Stránka 25 z 162
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 05.03.2009 23:25
od costas99
Ne takhle to nemůžeš brát , tady kluk hledal dobrý a levný gumy , já si je dnes koupil ujel asi 250km a můžu ti říct , že co se týče hluku , protože po Michelinách jsem z toho měl strach je to úplně v pohodě. Taky jsem hledal a četl různý recenze a nechtěl do toho vrážet tolik peněz , tak jsem koupil tyhle Dayton D320 a když se podíváš na Firestone SZ80 , tak jsou stejné , jenže jedna stojí 1400,- a druhá 2500,-. Kdyby nešlo o peníze , tak znovu koupím Michelin Primacy.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 05.03.2009 23:27
od chmelko
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 05.03.2009 23:30
od costas99
No vidíš a já koupil za 1380,- Dayton

Re: Rady na letní pneu
Napsal: 05.03.2009 23:32
od chmelko
to je najlepší shop aky poznam, a je neskutočne ake su rozne rabaty na rovnakych vyrobkoch

Re: Rady na letní pneu
Napsal: 05.03.2009 23:33
od costas99
A neznáš nějakej dobrej shop na rozvody?
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 05.03.2009 23:35
od chmelko
funkcia "hladat" hore na lište
zadat rozvody
a prajem prijemnu zabavu

Re: Rady na letní pneu
Napsal: 06.03.2009 00:30
od chmelko
costas99:teraz si ma ale priviedol na zaujimavu myšlienku, bol som neskutočne spokojny s potenzou RE720, jej nastupca RE050 o hodne zmakčela,kvoli pridaniu viac siliky (to znamena,že je tichšia, ale vydrží menej) tak by nebolo od veci ,ktorej svojej divizii predali know-how na RE720 ak ju vobec ešte niekto predava

Re: Rady na letní pneu
Napsal: 06.03.2009 06:22
od zirafak
vies ktorej

ling long er 720

kupis ju

cena 1500 czk
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 06.03.2009 10:58
od solfan
takze ak kupim tieto a aj z toho obchodu:
http://www.pneunet.cz/pneu/1858/bridges ... 1-H-letni/
tak vravite ze to na mojho focuska bude fajn?

inac si myslim, ze ked si clovek kupuje nieco tak dolezite na auto ako su gumy, tak je na zvazenie ci rozdiel 4000 korun za to stoji, pretoze tie gumy ma bezny sofer (20 000 km/rok) tak na tri roky minimalne a to si myslim ze 1000 korun na rok do bezpecnosti a kvality sa oplati

to som asi tresol blbost ohladom tej vyuzitelnosti pneumatik...

vie mi neikto poveda, kolko km tak priemerne gumy vydrzia?
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 07.03.2009 10:20
od yozefb
yozefb píše:inak, rozpraval som so znamym z pneuboxu, a dal mi opacne info ako som sa dozvedel tu.
Vyssi rychlostny index = makksia zmes, rychlejsie opotrebenie.
teraz rozmyslam H alebo V ?
takze kontaktoval som Bridgestone Austria, nakoniec som dostal odpoved od Bridgestone CZ,
napr. z matadoru som nedostal nic
paci sa:
Vážený pane Benediku,
Děkujeme, že Vás zaujaly pneumatiky značky Bridgestone.
V první řadě musíte na vůz obouvat pneu s indexem nosnosti a rychlostním symbolem shodným nebo vyšším, než který je pro dané vozidlo předepsán (homologován), i když třeba jezdíte sebepomaleji. LI/SS (Load Index / Speed Symbol) musí odpovídat konstrukčním parametrům vozidla, ne rychlostem, kterými jezdíte.
S životností si nemusíte lámat hlavu – ta záleží především na Vás.
Vaše teorie je správná pouze částečně.
Pneumatiky se dělí mimo jiné podle rychlostní kategorie na:
- pneu pro obecné použití Speed Symbol T = do 190km/m (malé a kompaktní vozy, kola 13”, 14” a 15”)
- výkonné pneu Speed Symbol H = do 210km/h (cestovní vozy střední třídy, kola 14”, 15”, 16”)
- vysoce výkonné pneu Speed Symbol V, W, Y = nad 240km/h (výkonné sportovní a GT vozy, kola 16”, 17” 18” a více)
U cestovních pneu (např. Bridgestone Turanza) je kladen větší důraz na jízdní komfort a km výkon.
U sportovnějších pneu (např.Bridgestone Potenza) je kladen naopak větší důraz na přilavost a výkony ve vysokých rychlostech.
Největší důraz je ale vždy kladen na co nejlépe vyvážené vlastnosti ve všech směrech (trakce, brždění, přilnavost, aquaplaning, živostnost, hlučnost, valivý odpor, atd.) s ohledem na to, pro jaké použití je pneumatika určena.
Není ale pravda, že by se jinak totožná pneu ve stejném rozměru – např.Turanza ER300 205/55R16 92 H a V nějak lišily použitou běhounovou směsí. Netvrdím, že směs musí být vždy naprosto identická, ale není zájmem konstruktérů kompenzovat přilnavost ve vyšších rychlostech snížením životnosti, ani vylepšení jakékoliv vlastnosti na úkor jiné. Hlavní rozdíl je v konstrukci kostry, kdy pneu rychlostní kategorie V musí snášet větší rychlosti, větší odstředivé síly, a přitom nést stejné zatížení, jako pneu s rychlostním symbolem H. Proto mohou být použita pevnější kordová vlákna, odlišný materiál kostry, rozdílná konstrukce nárazníků, tužší patní lana, apod.
Rychlost opotřebení záleží daleko více na provozních podmínkách (akcelerace, brždění, zatížení, správný tlak, seřízení geometrie, městský / regionální nebo dálkový provoz, vákon vozu, agresivní styl jízdy, pravidelná záměna pozic pneu na vozidle, atd.), než na použité směsi.
U běžných pneu se pohybuje km výkon zhruba mezi 25 – 35.000km. Když jim budete “šlapat na krk”, vydrží třeba ani ne 15.000km, naopak když budete dodržovat všechny zásady správného použití a údržby a jezdit “piánko”, najedete třeba 45.000 i více km, bez ohledu na to, jestli použijete pneu s rychlostním symbolem H nebo V.
Budete-li si vychutnávat výkonový potenciál 250-koňového vozu se supersportovními pneu 245/40R18 93Y, pak ale 50.000km asi očekávat nemůžete.
Přeji hezký víkend a jsem s pozdravem,
Filip Haderer
Bridgestone CR,s.r.o.
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 07.03.2009 10:27
od chmelko
tak tomu sa hovorí zákaznícky servis
inak som rad,že sa potvrdila moja teoria ,že u rovnakej pneu bude len ina kostra, nie ina zmes, takže dalšia povera vyriešena

Re: Rady na letní pneu
Napsal: 07.03.2009 10:29
od mario
pěkné povídání,člověk si konečně udělá obrázek o pneu
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 07.03.2009 10:47
od Tonda-B
chmelko píše:
inak som rad,že sa potvrdila moja teoria ,že u rovnakej pneu bude len ina kostra, nie ina zmes, takže dalšia povera vyriešena

Tak ale máme jiný problém :
Proč tytéž pneumatiky s různým rychlostním indexem různě fungují na mokru?
Ty s vyšším rychlostním indexem fungují samozřejmě hůř a vysvětlení nesmí být tvrdost směsi.
Tak co to vysvětluje?
Tvrdší kostra znamená menší pohyby v bocích a tedy vyrobí míň tepla?
Proto je guma za stejných podmínek (ochlazování dešťem zvenčí) chladnější a hůře drží?!
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 07.03.2009 10:59
od chmelko
ale dokazal to niekto,že funguju horšie? ale podla mna maš pravdu, pevnejšia kostra sa začne prirodzene rozlievat-deformovat neskor pri vyššiej teplote a preto adhezia u nižších teplot može byt menšia, mne ale presne taketo vlastnosti vyhovuju
Re: Rady na letní pneu
Napsal: 07.03.2009 11:22
od alexino
super, to vyjadreni Bridgestonu zase trosku vneslo svetlo do problemu. Trosku me to vratilo na puvodni kolej, kde jsem diky svemu stylu jizdy (spíš klídek, jen občas trošku přišlápnout krk) byl uz tak nejak rozhodnuty pro Turanzy a asi to tak vidim ze skoncim u nich.
Navic taky musim rict ze se mi libi jejich pristup k zakaznikovi....