Stránka 26 z 31
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 06.11.2012 10:16
od V12
Siemensy maju 2.0TDCI a FFII 1.8TDCI. FFI 1.8TDCI maju Delphi alebo Denso, teraz neviem na 100%. 1.6TDCI maju Bosch, ako si spravne napisal.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 07.11.2012 08:21
od Stryker
EGR mám zaslepený, to bola ďlšia vec čo som skúšal po odstránení DPF filtra, ale aj tak to nepomohlo, hneď auto cukalp, pomohlo zatiaľ iba odpojene váhy vzduchu a spotrebu mámok, dokonca lepšiu po odstránení DPF filra, takže vplyv na spotrebu to nemá.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 29.01.2013 16:31
od skyjet
Pridávam ďalšie poznatky k stratám výkonu z mojej strany. Straty výkonu pozorujem v 90% prípadov na diaľnici a vždy len so zahriatym motorom. Prejavuje sa to slabou reakciou na plynový pedál, v prípade jazdy do kopca motor nevládze a pri zošliapnutí plynu na podlahu a vytočením do vyšších otáčok (>2500 ot./min) motor trhá ako keby som na chvíľu pustil a opätovne zatlačil plyn. Keď motor stratí výkon a keď ho opätovne dostane sa z motorového priestoru ozve cvaknutie. Pôvodne som si myslel, že to robí EGR a motor sa dusí, no aj po zaslepení sa to správa rovnako. Nedávno som si zaobstaral telefón s Androidom, tak som kúpil program Torque a sledoval som čo sa počas tohto stavu deje. Všetko čo som skúšal logovať nevykazuje žiadne anomálie až na jednu vec - tlak turba. Pri 130 km/h je za normálnych okolností tlak okolo 1,3 bar. V momente keď auto stratí výkon prudko klesne na 0,2 - 0,3, niekedy na čistú 0. Keď auto zaberie, tak opätovne vyletí hore. Tlak sa mení takmer skokom. Rovnako keď je motor na voľnobehu, tak je bežne tlak okolo 0 barov, príp. malý podtlak okolo -0,1. Keď je motor v tomto "divnom stave", tak je na voľnobehu podtlak okolo -0,5 až -1,2. Navyše som si všimol, že keď motor stratí výkon, tak pri jazde po diaľnici prudko stúpa teplota DPF z normálnych cca. 300 stupňov až na cca. 580 stupňov. To vyzerá ako pokus o regenráciu. Keďže DPF mám odstránený už 30 tis. km, tak to vyzerá na zbabraný soft - pravdepodobne hlavný problém. To však teraz nechajme bokom. Rozmýšľal som, že čo môže spôsobovať takú prudkú zmenu plniaceho tlaku a napadli ma len dve možnosti. Regulácia variabilu turba alebo blbnúci bypass intercoolera pri regenrácii. A najpravdepodobnejšie mi vychádza práve druhá možnosť. Za normálnych okolností je otvorený okruh vzduchu cez intercooler (pružiny držia hlavnú škrtiacu klapku otvorenú a bypass je zatvorený). Pri regenerácii sa to prepne. V prípade, že by bol blbý kontakt na klapke pre bypass, tak by sa to podľa mňa mohlo takto správať (pridusenie motora, cvakanie pri otváraní/zatváraní, ...). Čo vravíte na túto konšpiračnú teóriu? Rozmýšľam dobre, alebo som na niečo zabudol? Každopadne mám v pláne vyrobiť záslepku pre bypass a vymontovať hlavnú škriacu klapku, aby som si túto teóriu overil (zatiaľ v tom bráni počasie). Viem, že škrtiaca klapka sa používa pri vypínaní motora na rýchlejšie zastavenie, no snáď mu jej vymontovaním kvôli testu veľmi neublížim.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 29.01.2013 17:51
od Komi
ta zaslepka by mala priniest nejake vysledky - dufam ze dobre a ze nam potom o tom napises, mohlo by to zaujimat viacerych nestastnikov vykuchancov
pripajam par mojich postrehov na zaklade X hodin merani co mam s tymto motorom:
je pravdepodobne ze ten soft je dost domrseny, pri normalnej renegeracii ziadne take skoky v plniacom tlaku neexistuju, - nie je na to ziadny dovod, - jedine pri brzdeni motorom - jazde bez plynu sa u mna objavuje podtlak cca 0,3 - tvoje udaje 0,5-1,2 su trochu mimo, kedze max podtlak co by bolo ciste vakuum je -1 a tebe to meria az -1,2 (to mi pripomenulo ako na vojne sovietski delostrelci mali cos fi az 1,2)
podobne pri jazde 130 normalne nie je tlak 1,3 kedze to je maximalny povoleny tlak - tento sa dostavuje pri stlaceni plynu na podlahu , ale 0,7-0,8 pri ustalenej jazde
na tych 580 stupnov pri regeneracii spolahlivo staci 90 na okreske
drzim palce nech sa ti podari polepsit to co druhi pobabrali

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 29.01.2013 20:55
od vita_k
skyjet píše:V prípade, že by bol blbý kontakt na klapke pre bypass, tak by sa to podľa mňa mohlo takto správať (pridusenie motora, cvakanie pri otváraní/zatváraní, ...). Čo vravíte na túto konšpiračnú teóriu?
Tak ja mam uplne to same a uz jsem tuto konspiracni teorii taky zminoval. Zaslepka by mohla pomoct, ale ja jsem hlavne pro optimalizaci softwaru aby uz nedelal regenerace.
Jsem rad, ze nejsem jediny blazen se stejnymi teoriemi...
