Stránka 3 z 4

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 29.05.2024 13:26
od LeonardoTM
norias píše: 04.10.2021 21:38
venca.mar. píše: 18.07.2021 15:26 Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží. 8O
Pokud nabijes baterku jizdou tak se logicky zvedne i napeti o par mV. Jak pak auto stoji tak se samovolne neco vybije a bud rad ze to drzi 12.1V...
Pro obecné posouzení stavu baterie (stav nabití podle napětí) jsem před časem našel nějakou přehlednou tabulku v článku ze Světa motorů. Je nutné to změrit u "odpočaté" baterie, která není zatížená, tj. např. po noční odstávce a ideálně zvednout kapotu bez použití dálkového ovládání.

Např. těch 12,1V by podle této tabulky pak odpovídalo nabití na cca 40%.
Autobaterie_nabiti-podle-napeti.jpg

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 29.05.2024 23:18
od oscaar
Ta tabulka není moc přesná, 12,4 V je 50 % a to už začíná sulface článků baterie. 12,1 V je baterie vybitá.