Dnes som si cestou z práce povedal, že zájdem pozrieť nejaké showroom-y. Nakoniec som ich stihol len v počte 2, pretože u Forda som sa "zdržal" krátkou predvádzačkou Focusu Wagon 1,6 EB 110 kW.
Auto hodnotiť nejdem, jednak dizajn je vec silno subjektívna (mne sa páči) a po stránke druhej, po naštartovaní a preradenído tretieho stupňa som už nič iné ako motor a podvozok nevnímal, teda v podstate ostatné hodnotiť po dnešku nemôžem (pár krát som už v FoFo III sedel, ale k tomu sa vraciať nebudem).
Prejav motora je parádny, v podstate sa mi páčilo na ňom všetko. "Hluk", linearita, výkon, spotreba. A to som mal tú česť s čerstvým autom - na tachometri 18 km, a vraj prvá testovačka, zvyšok bol najazdený v rámci pohybovania sa auta do salónu a podobných procedúr. Tam, kde rodičovský FoFo II 1,6 74 kW papká 4,8 - 5,0, tento voz ukazoval 3,6 - 3,9, v priemere mi to prišlo tak o 1 až 1,5 litra menej. Sú mi jasné veci ako - nepresnosť palubáku, vyššia spotreba pri využívaní plného potenciálu, či prudších rozjazdov, no na bežné jazdenie ten motor ani viac otáčok nepotrebuje. Pri mojom jazdnom štýle by sa určite s tým autom dalo jazdiť veľmi efektívne. A napriek týmto hodnotám nejde o žiadneho lenivca. Samozrejme, keďže šlo o nový agregát, tak som nemal to srdce točiť ho, maximum som mal 2800 rpm, no úplne to postačovalo. A tak, po dnešnej jazde ostáva jediný otáznik - životnosť. Nie som z tábora skeptikov, ale ani prehnaných optimistov, toto ukáže čas, no ak by sme toto hodnotenie vynechali, u mňa by mal ten motor 10/10. Bez zaváhania (jasné, nehádžte hneď kamene, sú výkonnejšie, objemnejšie, viac-valcové motory, ale pozerám na ten motor ako niekto, kto s tým autom nechce pretekať).
Keďže je dosť možné, že budem potrebovať nejaké vozítko, mám od dnes riadneho chrobáka v hlave - ako sa k takémuto motoru dostať
Viem, že o EB sa už toho popísalo, ale po dnešnom nadšení som sa proste musel zdôveriť so svojími pocitmi
