Tak zase změna - čerpadlem ani vstřiky to není (prý to zjistili na jiném Focusu u nich). Zkusil jsem tedy přenastavit předvstřik. Bylo tam 17 stupňů. Když jsem dal šrouby na čerpadle na minimum (kam mě až pustili ovalné díry), mělo to nějakých 7,8 stupňů. Jel jsem to projet a bylo to mnohem mnohem lepší. Zkusil jsem nastavit necelých 10 stupňů a teď se mi zdá, že to jede skoro úplně stejně, jako před opravou. Zřejmě ještě ten předvstřik není úplně takový, jaký by měl na tomhle motoru být, jenže nikde nemohu vyčíst, kolik má být na volnoběh. Údajně se to měří na diagnostice, která ale ukazuje předvstřik v procentech. Nevíte náhodou někdo tu hodnotu ve stupních?
Jinak jsem včera ještě vyndal "katalyzátor" (filtr pevných částic), jestli náhodou není ucpaný nebo vysypaný (mám zkušenost z Alfou Romeo 2,4 JTD - motor najednou ztratil výkon a byl hrozně lenivý - po všemožných diagnostikách a výměnách různých dílů ((oprava turba, u kterého zjistili, že je jako nové, přes výměnu váhy vzduchu apod.)) se nakonec zjistilo, že při projetí větší díry se rizsypal "katalyzátor" a ucpal tak výfuk - po vymlácení a vysypání zbytků keramiky auto jezdí jako blázen) - byl relativně čistý a průhledný. Když už byl ale venku, tak jsem ho profouknul kompresorem - to byly panečku dýmy

Každopádně tím jsem vyloučil problém ve výfuku. Ještě jsem koukal na klapku obtoku turba - sedí a pracuje v pohodě. Pořád mi nejde do hlavy, proč když odpojím snímač tlaku v sacím potrubí, nemá to na výkon vůbec žádný vliv. Přitom jsem snímač měřil a funguje. Jakoby ho vůbec řídící jednotka nebrala v potaz. Stejně tak vůbec nazáleží, jestli vypojím snímač teploty nasávaného vzduchu u vzduchového filtru (místo váhy vzduchu). Jediný snímač, který momentálně ovlivňuje výkon, je ten na cooleru. Po jeho odpojení je znát značný pokles výkonu. Nemáte zkušenosti s tím, jestli motor reaguje i na další dva zmíněné snímače? Podle mě přece musí nějak reagovat, k čemu by tam potom ty snímače byly?!? Poslední, co mě napadá, je vadná řídící jednotka motoru nebo nějaká chyba v plynovém pedálu. Jamaka psal, že občas se závada pedálu neprojeví jinak, než poklesem výkonu (žádné škubání) a po výměně pedálu jezdí auto jako vítr. Stačí změřit ohmmetrem odpory drah pedálu, abych zjistil, jestli je v pořádku? Díky za jakoukoliv radu!
