Když to tu pročteš, tak vidíš sám, že když bude auto ve stejné kondici a jen se budou měnit řidiči, bude rozdíl ve spotřebě i 2,5 L/100km u každého jinak.
Já mám při plném naložení / všechny dále uvedené údaje ve 4 osobách/, jízdě po okrskách , to znamená dědiny 50 a mimo dle silnice 90 - 120 km/hod. spotřebu 7,8 - 8,2L/100km. Zajimavá je jedna věc, že mám stejnou spotřebu ve městě a na dálnici a to 9,5L/100km. Po městě za 3 nebo 4 , bez akcelerace, stejně na dalším semaforu stojím, a dojíždím kolony bez kvaltu. Dávkování plynu je pomalu na hranici volnoběhu ale za podmínky, že se nesnažím jet 50 na pětku s 1500 otáčkama, tam pak těžký převod udělá své a jak jsem psal již dříve, lechtaná 3 nebo 4 ve městě vezme méně, než za každou cenu tahaná pětka. Těch 9,5L na dálnici v rozmezí 140 -180km/hod, to je však jiný mazec, rychlost je zkresleně udávat, záleží kolikrát se podřazuje za 4 a razantně předjíždí ve 150 -ti v rozsahu 3500 - 6000 otáček a vzdaluje oturbované koncernové káře. Tam se ukazuje síla obsahu benzínu, kdy pokud nemá nafta více jak 2,0L to znamená 2,2L / min. 110KW/ a do něj funěný vzduch turbem , převodovka 6 - 7 kvaltů, tak si ten 2,0L benzín kdykoliv nad 140km/hod vytře s naftou pr.....

Mám 2,0L ,100KW,6 kvalt,služebáka v kombajnu, tak mohu porovnat, ve 160 -ti mám možnost výkonu jen v rozmezí 500 otáček a to s kopancem turba do sedačky. Spotřeba a to jezdím sám,je 6,7L/100km v rozmezí 130-150 km/hod. Ta představa, že naložím auto 4 osobama, budu akcelerovat a řítit se po dálnici více jak 150, kdy již vylézám ze zátahu turba a max. krouťáku, kdy do těch 210 km/hod maximálky má sílu zdechlé můly, budu na spotřebě jak ten 2L benzín a možná i více. Mohu porovnat benzín - nafta obou dvoulitrů a víte jak rád sednu do mého benzínového o víkendu a protáhnu pavučiny. Nafta je do těch 130 ti, na spotřebu kadla-kadla mezi dědinama 90 km/hod na šestku, a na dlouhé trasy. Při nákladech na opravy a náchylnost na naftu , děkuji nechci , zůstávám u svého "maxe" i kdyby měl žrát za "10".
