čerpadlo

Odpovědět
Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 08.12.2008 10:11

jamaka píše:A otazka - v akom stave mas plynovy pedal?
A k cerpadlu - dali tam novu elektroniku, alebo pouzili tvoju staru? Teraz ci tu elektroniku nastavili s cerpadlom. Dal si spravne privod a vyvod paliva? Ako je na tom turbo?
Jak myslíš, v jakém stavu je plynový pedál? Na pohled vypadá dobře :D
Na čerpadle je všechno nové (tedy i elektronika), původní zůstala jen rozdělovací hlava. Přívod i vývod paliva jsem dal tak, jak byl předtím a turbo tlačí pořádně.
Už jsem se dovolal tomu člověku, co mi repasi dělal a už asi vím, kde je problém - údajně se jim už ozval další člověk, že auto po opravě vůbec nejde a je to na 99% tím, že mají problém s jejich stolicí = čerpadlo je špatně nastavené, i když stolice ukazovala, že je OK. Prý musí povolat někoho od bosche a stolici nechat seřídit nebo opravit. No jo, jenže to znamená zase všechno rozebrat a poslat zpátky. Je to pěkná fuška, byl jsem rád, že už se toho nebudu muset všimnout. Budu po nich chtít náhradu za demontáž a montáž. Mám na to právo? Stejně je to sviňárna - pošlu čerpadlo do origo Bosch servisu s tím, že je to to nejlepší, co mohu pro čerpadlo udělat a ono to nějak nevyšlo... :( Nic proti Focusu, ale už mě to opravdu "ničí" :evil:
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: čerpadlo

Příspěvek od jamaka » 08.12.2008 10:27

No a tu je ten problem - nastavenie elektroniky s cerpadlom. No pokial budes mat fakturu zo servisu ze ti to cerpadlo vybrali a opet vlozili, tak by to mali preplatit.
No vidis a potom ludia nadavaju na FOcus a pritom ten s tym nema nic spolocne, akurat ze bolo zle cerpadlo (ale ktore auta su bez poruchy?)

A ten pedal - niekolko krat sa mi stalo, ze sda pedal prehodil, a auto zrazu poriadne ozilo :) Ale to nebude tvoj pripad.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 08.12.2008 10:33

No právě, "měli by" proplatit, jenže jestli to opravdu udělají...??? Problém je, že si to montuju sám. Budu si muset někde sehnat fakturu, abych z toho něco měl. Kolik by sis zhruba účtoval za demontáž a montáž čerpadla? Pár hodin to trvá...
Jsem zvědav, jestli už to bude potom opravdu to pravé. Doufám, že jo...
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 08.12.2008 13:32

K tomu pedálu, to jako, že si tam dal nový pedál a jelo to lépe? A projevoval se ten španý pedál ještě jinak, než cukáním?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: čerpadlo

Příspěvek od jamaka » 08.12.2008 20:33

v podstate obcas prebehla chyba pedalu. ale melo to vykon, len o malinko ako keby slabsi. Nie ako tvoj pripad, ze to skoro vobec nejde.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 09.12.2008 07:33

jamaka: Prosím Tě, včera jsem si měřil předvstřik a mám 17 stupňů na volnoběh. To je přece hrozně moc!!! Proto je ten motor "ostrý" a proto se nadá vytočit. Nevíš náhodou, kolik by měl mít předvstřik? V Diesel Data se píše, že nastavení dynamického předvstřiku není možné, řídí to elektronika. Jenže ta to řídí trochu moc :( Dnes si s tím zkusím pohrát - zkusím jeden či dva zuby na čerpadle, popř.doladím na seřizovacích šroubech čerpadla (pod řemenicí). Takových 10 stupňů by bylo lepších ne?!?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: čerpadlo

Příspěvek od jamaka » 09.12.2008 09:51

Je tam automaticke nastavovanie predvstreku. Tu mas nejake materialy http://www.fordfocus.hostuju.cz/download/1_8%20TDDi.pdf