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 29.01.2013 21:16
od vita_k
Komi píše:0,3 - tvoje udaje 0,5-1,2 su trochu mimo, kedze max podtlak co by bolo ciste vakuum je -1 a tebe to meria az -1,2 (to mi pripomenulo ako na vojne sovietski delostrelci mali cos fi az 1,2)
podobne pri jazde 130 normalne nie je tlak 1,3 kedze to je maximalny povoleny tlak - tento sa dostavuje pri stlaceni plynu na podlahu , ale 0,7-0,8 lol:
taky mam podtlak pri volnobehu a regeneraci, ale jen cca -0.1, pokud dobre pamatuji. Muzu to zase zkusit.
k max tlaku turba: ja se podle logu dostanu i na 1.5 baru. Porovnavame spravne jednotky? Overboost je myslim 1.6 baru na nekolik sekund. Ale to je OT.
ustalenou jizdou taky 0.6 az 0.8 baru.
na 580 stupnu jsem se nikdy nedostal, max 520, ale i tak je to zrejma regenerace i u me. Normalne mam cca 260 stupnu na dalnici.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 29.01.2013 21:39
od skyjet
Teraz som sa pozrel na Torque a pri podtlaku to prepína na jednotky in/Hg, takže aj hodnota -1,2 by mohla byť teoreticky OK. Čo sa tlaku turba týka, tak to mám rovnako ako vita_k - maximálne som videl 1,5 baru keď zatlačím plyn na podlahu. Keď idem ustálenou rýchlosťou, tak je tlak cca. 0,6 až 0,7 baru.
Čo sa teploty DPF týka, tak mne už pravdepodobne došiel Eloys (vzhľadom na kilometre), takže tá teplota môže byť nižšia než má Komi. Ešte by som rád dodal, že tie straty výkonu nemám vždy keď prebieha regenerácia. Naopak to však platí - keď motor stratí výkon, tak vždy beží regenerácia. Ten soft treba určite poriešiť. Mne však teraz ide hlavne o zistenie toho, čo ten soft robí zle.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 29.01.2013 21:45
od vita_k
souhlas se vsim. Myslim, ze ale eolys je na to, ze saze, ktere vzniknou z horeni nafty + eolys shori uz pri nizsi teplote nez bezne saze z nafty. S teplotou regenerace by to nemelo mit nic spolecneho.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 30.01.2013 07:44
od Komi
vita_k:
jj Eolys len znizuje teplotu oxidacie uhlika takze neovplyvnuje teplotu filtra
tlak preplnovania je pri overbooste do 1,5 inac max 1,3 - to mame v poriadku
teplotu pri 130 mam cca v rozsahu 300-400, pri regeneracii 600-620
podtlak pri regeneracii - pri brzdeni motorom boli abs.hodnoty tlaku 0,8-0,9, po zaslepeni EGR aj pod 0,8
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 01.02.2013 13:58
od vita_k
skyjet: Tak co s tim udelame?:) Ja mam jen jeden tip a to je clovek z chiptuning.cz pusobici ve firme (poslu pres SZ). Tvrdi, ze by to zvladl odstranit poradne. K tomu potrebuje puvodni SW z jednotky, coz by melo byt dostupne ve firme, kde ti delali odstraneni. Chce za to nejake penize (pres SZ). Otazka je jestli to opravdu zvladne? Preposlu konverzaci...
Pokud ano, mohl by tim oddalit vymenu meho auta za jine.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 01.02.2013 14:37
od skyjet
To je dobrá otázka. Z mojej strany je najväčší problém vzdialenosť. DPF mi vyberali vo fapoff no tam to mam vyše 500km, keďže bývam na východe Slovenska. Skúšal som obvolať niekoľko firiem v okolí, no majú nenormálne ceny a v telefóne neboli veľmi presvedčiví. Bojím sa, že spravia to isté ako vo fapoff - vymaskujú chyby týkajúce sa diferenčného tlaku a zoberú si peniaze.
Takže čo sa mňa týka, tak zatiaľ neviem čo s tým. Išiel by som do tej úpravy s tebou, no tá vzdialenosť to poriadne komplikuje. Každopádne moje auto je v tomto stave nepredajné. S blbnúcim motorom ho nekúpi nikto a ja by som takúto dôležitú vec určite nezamlčal. Navyše, pokiaľ nebeží regenerácia, tak autu nemám čo vytknúť.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 18.02.2013 19:50
od Pavel194
Příčinou může být elektromagneticky podtlakový ventil, který ovláda naklápění lopatek v turbu. Mně auto taky občas netáhlo pak zase táhlo. Zkoušel jsem na zkoušku vyměnit EGR, váhu vzduchu, ale bez výsledku. Pak jsem vyměnil elektromagneticky podtlakový ventil a auto jede tak jako má. Ventil jsem koupil za 2000kc. Ventil se nedá opravit je to odlitek, který se neda rozebrat. Ventil je na obrázku (ilustrační foto z cordoby, ale ma stejný tvar s tim co je ve focusu). Tak snad někomu pomůžu.
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 19.02.2013 16:50
od paranmax
Odstraněna zbytečná citace.
Jenom takový dotaz, kde ten ventil na autě vlastně je?
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 19.02.2013 17:29
od vita_k
pristup zespoda zezadu u cerpadla. Staci sundat kryt a je jak na dlani:)
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Napsal: 19.02.2013 22:37
od ica
vita_k píše:skyjet: Tak co s tim udelame?:)
skyjet píše: Išiel by som do tej úpravy s tebou, no tá vzdialenosť to poriadne komplikuje.
sak sa dohodnite a zbehnite k Fokimu , ten vam tam napali verziu softu bez dpf a mate pokoj a je to origo Ford - do +- 2008 sa focus/cmax robil aj bez dpf
potom ked mate nejaky problem mate istotu ze to nie je sprznenym softom
sa cudujem fapoffu a pod. ze tieto stare fordy riesia takymto "nepodarenym" vypinanim