Stránka 246 z 279

Re: Baterie

Napsal: 10.12.2019 12:33
od Tomin123
fordkuga: viz. Odkaz zde :lol:

Re: Baterie

Napsal: 11.12.2019 09:51
od rob456
:D :D :D

Re: Baterie

Napsal: 11.12.2019 11:57
od fordkuga
:D :D :D

Re: Baterie

Napsal: 11.12.2019 12:48
od rob456
Pokročil jsi nejak s nastavením ?

Re: Baterie

Napsal: 11.12.2019 14:21
od fordkuga
Jestli je to otázka na mne, tak já zatím nijak.

Re: Baterie

Napsal: 12.12.2019 14:34
od FLA
rob456 píše:Pokročil jsi nejak s nastavením ?
S akym nastavenim??
V BCM vyhladas „Battery Monitoring Sensor“ a zmenis nastavenie na „Not Configured“
Potom sa objaví nevymazateľná chyba, ale nebude to nijako ovplyvňovať BCM ci chod auta. Alebo odpojis F22 alebo deaktivujes monitorovací senzor (je na minusovom pole baterky).

Re: Baterie

Napsal: 17.12.2019 12:09
od jivo
Máš to zde, i když je to Galaxy, ale to je jen takové nafouknuté, lepší ;-) Mondeo MK4. ;-)
viewtopic.php?p=1173186#p1173186

Re: Baterie

Napsal: 17.12.2019 18:06
od rob456
FLA píše:
rob456 píše:Pokročil jsi nejak s nastavením ?
S akym nastavenim??
V BCM vyhladas „Battery Monitoring Sensor“ a zmenis nastavenie na „Not Configured“
Potom sa objaví nevymazateľná chyba, ale nebude to nijako ovplyvňovať BCM ci chod auta. Alebo odpojis F22 alebo deaktivujes monitorovací senzor (je na minusovom pole baterky).
Tak kabel k diagnostice nemám, A nemám ani pojistku F22. Zapomněl jsi na system SS.
BCM jednotku jsem nechal přenastavit, žádnou chybu to nehlásí. Zatím OK.

Re: Vybitá baterie

Napsal: 29.12.2019 21:32
od otík
Objevila se mě na display Convers+ hláška "Low battery" po přeměření měla 12,05V. A to jsem ujel před včerejšky cca 120km a včera cca 50km tam dopoledne a večer zpátky. Teploty jsou tu -2 až 0°. Je to pro mě dlouhodobější problém, v podstatě už od koupě auta. Do auta jsem sice později doplňoval BT modul a kontrolku pro činnost DPF, ale problémky byly už dřív.

Ještě jsem si na diagnostice všiml, že za jízdy je napětí na baterce max 14,5V, byly ale časy kdy tam bylo i 13,8V. Baterka je pořízená v červenci 2017, nová 80A, 850Ah. Může být řešením výměna regulátoru napětí, usměrňovače – diodový můstek/diody alternátoru, na alternátoru?

Můžu se zeptat, jaký by měl být standardní odběr u vypnutého, zamčeného automobilu? Někde jsem četl max 0,1A, jinde max. 25-50 mA.

Re: Vybitá baterie

Napsal: 29.12.2019 22:41
od ZaQik
a neni to nizke napeti baterie v klici pro bezklicove startovani? :)
standard klidoveho rezimu: 20mA (po cca 35 minutach od zamceni auta)

Re: Vybitá baterie

Napsal: 29.12.2019 22:49
od otík
Ahoj, startuju klíčkem a baterka v něm si myslím že je ok. Mě jde spíše o příčiny vybíjení baterie v autě.

Re: Vybitá baterie

Napsal: 29.12.2019 22:53
od ZaQik
dej baterii auta na nabijecku a uvidis, jestli pres noc udrzi kapacitu nebo jestli ji vybijes pri startovani ... a zmer si ten odber v klidovem rezimu

Re: Vybitá baterie

Napsal: 29.12.2019 23:19
od otík
To je dobrá poznámka. Cca před 14 dny jsem to tak měl a baterka byla nabitá a nabíječka byla přepnuta do udržovacího režimu s napětím 12,9V. Startování pak bylo okamžitě. Ale párkrát se mě už stalo, že ani za cca 12h jsem baterku nenabil.

Ještě mě napadá, může mít vliv na životnost baterie když mám přepínač světel stále v poloze A, včetně startování, nebo předchůdcem dodělávané LED denní světla ?

Re: Vybitá baterie

Napsal: 30.12.2019 16:33
od otík
Tak dnes zmeřen odběr v klidovém režimu zamknutého auta s přepínačem světel v poloze A, no a výsledek je 0.021 až 0.019A. Sklidnění trvalo cca 20-30 minut. Pak už se hodnota neměnila. Tímto považuji elektroniku auta za dobrou.
Takže teď je řada na baterce. V 16h jsem ji dal nabít a uvidíme zítra.

Edit: ve 22:30h odpojena nabíječka, plný stav-nabito, udržovací napětí 13V. Uvidíme zítra. Venku je -2 stupně, baterka není připojena na auto.

Edit 31/12, 22:30h: ráno na baterce bylo 12,65V, teď večer tam je 12,62V. Teploty venku -2 sž +2°C.
Zítra baterku připojím jak je na auto a provedu zátěžový test. Bude mě zajímat:
1) pokles napětí při startování po cca 15 min od připojení a vypnutí všech spotřebičů
2) pokles napětí na baterce při zátěži na volnoběh: zapnout hlavní světlomety + oboje mlhovky + vyhřívání obou oken a zrcátek + vyhřívání obou předních sedaček naplno.

Ještě bych se chtěl zeptat, nevíte jak otestovat správnou funkci alternátoru?

Re: Vybitá baterie

Napsal: 02.01.2020 08:52
od otík
Tak jsem včera po obědě provedl zátěžový test, venkovní teplota cca 2°C, auto nemá BMS.
Ale nejdřív po pořádku, omlouvám se za obsáhlost, ale chtěl jsem podchytit co nejvíce stavů:

1) napětí těsně před připojením = 12,59V, čas 13:40h
2) napětí těsně po připojení = 12,51V
- Po dalších 5min a po odemknutí auta = 12,01V
- Po dalších 5min = 12,21V
- Po dalších 5min = 12,22-12,27V (nějaké relátka pořád cvakaly)
- Po dalších 10min = 12,39V (to už jsem seděl v autě, vše uvnitř vypnuto; v cca minutových intervalech se rozsvítila kontrolka parkovačky tak na 10-15s, při tom spadlo napětí na 12,22V, jinak 12,37-12,39V
3) Průběhy napětí s motorem:
- Při zapnutém zapalování zapalování = 12,02V
- V průběhu startování se mě nepodařilo napětí odchytit (motor naskočil okamžitě okamžitě)
- Po nastartování, volnoběh 800ot/min, bez zátěže = 14,35V
- Při 2500-2700ot/min, bez zátěže = 14,33V
- Volnoběh se zátěží (= potkávací světla a mlhovky - obojí přední+zadní, vyhřívání předního a zadního skla, obě vyhřívaná zrcátka, pomocné el. topení, výhřev obou předních sedaček naplno, ventilátor naplno, žhavení) = 12,90-13,30V
- Při 2500-2700ot/min, se zátěží = 14,18-14,32V
- Zpět volnoběh se zátěží = 14,29V, při vypnutí čelního skla = 14,18-14,34V)
- Pak volnoběh bez zátěže = 14,30V
4) Průběhy napětí po testu bez motoru a bez zátěže:
- hned po vypnutí = 13,05V, čas 14:30h
- po 5 minutách = 12,37V
- po dalších 5 minutách 12,38V
- po dalších 5 minutách 12,44V
5) Od 14:55h pak zpět na nabíječce, v 16:45h už plně nabito a přepnuto do stabilizačního režimu, napětí 12,80-13,10V

Chtěl bych poprosit někoho erudovaného o komentář ohledně chování baterky a alternátoru. Z mého pohledu je baterka měkká = při zátěži jde hned výrazně dolů.
Alternátor si myslím, že je OK.
Co mě ale zarazilo byl výrazný pokles napětí se zátěží na volnoběh. I motor měl projev jakoby se trochu dusil.
Ještě si uvědomuji,že někdy za tmy hůř svítí světla.