A s tymi zubmi by som sa moc nehral. Ak to mas teda dobre nastavene.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 09.12.2008 10:33

To já vím, že tam je automatické nastavování předvstřiku, jenže očividně to ta elektronika zrovna nastavuje špatně. Tak jsem to chtěl přenastavit do té doby, než mi to čerpadlo znovu naladí. Teď to tomu motoru moc nesvědčí...
Co se týká těch zubů, z toho strach nemám - maximálně to bude mít moc malý předvstřik. Kdybych takhle zkoušel měnit na vačce, to by samozřejmě byl problém, protože se jedná o části, které by se mohly potkat. Ale u čerpadle jde jen o naftu, která bude ve válci dřív nebo později... :)
Díky za ty studijní materiály, ale hodnotu předvstřiku jsem tam (zatím) nenašel :( Mrknu ještě do svých Diesel Data a nějak to zkusím...
Myslím, že už si mi to jednou říkal, ale to čerpadlo se musí kvůli sladění s elektronikou vymontovat, viď?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: čerpadlo

Příspěvek od jamaka » 09.12.2008 10:48

Musi ist na stolicu - ale dobru :)

No aj tak si neviem predstavit ako chces to posunutie o jeden zub urobit. Dole mas retaz a hore mas remen. Cerpadlo sa posuva skokovo, nie plynule.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 09.12.2008 10:55

Ježíšmarjá!!!!!! Já jsem ale "šikula"! :D Že tam je řetěz vím, ale jak jsem měl radost z toho, že je tam velký předvstřik, hned jsem si představil posouvání zubů na řemenu (samozřejmě). Takže máš samozřejmě pravdu (jako vždy :D ) a žádné zuby posouvat nemůžu a nebudu. Maximálně bych mohl pootočit kolem kam mě pustí oválné díry. Ale to bude maximálně o dva tři stupně. Zkusím to, žádné zuby, jen povolit ty čtyři šrouby a pootočit na doraz (co nejvíc zmenšit předvstřik). Nechce se mi do té opravy jezdit se "stodvacítkou", tak to totiž jede... :( Takže ještě jednou děkuji za upozornění!!! :D
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 10.12.2008 09:35

jamaka:Včera mi zase volal ten chlapík, co mi čerpadlo, opravoval a říkal, že asi použili nesprávný průměr kalibračních trysek při seřizování čerpadla, takže čerpadlo dává málo nafty. To beru, ale co s tím předvstřikem? Říkal, že chyba musí být v mém nastavení, ale já to dělal fakt poctivě a včera jsem se ještě ptal známého, co ta čepadla dost často mění a můj postup mi potvrdil jako správný. Když měníš čerpadlo, stavíš kliku podle přípravku v bloku? Je to na horní úvrati? Než jsem vyndal staré čerpadlo, vyndal jsem vstřiky, místo jednoho dal číselníkový úchylkoměr a zjistil si naprosto přesně horní úvrať - v tom mi sedělo čerpadlo na kolík (6mm) a i vačka seděla téměř přesně podle drážky (už byl trochu vytahaný řemen). Udělal jsem si ještě pro jistotu značku na řemenici čerpadla a při montáži nového čerpadla mi všechny rysky perfektně seděly. Navíc jsem z vačky stáhnul kolo a nastavil vačku přesně podle drážky. Tak mi teď řekni, kde se stala chyba?!? Podle mě nemá čerpadlo na hřídeli klínek (pero) a unašeč je nalisován jen na kužel. No a oni ten unašeč zřejmě nalisovali ve špatně poloze a teď, když čerpadlo zaaretuji kolíkem, tak to vlastně nesouhlasí. Co si o tom myslíš?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: čerpadlo

Příspěvek od jamaka » 10.12.2008 09:46

Nas to nastavene dobre, a este ak ti sedia aj rysky co si si urobil, ty si nemohol urobit chybu. Aj ozubene koleso na cerpadle ma len jednu polohu. Musis to vybrat a nech to cele opravia. A ked to budu robit, spytaj sa kolko maju oni na stolici nastaveny predvstrek.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 10.12.2008 10:27

Taky jsem o tom přesvědčen, že to mám dobře. Už z toho ani nespím :( Ještě ty Vánoce do toho... Kolik by měli na té stolici mít předvstřik? Kolem 10 stupňů?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: čerpadlo

Příspěvek od Nedbik » 14.12.2008 19:57

Tak zase změna - čerpadlem ani vstřiky to není (prý to zjistili na jiném Focusu u nich). Zkusil jsem tedy přenastavit předvstřik. Bylo tam 17 stupňů. Když jsem dal šrouby na čerpadle na minimum (kam mě až pustili ovalné díry), mělo to nějakých 7,8 stupňů. Jel jsem to projet a bylo to mnohem mnohem lepší. Zkusil jsem nastavit necelých 10 stupňů a teď se mi zdá, že to jede skoro úplně stejně, jako před opravou. Zřejmě ještě ten předvstřik není úplně takový, jaký by měl na tomhle motoru být, jenže nikde nemohu vyčíst, kolik má být na volnoběh. Údajně se to měří na diagnostice, která ale ukazuje předvstřik v procentech. Nevíte náhodou někdo tu hodnotu ve stupních?
Jinak jsem včera ještě vyndal "katalyzátor" (filtr pevných částic), jestli náhodou není ucpaný nebo vysypaný (mám zkušenost z Alfou Romeo 2,4 JTD - motor najednou ztratil výkon a byl hrozně lenivý - po všemožných diagnostikách a výměnách různých dílů ((oprava turba, u kterého zjistili, že je jako nové, přes výměnu váhy vzduchu apod.)) se nakonec zjistilo, že při projetí větší díry se rizsypal "katalyzátor" a ucpal tak výfuk - po vymlácení a vysypání zbytků keramiky auto jezdí jako blázen) - byl relativně čistý a průhledný. Když už byl ale venku, tak jsem ho profouknul kompresorem - to byly panečku dýmy :D Každopádně tím jsem vyloučil problém ve výfuku. Ještě jsem koukal na klapku obtoku turba - sedí a pracuje v pohodě. Pořád mi nejde do hlavy, proč když odpojím snímač tlaku v sacím potrubí, nemá to na výkon vůbec žádný vliv. Přitom jsem snímač měřil a funguje. Jakoby ho vůbec řídící jednotka nebrala v potaz. Stejně tak vůbec nazáleží, jestli vypojím snímač teploty nasávaného vzduchu u vzduchového filtru (místo váhy vzduchu). Jediný snímač, který momentálně ovlivňuje výkon, je ten na cooleru. Po jeho odpojení je znát značný pokles výkonu. Nemáte zkušenosti s tím, jestli motor reaguje i na další dva zmíněné snímače? Podle mě přece musí nějak reagovat, k čemu by tam potom ty snímače byly?!? Poslední, co mě napadá, je vadná řídící jednotka motoru nebo nějaká chyba v plynovém pedálu. Jamaka psal, že občas se závada pedálu neprojeví jinak, než poklesem výkonu (žádné škubání) a po výměně pedálu jezdí auto jako vítr. Stačí změřit ohmmetrem odpory drah pedálu, abych zjistil, jestli je v pořádku? Díky za jakoukoliv radu! :)
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

conti
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 22.10.2008 00:08

Re: čerpadlo

Příspěvek od conti » 18.12.2008 22:05

Tu hodnotu nikde nenajdes, protoze se to na aute neserizuje. Proste se to dava na kolik a musi to sedet. Pokud ne,tak to posr.l cerpadlar a nasadil tam unasec v nespravne poloze. Cerpadlar musi zjistit pocatek vstriku cerpadla, hridel zablokovat a pak teprve nasadit unasec do spravne polohy.Spravnou hodnotu predvstriku muzes kontrolovat jen diagnostikou za chodu motoru. Napr. Bosch KTS. A to jeste jen v urcitem rozmezi, kdy to lita mezi dvema carama. Cim si to meril ty?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti