - držák a kryty baterie jsou stejný i pro S-Maxe a v pohodě mi tam vlezla Exide Preminum 85 AH. Nehledě na to, že origo Ford baterie 80 AH má 310 mm.
Viz
https://ford.7zap.com/cs/car/39/no/0/15 ... 299/#10732

Re: Autobaterie

Napsal: 14.03.2019 11:54
od durden
Super, díky moc

Re: BATERIE, DOBIJENI, SMART-CHARGE

Napsal: 14.03.2019 13:37
od jivo
Galaxy 2014, bez Start/Stop
Tak zacinaji male problemy, ale to jsem u nenoveho auta cekal.
1.)Ted bylo hodne poskakovani po servisech, prihlaseni a baterka dostala dost na frak. Pak asi 150km projizdka a po asi 10dnech jsem nenastartoval. Altik jede OK, nabiji to po startu 15.1V a pak to leze pomalu k 13.5. Tech 15.1 to zvlada i na volnobeh s xenonona, sedackou, ventilaci a pokusne i s oknem. Co me dostalo, bufik se sepnul (ocekaval jsem baterka OK) a auto po odemceni ukazovalo jen 11V. Starter jiz ani neskytnul. Tedy tago, Bauhaus, kabely z5 a nastratovat z taga. Jaka je tam baterka presne netusim (overim), ale na zatezaku v servisu ze je prej dobra. ale bylo to po cestvych 300km jizdy. Zda je obyc, gelova, s moznosti doliti, origo 10/2014 fakt netusim. Je cerna a 75Ah, vice az budu u auta. Kolik auto zere mA na prazdno jsem take jeste nemeril). No, byla zima a byl flash radia, convers+,folie, pneu, zamek volantu, .... teda dostala nafrak. Ale pry maji Fordy inteligentni dobijeni (viz asi od strany 170) a to je zlo. Jako prazak jezdim po meste sockou a auto bude v rezimu 1x mesicne ci mesic a pul 300-500km a pak zbytek 2-6 jizdy cca 10km a dovca. Tedy cca 18000km za rok, tedy diesel byla.dobra volba. Potrebuji po dlouhe jizde aby byla plne dobita. U Mondei doporucuji vytahnout pojistku 22 a odpojit chytre dobijeni, co pri nabite baterce cca 70% zacne setrit microlitry paliv/100km a omezi dobijeni. Je neco mozneho i u Galaxy 2011-2015? Asi bych misto pojistky vytahnul pres nejaky spinaci tranzistor a odpojoval az pri poklesu napeti pod 13V. Auto by pak melo dobijet konstatne 14.4V. Nebude pak vadit treba pripojeni za jizdy pred dojezdem?

Uvazoval jsem o druhe baterce a pres elektronicky odpojovac ji dobijet paraelne jen pri dlouhych jizdach a mit jako rezervu. Ale z hruzou jsem zjistil, ze ji asi u motoru neni kam dat a budu to pro jistotu asi resit tou gelou prenosnou blbinou na 220V. Jedine kde to muze dostat nafrak je holt doma. Ale jedna se o dalsi kram. Ale budu do auta kupovat stale snimaci kameru s motion detection a to take neco sezere.

Pokud bude baterka KO, asi bych dal novou Exide Premium, vejde se ta 85AH? Je to 175na vysku ale bude o par cm delsi. Ta 315mm Premium je potvrzena, ze se vlezea jeste delaji Excell 353mm
https://www.battery-import.cz/autobater ... 2v--ea852/. Ty Exide ma za rozumnou cenu i Alzak.

No, ted uvidim.zitra po 12dnech, co to stani po tech asi 20min cukani po Praze a 10min volnobehu udela. Nastesti mam sluzebaka do patku, teda kabely, popojeti do kanclu a napojeni na nabijecku a vyzvednuti az dalsi den a radeji opet start pres kabely. Zatim vzdy po dojeti bylo napeti 12.5V a cca za 2dny 12.1 po 15min bufiku cca 11.8). Tech 11V byl extrem a hlavne me stve, ze to jednotka dovoli a bufik pustila az se nenastartovalo. Zitra vecer uvidim, jake me ceka prekvapko. Ale nemelo by byt napeti u Ca (vapnikove) po donezdu kolem 14V?
Je vubec ta Exide vapnikova? Nebo doporucite jinou?


2.)Kapota hlasi, ze je otevrena a tedy nejde alarm. No, fungovalo to dva dny. Auto bylo po servisech,tedy snad jen cidlo. Pozadam.o radu, konektor zkratovat nebo radeji vyzkratovat a jeste s kostrou? Menila se i pojistka u spolujezdce na CL konektor. Tedy pokud nebude chyba ve spinaci, kam to vede?


3.)
Jeste dotaz k DPF u EuroV, jak vynutim regeneraci. Minule jsem se pokousel, jet kvuli vypaleni tpo okruha cca +20km a na zahratem motoru, na 5tku 120km/h se regenerace spustila az kdyz jsem.to vzdal po skoro 1h jizdy a 50km dalnice asi az 4km pred koncem. Vetsinou dobehne na 28% zaplneni, zde asi na 36%. Holt krizovatky, brzdeni, zpomalovani a predjizdeni.

Něco o smart-charge zde
a jinde: https://ford-assistance.cz/forum/viewto ... start=3225
https://www.ford-galaxy.cz/viewtopic.ph ... &start=105

***********
Tak vybita baterka prek kabely a po asi 10min volnobeh+30min jizde +15min volnobeh mela po 10dnech stani 9,8V. Po asi 15min oziveni pripojenim kabelama druheho nastartovaneho auta na 11.5V I tak byl problem se startem. Mam 600A kabely a maji tluste izolovane konektory. Nakonec pomohlo propijeni - misto na ten trn u baterky na ohromnou matici u tlumice vlevo (dole je videt starter). Ono i to pripinei plusu byl orisek, protoze holt velke konektory.

Nemate nekdo schema toho bazmeku setreni? Premyslim, ze bych prerusil a vyvedl vypinac. Uplne ho odpojovat nechci, ale zatim netusim ani jak to vypada, krom kosticky na minus polu a asi kabelu nekam.

Re: Baterie

Napsal: 14.03.2019 13:59
od ACEMajky
Vim, ze se ti to dobre pise do jednoho prizpevku, ale pokud tady v baterce budes resit DPF, bude tu skvelej bordel jak v diskuzich na FB...

Nevim jak odpojit na galaxine, ale urco na - polu baterky bude krabicka, coz ej to inteligentni nabijeni - odpoj to a mas klid

Re: Baterie

Napsal: 14.03.2019 14:20
od jivo
Ok dik, ja zde jako novy nechtel zakladat 3.prispevky, polepsim se. Ale je to Galaxy, coz jenasi trosku neco jkao Mondeo IV.
Mohu vedet, co ten bazmek na minusu dela, kam je zapojen? Dle 7ZAP ho tam mam.
Predpokladam, ze meri asi ubytek napeti mezi altikem a baterkou nebo neco podobneho. Zase to inteligetni dobijeni neni asi uplne blba vec, kdy ze zacatku baterce da i vic. Bez te ekologicke fce by to asi nebyl spatny prvek. Treba by mohl nejaky tranzistor v serii, ktery by senzor presvecil v jeste nedobito baterie atd. To vyrazovani je take reseni, ale otazka co tu udela za jizdy apod. Jsme puvodne elektromechanik, ale zde vubec netusim jak to funguje a co by se s tim mihlo delat.

