Stránka 26 z 31
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 27.04.2017 21:32
od kiblik
Auto při jemném přidání plynu cuká, při prudkém přidání plynu černě kouří. Věřím, že zaslepení by mohlo pomoci. Na diagnostice žádnou chybu nehlásí. Po shlédnutí zde vystavených fotek jsem došel k závěru, že mechanická část je k elektrické připevněna třemi obrácenými torxy. Nevíte někdo jaká je velikost e torxu? Nechce se mi kupovat celou sadu, kterou nikdy nevyužiji. Předem všem díky za radu.[/quote]
To cukani muze byt EGR, me to delal taky kdyz se zasekl, no nevim proc kdyz to nema zpetnou vazbu ale ano. Ale cukani vypadalo tak ze sem dlouho jel a najednou ztrata tahu, chvili nic a pak zase normalni tah. Chybu to kazdopadne hlasilo a opakovane.
Je tu ale male ale, neco podivneho na tvem aute. Auto s DPF by kourit nemelo.......tak jak to popisujes to vypada ze tam dpf nemas. I kdyby si mel vstriky v prd.... li tak to pres DPF myslim neprojde leda ze bys tam mel diru....na torxech neusetris kdyz mas tenhle motor s timhle najzdem budes potrebovat vice naradi a vice financnich injekci

Re: EGR - zaslepení
Napsal: 01.05.2017 21:50
od kouki123
Cau mam focus 2 1.6 tdci 80kw r.2007 bez dpf kde bych koupil zaslepku na egr a musi se nejak upravovat SW dik
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 01.05.2017 22:33
od servisak
Bazos allegro myslim ze nemusis upravovat
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 02.05.2017 22:30
od VPDTP
Tak v sobotu Egr rozebrán a vyčištěn. Trubka byla docela čistá, ale po sundání magnetu byl prostor hodně zanesený. Po vyčištění jsem ho zaslepil. V neděli a v pondělí jsem najel cca 80 km a vše v pohodě. Auto necuká a zdá se, že ani nekouří (ještě jsem nekontroloval). Žádná chyba na diagnostice. Dnes ráno jsem nastartoval ujel cca 2 km ke škole, kde jsem vysadil syna, motor jsem nechal běžet, a když jsem se chtěl rozjet, tak motor zhasl a nešel nastartovat. Zkusil jsem přes tablet (Torque) přečíst chyby. Žádná tam nebyla. Odpojil jsem EGR a motor okamžitě naskočil. Takže po vypnutí motoru jsem ho zase připojil a najel jsem cca 60 km a vše v pohodě. Několikrát jsem startoval a vše ok. Jsem z toho trochu nervózní. Stále ve střehu. Jinak k tomu DPF: Vloni se mi originál filtr ve 180 000 km totálně ucpal. Koupil jsem ten nejlevnější polský (tuším JMJ) a nechal namontovat. Bohužel filtr nefunguje tak jak by měl. Auto smrdí jak stará LIAZka a kouří. Mám podezření, že jsem za 7000,- koupil prázdnou bandasku. I váha filtru oproti originálu byla dost nízká. Chápu, že byl ucpaný, ale 4 nebo 5 kg rozdíl neudělá popílek. Už bych takovou blbost neudělal. Uvažuji, že nechám vyčistit původní filtr a dám ho zpět.
Napsal: 03.05.2017 12:29
od vita_k
Smrad s filtrem nemá přece nic společného... Pevné částice samy o sobě nesmrdi. Měl jsem filtr venku tak vím
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 03.05.2017 16:26
od kiblik
Kdyz tam nema DPF, tak nez se zahreje motor spolu s oxidacni katalizator pred DPF , leti spaliny z nafty a spatne spalena nafta ven jen trubkou a to pak smrdi jak liaz. Jakmile teplota vystoupa na nejakou uroven melo by to prestat smrdet pokud je katalizator v poradku. Pokud uz je katalizator spatny bude to smrdet furt.
Napsal: 03.05.2017 16:47
od djdekl
A vyresil si problem proc se puvodni filtr ucpal ??
Napsal: 03.05.2017 18:39
od vita_k
Jako LIAZ mě to nesmrdelo nikdy. Trochu nakysle ale tak smrdí i motory s dpf když jsou studené
Re:
Napsal: 04.05.2017 09:32
od kiblik
vita_k píše:Jako LIAZ mě to nesmrdelo nikdy. Trochu nakysle ale tak smrdí i motory s dpf když jsou studené
Protoze si mel zrejme dobry katik. Ja ho mam spatny zrejme propaleny/nefunkcni a smrdito minimalne do doby nez ujdeu 20-30km. No tak liazka smrdi asi vic.....ale smrad je to poradnej.
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 05.05.2017 02:51
od VPDTP
Myslel jsem, že kouření způsobuje špatně fungující Egr, ale kouří to stále. Cukání přestalo. Nevím, čím by to mohlo být. Vstřiky se mi zdají dobré. Startuje to perfektně (i v mrazech). Kouř je při akceleraci černý, tzn. že tam asi jde málo vzduchu. Už asi 30 000 km netěsní turbo (houká, hlavně když je motor studený a je začouzené). Když mi vloni měnili DPF (v autorizovaném servisu) tak spustili po namontování nového filtru nucenou regeneraci a ta neproběhla. Takže někde asi chyba bude. Teď probíhají asi pouze kilometrové regenerace. Jsou velmi zřídka. A olej vůbec nepřibývá. Budu to muset vyřešit než tam vrátím zpět původní vyčištěný filtr.

Teď po zaslepení se mi zdá auto živější, ale možná je to subjektivní dojem. Záslepku jsem si nechal vyříznout laserem z 2mm nerezu dle nákresu zde na fóru. Sedla jak ulitá. Namazal jsem ji montážní pastou na výfuky.
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 05.05.2017 15:08
od kiblik
Kdyby tam bylo funkcni DPF tak ti z vyfuku nevyjde ani sazicka. To DPF co tam mas je deravy. Podle myho a toho co si psal drive, je tam ve uvnitr leda tak naverena prepazka se stejnym odporem jako ciste DPF tak aby to nepoznala RJ. Taky sem to tak chtel kdysi udelat a hle polaci me predbehli velkoseriove.......

Re: EGR - zaslepení
Napsal: 05.05.2017 20:27
od VPDTP
Taky si to myslím. Docela by mě zajímalo co je vevnitř. Až ho vyměním, tak ho říznu flexou.
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 05.05.2017 21:23
od rh1980
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 05.05.2017 21:41
od kiblik
No jo je to tak. Ale neni to spatna varianta pro ty co na DPF kaslou, protoze vedi ze je to knicemu......
Re: EGR - zaslepení
Napsal: 06.05.2017 07:39
od VPDTP
Ten článek vše vysvětluje. Já tam musím vrátit původní filtr, protože v létě jedu na dovolenou do Itálie a nechci riskovat problémy. Výfuk mám černý. A taky mi vadí, že smrad z výfuku se mi při popojíždění v kolonách nebo při otevřeném oknu dostává dovnitř.