Spojka, zadní ložiska, centrál a další evergreeny Mondea...

Ne, jen tě škádlím..
Jinak klapky opravdu na výkon nemají až tak výrazný vliv, jejich funkce spočívá v tom, že při nižších otáčkách vytváří v sání turbulentní proudění, které lépe promíchá vstříknuté palivo se vzduchem, cílem je lepší průběh kroutícího momentu (lehce..) do cca 3000rpm a nižší spotřeba paliva.
Bez nich se prakticky to samé dá dosáhnout citlivější prací s plynovým pedálem (zlaté lanko, ty elektrické pedály...no hnus..), motor v nízkejch na plyn reaguje citlivěji, ale to je jen o zvyku. Od 3000rpm vejš je to bezpředmětné, klapky jsou otevřené naplno.
Jinak houpání volnoběhu a nechuť startovat je jen nepříjemnost, kterou lze řešit novým softem do EEC. Cukání kolem 2000rpm dělá EGR. Když jsem ho odpojil, tak prakticky zmizelo.