EcoBoost motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Hal9000 » 19.03.2012 15:44

Eidž píše:Downsizing - abych pošťouhl V12, až auta s downsizingem ovládnout autobazary, lidi se ještě budou rvát o stočené diesely :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:totlsmile: :totlsmile: :totlsmile:
jinak díky za uznání, prostě se nespokojím s marketingovými kecy :blee:

Uživatelský avatar
solfan
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2984
Registrován: 09.12.2008 10:01
Bydliště: Praha

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od solfan » 19.03.2012 18:59

predsedo:
vety typu "spousta mojic znamych..." zavana hospodskou mluvou, preto pozvanie na poldeci
elektrinu som nikde nespominal preto neviem preco mi vravis o elektrine - elektromobily v podobe ako funguju teraz su samozrejme o dost menej ekologicke ako sa to prezentuje, berie sa to ale skor ako ukazka technologickeho pokroku...samozrejme ak by si sa pozrel do minulosti tak to tak je stale dookola, najprv sa nieco vymysli a potom sa to zdokonaluje
a na margo energie...ak by ludia tomu aspon trochu rozumeli tak mame jadro a basta, ale hold ludia sa stale boja niecoho coho sa bat netreba...alebo teda aspon nie tak ako ovela beznejsich veci
a co sa tyka vodika tak si myslim ze pokial by nebola silna ropna loby a do vedy by sa naliali prachy tak vodik ako palivo by mohlo fungovat velmi rychlo...
ale staci pozriet aj ine veci ako marketingove zvasty automobiliek s ktormi hned nesuhlsis...

edit: opravil som chyby, ktore som napisal pri pisani cez mobil.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat
Obrázek
Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,
Obrázek

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Cowley » 19.03.2012 22:37

jak pise Hal - vodik zatim neni uplne snadno dostupny, celkova energeticka bilance je spis zaporna. Podle mne je schudnejsi cesta diesel-elektricka, umim si predstavit mensi moturek (klidne i benzinovy), bezici stabilne v optimalnich otackach a pohanejici motory v kazdem kole. Odpadne prevodovka, ziskavame nahon na vsechny ctyri a optimalni vyuziti daneho paliva. Kazdopadne downsizing je slepa cesta.
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Shotas
Junior
Junior
Příspěvky: 265
Registrován: 02.04.2008 07:50
Bydliště: Pardubice / Rajecké Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Shotas » 20.03.2012 08:13

Tak kombinace motor, generator a elektromotor mas uz v Ampere a Voltu. Ale na nejaky mega prodejni uspech to zatim nevypada. To je auto pro nekoho s barakem max 30km od prace. Kazdou noc nabit baterky abys nepotreboval benzinovy motor.

Ekologicky prinos elektromobilu vidim maximalne v tom, ze se emise presunou z center mest k elektrarnam :-)

Problem vodiku bude hlavne v bezpecnem skladovani, ten previt ma moc malou molekulu a tak vsim prochazi. Ale stejne bude mit smysl jenom pri vyrobe elektrolyzou z prebitku elektriny
Focus Combi 2008 Celebration (Trend), 1,6 Duratec 74kW/100k, Tango Red - Galerie
Dlouhodobá spotřeba se drží na 8,1l/100km (jezdime ted hodne mesto). Najeto 90 000 km
Obrázek

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Cowley » 20.03.2012 08:58

co ja vim tam Ampera a Volt jsou predevsim elektromobily - tzn. hromada baterek. Moje predstava je klasickej motorgenerator - tzn. par baterek, velka nadrz. Zmena v podstate jenom ve zpusobu prenosu sily.
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Mirec.K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 139
Registrován: 28.12.2010 11:33

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Mirec.K » 24.03.2012 00:04

Dnes som si cestou z práce povedal, že zájdem pozrieť nejaké showroom-y. Nakoniec som ich stihol len v počte 2, pretože u Forda som sa "zdržal" krátkou predvádzačkou Focusu Wagon 1,6 EB 110 kW.

Auto hodnotiť nejdem, jednak dizajn je vec silno subjektívna (mne sa páči) a po stránke druhej, po naštartovaní a preradenído tretieho stupňa som už nič iné ako motor a podvozok nevnímal, teda v podstate ostatné hodnotiť po dnešku nemôžem (pár krát som už v FoFo III sedel, ale k tomu sa vraciať nebudem).

Prejav motora je parádny, v podstate sa mi páčilo na ňom všetko. "Hluk", linearita, výkon, spotreba. A to som mal tú česť s čerstvým autom - na tachometri 18 km, a vraj prvá testovačka, zvyšok bol najazdený v rámci pohybovania sa auta do salónu a podobných procedúr. Tam, kde rodičovský FoFo II 1,6 74 kW papká 4,8 - 5,0, tento voz ukazoval 3,6 - 3,9, v priemere mi to prišlo tak o 1 až 1,5 litra menej. Sú mi jasné veci ako - nepresnosť palubáku, vyššia spotreba pri využívaní plného potenciálu, či prudších rozjazdov, no na bežné jazdenie ten motor ani viac otáčok nepotrebuje. Pri mojom jazdnom štýle by sa určite s tým autom dalo jazdiť veľmi efektívne. A napriek týmto hodnotám nejde o žiadneho lenivca. Samozrejme, keďže šlo o nový agregát, tak som nemal to srdce točiť ho, maximum som mal 2800 rpm, no úplne to postačovalo. A tak, po dnešnej jazde ostáva jediný otáznik - životnosť. Nie som z tábora skeptikov, ale ani prehnaných optimistov, toto ukáže čas, no ak by sme toto hodnotenie vynechali, u mňa by mal ten motor 10/10. Bez zaváhania (jasné, nehádžte hneď kamene, sú výkonnejšie, objemnejšie, viac-valcové motory, ale pozerám na ten motor ako niekto, kto s tým autom nechce pretekať).

Keďže je dosť možné, že budem potrebovať nejaké vozítko, mám od dnes riadneho chrobáka v hlave - ako sa k takémuto motoru dostať :)

Viem, že o EB sa už toho popísalo, ale po dnešnom nadšení som sa proste musel zdôveriť so svojími pocitmi ;)
Ford Focus Kombi Mk4, 1,0 EcoBoost mHEV, 114kW (2023)
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW

Medmen
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 932
Registrován: 05.09.2009 17:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Medmen » 27.03.2012 10:14

Překvapení pod kapotou. První jízdy s tříválcem 1,0 ve Fordu Focus
http://auto.idnes.cz/trivalec-ve-fordu- ... _testy_vok
Je: Ford Focus combi III Titanium 2018 1.5 16V 110kw, Caribou, po FL
Bylo: Ford Focus combi II Style 2008 1.6 16V 74kw, Vision Blue, po FL

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6858
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Karel2 » 27.03.2012 18:52

Pekny kotatko,ale radsi zustanu u me klasiky. :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Bastr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 30.07.2011 12:32

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Bastr » 31.03.2012 21:21

no jak to tak čtu tak aby na konec nebyl motor 1.6EcoBoost největším objemem v downsizingu :D:D
http://www.auto.cz/honda-earth-dreams-t ... tory-63456
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Cowley » 01.04.2012 00:19

super moturky do steracu :D
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Bastr
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 30.07.2011 12:32

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Bastr » 04.04.2012 11:46

Pmatus:

Ahoj, taky uvažuji o nákupu nového C-Max s 1,6 Ecoboost. Měl jsem 5 let Focuse 1,6 benzin a nyní již 7 let C-Max 1,6 diesel 110k. Zvláště s C-Maxem jsem spokojen, s naftou žádný problém (90 tis. km), poměrné svižné svezeni. Včera mě prodejce nabídl jízdu s novým Focusem 1,6 Ecoboost 150 k. Pánové, kdo nepoznal, neví co to je řidičský zážitek. Fakt to běžte zkusit. Myslel jsem si, že po 12 letech ježdění s Fordem již nemohou nic zlepšit, opak je pravdou. Absolutní ergonomie řidičova pracoviště. Stabilita v zátáčkách == keleje. A ten motor, to je palba, nechá se točit do 6 tis, a s jakou ochotou, na 4ku jede 180 km/h (nesuďte za rychlost - také neodoláte), a současně při 60 km/h elektronika "radí" řadit 6ku. Motor vůbec neprotestuje s akcelerací od 1500 1/min, je to pomalé ale možné. Jistě lepší je podřadit o dva st. dolů. A ještě jeden zážitek, proti naftě : v kabině ticho, při 100 km/h jen šumí aero a motor krásně bručí, vytočte ho do 5 tis/min a uslyšíte nádherný neobtěžující brum. K dokanalosti už chybí jen decentní prásknutí do výfuku při ubrání plynu. A to mají ještě tento motor v provedení 184 k !!!

Konečně někdo kdo chválí 1.6EcoBoost :)
Taky ted plánuju zajít do Fordíka se projet:)
Ford Focus kombi 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Nicco » 04.04.2012 11:53

Myslel som si, ze 7rocny diesel s pravymi 90tkm sa neda najst :wink:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2752
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Raada » 04.04.2012 15:32

Tak ja mam najeto cerstvych 80tis. km a jsou to poctive km a auto bude mit ke konci tohoto roku 6 let. Za cca 2 roky jej budu prodavat a bude mit kolem 100-120tis. km :-).

Jinak k tem EB motorum - laka me na nich, ze se s nima da jezdit taky jako s dieslem tj. vyuzivat velkej kroutak v nizkych otackach a mit priznivou spotrebu a zaroven, kdyz je potreba tak motor vytocit a uzit si velkyho vykonu.

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Eidž » 05.04.2012 07:48

K ódám na Ecoboost motory přidám dotaz, kdo má odpověď, napište:
- co dlouhodobá spotřeba? (Aneb mít výkon je fajn, ale fyzika platí a na vzduch to nejede.)
- co spolehlivost? Fajn, asi do 50 tis. km dobrá, ale co 100 tis. km, 150 tis. km? Nějak nedokáži přijmout fakt, že motor, kde je stěna válce spočítaná na mm, aby bylo dosaženo min. rozměrů, to bude mít s životností dobré. Jako fungovat bude, ale jakmile míra opotřebení dosáhne vyprojektované hranice, jak to bude?

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Cowley » 05.04.2012 10:10

zatim se da vychazet akorat z podobnejch zkusenosti s TSI. Projektovana zivotnost 250 tisic, realita nekde na 80 ;-)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host