Stránka 26 z 34

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.03.2012 09:11
od solfan
ale samozrejme ze sa spravaju trhovo...keby vacsina bola ochotna zaplatit vyvoj velkobjemovyh motorov s nizkymi emisiami tak by to automobilma robila...
poukazujem na to z vela ludi rozprava o tom ako by to bolo supe keby take boli keby boli vykonne motory s vacsim objemom a poctom valcov a podobne...a ked pride na lamanie chleba tak kupia nieco ine lebo je to lacnejsie a menej to zerie a v podstate im to staci...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.03.2012 18:23
od Hal9000
A proč se pak nedotahl do konce vývoj atmosférických čtyřválců s vrcholy typu VTEC a přešlo se na seroucí se tříválce, dvouválce se všemi serepetičkami turbo, ERG atd. Todle automobilky chtěli? Měnění motorů v záruce po 100tis.km? A co zákazníci. Chtějí motory v nouzovém režimu věčně v servisu nebo spolehlivé atmosféry které přestávají sloužit až poté co se karoserie kolem nich proměnila v hromadě rezu. To co tu píšeš, se pojmenovává jako manipulace s davem :idea:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.03.2012 19:30
od No Name
Dokud se budou vyrábět motory tak, aby plnili nesmyslné limity v nesmyslných testech totálně neodpovídajících realitě, nic se nezlepší. Každý kdo zná metodiku "měření" spotřeby/emisí pochopí, proč se dělají právě takovéto motory. To by museli námi placení chlapci v Bruselu začít používat selský rozum... :irre:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 17.03.2012 20:08
od Karel2
No Name píše:To by museli námi placení chlapci v Bruselu začít používat selský rozum... :irre:
Uz jsi videl politika kterej pouziva selsky rozum? :shocked:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 07:10
od Eidž
Hal9000 - přesně tak :palec_nahoru:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 07:44
od solfan
Hal9000 píše:A proč se pak nedotahl do konce vývoj atmosférických čtyřválců s vrcholy typu VTEC a přešlo se na seroucí se tříválce, dvouválce se všemi serepetičkami turbo, ERG atd. Todle automobilky chtěli? Měnění motorů v záruce po 100tis.km? A co zákazníci. Chtějí motory v nouzovém režimu věčně v servisu nebo spolehlivé atmosféry které přestávají sloužit až poté co se karoserie kolem nich proměnila v hromadě rezu. To co tu píšeš, se pojmenovává jako manipulace s davem :idea:
Este raz pripomeniem ze neobhajujem sucasne dianie s downsizingom.

Nepoznam statistiky kazenia sa novych motorov ale ked vidim ako sa dari napriklad vw tak.si nemyslim ze maju automobilky nejaky vazny problem so zarukami... a to su auta neporovnatelne lacnejsie ako volakedy.
ano brusel vydava casto nezmyselne nariadenia ale treba si uvedomit ze aut je stale viac a mesta su spinavsie cim dalej tym viac (nechapem ako moze niekto jazdit po prahe autom ked to nie je vyslovene nutne, ale to uz je na inu debatu).
Takze to ze su vyrobcovia nuteni vyrabat to co vyrabaju moze kludne viest k tomu ze sa uz konecne presadia ine pohony ako tie ktore pozname teraz...
to snad musi kazdy uznat ze v sucsnej podobe je to dlhodobo neudrzatelne...

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 08:36
od Hal9000
Koukám že pro tebe by byl ideál pod kapotou bzučící elektromotor. Nic proti, jen si uvědom že pokud by všechna auta byla elektrická a dobíjecí, byla by to mega zátěž na celý svět. Větší než ropa. To obrovské množství elektřiny se musí někde vyrobit- elektrárny. A někteří lidé, kteří tomu rozumí, v tichosti říkají, že by se množství elektráren pro pokrytí světové potřeby el. pro všechny auta musel minimálně zdvojnásobit! To je podle tebe ok? Myslíš že města pak budou čistší?

Spousta lidí co znám koupila od VW 1.2 HTP, 1.2 TSi a 1.4 TSi v různých autech. Od Škody přes Seat po VW. Kupovali je jako nové. Po dvou letech je Fabia s 45tis. kilometry po dvou neplánovaných návštěvách servisu s neznámou ztrátou výkonu. Měněno turbo. Seat Ibiza 1.2HTP- po roce najeto 7tis. km. V servisu ještě před první prohlídkou, motor ko pro nemazání. Co samé Fabia se stejným motorem, jen o 70tis. km více nejeto. Superb 1.4 TSi, po třech letech najeto 150tis. km, v autě je už třetí motor. První dva vyměněny pro ztrátu kompresí a nadměrném opotřebení. Myslím že tůto dřív rozhodně nebylo.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 11:00
od Bastr
Tak jako proč zrovna elektro? Vodík vlastně neexistuje že ??? A to že je vodík je drahý na výrobu to není zas tak pravda protože se zatím nevyrábí ve velkém jak benzín a nafta.....

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 11:53
od Hal9000
Vodík jako zdroj energie přestavuje pravděpodobně budoucnost energetiky i dopravy. Při spalování vodíku vzniká vedle značného energetického zisku pouze ekologicky naprosto nezávadná voda. Automobilové motory na bázi spalování plynného vodíku jsou v současné době předmětem intenzivního výzkumu předních světových výrobců motorů. V současnosti je však většina vodíku získávána z fosilních paliv, a vodík jako mezistupeň snižuje účinnost jejich využití.
Vodík se uvolňuje při koksování uhlí, takže ve svítiplynu a koksárenském plynu tvoří okolo 50 % obj. Toho se dříve využívalo při průmyslové výrobě vodíku tak, že se tyto plyny zkapalnily a vodík se oddestiloval.
Vodík se ve velkém vyrábí termickým rozkladem methanu (zemního plynu) při 1000 °C.
CH4 → C + 2 H2
Dále se průmyslově vodík vyrábí elektrolýzou vody.
2 H2O → 2 H2 + O2
Do budoucna se počítá s výrobou vodíku pomocí jaderné energie a to buď termochemicky (vysokými teplotami) nebo prostřednictvím elektrického proudu (jaderné elektrárny by tak mohly být využívány v době, kdy pro vyráběný proud není odběr).

Opět přichází otázka kde vyrobit takové množství proudu pro celosvětové používání automobilové dopravy? Jak bezpečně skladovat takové množství????

Už se těším až další člověk přijde pohonem na vodu :hhura:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 12:06
od Bastr
Tak já to beru z toho hlediska že vesmír je tvořen 95% vodíkem tak proč ho třeba nějak nevyužít. :) No ale zase když by každému autu kapala voda z výfuku tak za chvilku budou všude Banátky....

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 12:33
od Hal9000
To je správná úvaha, jen je problém s energií která je potřebná pro výrobu.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 21:34
od solfan
Hal9000 píše:Koukám že pro tebe by byl ideál pod kapotou bzučící elektromotor. Nic proti, jen si uvědom že pokud by všechna auta byla elektrická a dobíjecí, byla by to mega zátěž na celý svět. Větší než ropa. To obrovské množství elektřiny se musí někde vyrobit- elektrárny. A někteří lidé, kteří tomu rozumí, v tichosti říkají, že by se množství elektráren pro pokrytí světové potřeby el. pro všechny auta musel minimálně zdvojnásobit! To je podle tebe ok? Myslíš že města pak budou čistší?

Spousta lidí co znám koupila od VW 1.2 HTP, 1.2 TSi a 1.4 TSi v různých autech. Od Škody přes Seat po VW. Kupovali je jako nové. Po dvou letech je Fabia s 45tis. kilometry po dvou neplánovaných návštěvách servisu s neznámou ztrátou výkonu. Měněno turbo. Seat Ibiza 1.2HTP- po roce najeto 7tis. km. V servisu ještě před první prohlídkou, motor ko pro nemazání. Co samé Fabia se stejným motorem, jen o 70tis. km více nejeto. Superb 1.4 TSi, po třech letech najeto 150tis. km, v autě je už třetí motor. První dva vyměněny pro ztrátu kompresí a nadměrném opotřebení. Myslím že tůto dřív rozhodně nebylo.
ok predsedo, mudro hovoris. dajme este poldeci.
nemam co dodat.

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 21:37
od Hal9000
sto lidí, sto názorů. Je mi líto že končí doba hydraulických posilovačů, vysokootáčkových atmosférických motorů.... :nazdravi:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 18.03.2012 23:07
od Cowley
ad vymeny motoru:jsem zvedavej jestli Kyja a Chundaj udrzi sedmiletou zaruku, kdyz taky nastoupi do downsizingoveho vlaku. Aby je nakonec zarucni vymeny motoru nedostaly do cervenejch cisel :lol:

Re: EcoBoost motory

Napsal: 19.03.2012 06:32
od Eidž
Vypadá to, že Hal9000 umí najít informace, co se v marketingovém prohlášení neříkají, klobouk dolů. :palec_nahoru:
Je to tak, vodík, elektromobily, fotovoltaika - super byznys. Jen se jaxi neříká, kolik to fakt stojí a co je za tím.

Downsizing - abych pošťouhl V12, až auta s downsizingem ovládnout autobazary, lidi se ještě budou rvát o stočené diesely :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: