Ale proč k tomu vůbec došlo? Proč výrobce použil nějakou SW fintu na úpravu emisí auta? Protože úřady prostě rozhodnou, že od roku toho a toho budou mít auta takové EURO, tj. přesně stanoví množství škodlivých látek dokonce snad bez ohledu na fyzikální zákony. Výrobci jsou pak nuceni cpát do aut různá kurvítka (= DPF, EGR...), aby to EURO vůbec měli šanci splnit. Stejně tak šidí s normovanou spotřebou (= emisemi CO2), které pak nikdo v reálu nedosáhne. Všechna auta používají podobné technologie a za hranice fyzikálních limitů se jít nedá (auta s ultranízkou spotřebou pak stojí několik mega a obvykle jsou to nějaká miniauta).
U VW na to přišli, ale jak můžeme vědět, že něco podobného neudělal i Ford, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai nebo kdokoliv další?
Taky jsou protěžované diesly, přestože pro dosažení srovnatelných emisí s benzínem musí být mnohem složitější. Benzínovému autu stačí vstřikování, lambda sonda a katalyzátor, pak vypouští jen CO2, vodu (což jsou látky celkem neškodné) a nepatrné množství těch jedovatých látek. Diesel? "Malá chemická továrna."
http://www.tipcars.com/magazin-je-ekolo ... -4432.html