Re: Baterie

Napsal: 14.03.2019 15:01
od ACEMajky
Meri kolik stavy nateklo do baterky a kolik si z ni odebral a aspon u me nabiji baterii pouze pri brzdeni motorem, nebo obecne pri brzdeni. Pokud pridam plyn, prestane nabijet. Dale nenabiji baterku, pokud neklesne napeti pod 12,1V, cili klido prijedes dom s vybitou baterkou a jine nesmysly

Re: Baterie

Napsal: 15.03.2019 20:43
od jivo
Nedokazi si predstavit, ze neco meri kolik nateklo a vyteklo. Spise bude nejake referencni napeti mezi baterkou a altikem a z toho odhad.
Na mem modelu je ta krabicka na minusu, ale jen dvoupolova. Jeden vodic vede primo na plus, druhy buh vi kam.

Tak po asi 14h dobijenim baterka 11V. Pri napojeni na silnou se to postupne dostalo asi na 12.2V, ale stacilo zapnout zapalovani a slo to dolu. Bude asi uple KO. Na puvodni ,zadny stitek krom Ford samolepky,ale.ze spoda na plastu vyroba pred 5ti lety. To uz ma narok odejit. Tedy s potizema opet nastartovano a koupena Exide Premium 85Ah. Vymena desna, nesel ven spodek filtru. Uvidime, zda to bylo jen baterkou. Ale dobiji jen 13.7V, musim jeste prepsat z 75 na 80Ah a vyresetovat ten chytry hlidac. Dobry navod je zde a neni to slozite, ale my se na dlouho zasekli na vyndani spodku filtru. Za boha nesel ven.

U meho modelu je ten bazmek na Smart-Charge (kosticka na minusu) jen dvoupolova a jeden jde primo dratkem plus. Foto mam a pote pridam.

Cidlo kapoty vyzkratovano, tedy zatim ok. Opravim az bude cas.

LED zarovky nebyl cas vymenit a na ty zrcatkove jeste neprisly. Obyc neCAN do intieru a ven holt CAN s odporem. Doufam, ze i tak to bude zrat mene.

Re: Baterie

Napsal: 15.03.2019 20:53
od jenikHK
Obavám se, ze i Premium baterii to auto utyra, nedeaktivujes-li to smart-charge. Na to to chce (drazsi -jak jinak) EFB baterie (pro start/stop), které jsou delane na vice cyklu vyssiho vybiti a snesou agresivní nabíjeni.

Re: Baterie

Napsal: 15.03.2019 21:39
od ACEMajky
Ver tomu, ze ta krabicka to meri nebo predava info RJ - pokud pri vymene baterky nevyresetujes hodnoty toho modulu, odrovna ti to novou baterku jeste rychleji - bude to zmatene nedobijet...

Nebo podobneho (jineho) je u smart UPS od APC - vymenis baterku a kdyz neresetujes hodnoty, ktere se jako normalni smrtelnik nedovis, tak do 1-2 let baterka KO (tam si UPS mysli, ze ma stale starou baterku a podle toho se k ni chova)...

Proste odpojit a neresit kokotiny

Ja mam v aute, co ma za 2,5 roku 12 000km (vikendovka) baterku KO - po stani 3 dny ma pod 12,4V (a to i po dukladnem nabiti a desulvataci CTEKewm a VICTRONem), cili ji mam stale na udrzovaci nabijecce - a samo uz tred odpojene EKOkurvitko

Re: Baterie

Napsal: 15.03.2019 23:11
od stano.
Znovu zopakujem otazku:
S vypnutym smart-charge vam to drzi stale cca 14,5V, alebo vam to casom padne na 13,8V ako na starych Fordoch?

Re: Baterie

Napsal: 15.03.2019 23:18
od ACEMajky
me to do cca 100km + 100km drzi 14,5V, pak na miste spadne na cca 13V

Otazka, kolik tam tece proudu

Re: Baterie

Napsal: 15.03.2019 23:28
od stano.
Mas vytiahnutu poistku, ci vypnute cez diag, ci odpojeny kablik z "kocky" pri baterke?
Mne to nepada ani po zastaveni. Stale drzi okolo 14.5V. To tiez asi nebude dobre pre baterku :roll: