Mira:
Držím palce, ať jseš pak spokojenej
Jinak po dovolené si dovolím podělit se i s ostatními o nové aktuality s plynem v autě: momentálně na plyn najeto 52000km, při cca 8,4l/100km. Autí je po servisní prohlídce - bylo mu 100000km, tudíž dostalo k narozkám nové přední brzdy + pořádnou prohlídku všeho, co je tak asi třeba. Kromě jedné žárovky v zadní SPZ bylo všechno v pořádku. - Proč to píšu, ale: Chci upozornit všechny,co chcete do auta plyn, na věc, která mně, přiznám se nenapadla, až teď na to vlastně servisu přišla řeč - totiž je dobře, abyste při přestavbě na LPG požádali své montážníky, aby vám ten plyn natáhli tak, abyste se v případě potřeby dostali k motoru bez nutnosti demontáže plynových hadic atd. Až totiž budete chtít udělat třeba nové rozvody nebo kontrolovat vůle atd., tak se může stát, že se do toho vašemu servisu ( pokud to neděláte si sami ) nebude chtít ( zvlášt, když máte LPG ještě v záruce jako já). Já si o tom promluvím s mými montážníky při příští plynové revizi, neboť přesně tenhle problém mám - jestli by to nechtěli přetáhnout trušku jinudy, místo tam na to myslím, je.
Jinak LPG jede stále bez závad. Není rozdíl mezi benzínem a plynem.
A ještě dám do pléna poznámku, která sem tak úplně nepatří, ale ( nejen ) plynaři jí možná ocení:
Totiž, posledního asi půl roku se mi zhoršovaly studené starty. Vrtalo mi to hlavou a napadaly mně všelijaké scénáře. Divné bylo, že to dělalo jenom za studena, občas mi to hned po nastartování chcíplo, a pak už to šlo, občas to prvních 200 metrů jízdy cukalo a škubalo - ale dělalo to jenom ráno po vyloženě studeném startu. Jinak ne. A ten půlrok se to pomalu zhoršovalo a zhoršovalo. Ovšem servis na můj dotaz stav prověřil, a prohlásil, že auto nemá žádný problém. Až teď jsem na to přišel.Byl to benzín, resp. jeho biosložka. Protože benzín potřebuju jenom na starty, tak ho tankuju tak 2x do roka a jenom trošku, aby se neřeklo - a on si v klidu v té nádrži degradoval a degradoval, až to prostě přestalo zastudena pořádně hořet. Poté, co jsem vyjel zbytek, co tam byl až co to šlo a natankoval novej, lepší, potíže rázem zmizly. - Poučení pro majitele LPG: tankujte benzínu raději málo a často. Půl roku v nádrži bezpečně stačí na jeho znehodnocení.
Ono se všude hodně píše o rozkládání řepky v naftě ( viz Tomasonovy příspěvky zde ) , ale o benzínu nepíšou v tomhle smyslu ani slovo. Ale já jsem přesvědčenej, že benzín se ničí taky, že nejde třeba o vodu v benzínu nebo tak něco, ale vyloženě o tu bisložku. Protože na půl roku starej benzín s tímhle sajrajtem nejede po půl roce ani trabant / vlastní nedávná zkušenost / a ten dokázal jet jó na leccos. Dřív měl benzín v nádrži třeba rok a nic se nedělo. Proto se domnívám, že nejde o vodu v palivu neboť ta trocha se tam vždycky vysrážela i před biozákonem. Celou slavnou Unii nacpat někam i s biosložkou a úsporkama:evil:
To je asi tak všechno, všem přeju hezký den!