Problém se stěračem
- Foxik
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Prešov, Slovensko
Dobry den,
ja mam FoFo Combi 2002 a problemy so zadnym stieracom - v prvej polohe (cyklovacej) polohe mi neprejde cely obluk, ale iba jeho malu cast . Cely obluk mi prejde tak na 3-4 spustenia cyklovaca. Ak chcem zotriet cele zdne okno naraz, tak musim pouzit druhu polohu (stieranie s ostrekovanim).
Po precitani vsetkych prispevkov v tejto teme som dospel k zaveru, ze treba vymenit rele, co som aj urobil (vymenil som obe), no nepomohlo to . Jedinym pozitivom tohto ukonu bolo, ze my zacalo korektne fungovat rychlostieranie predneho stieraca (tiez sa to tu chvilku rozoberalo), ktore mi ani velmi nevadilo . Nasledne som vymontoval zadny motorcek a preskusal ho (podla knihy Jak Na To Ford Focus od H.R. Etzolda) a fungoval korektne, t.j. ak som na spustaci kontakt priviedol 12V, tak neprerusovane bezal. Az po tejto operacii mi napadlo premerat napatie, ktore prichadza na spustaci kontakt motorceka priamo v aute - napatie vyskoci na 12V iba na kratucku chvilku, ktora zhruba zodpoveda terajsej dlzke stierania. Napatie na dobehovom kontakte som nemeral.
Je podla vas problem s tym spustacim napatim? Ako dlho tam ma byt to napatie? Alebo je problem so suciastkou, ktora tam to napatie posiela, t.j. niekde na zaciatku? Alebo je problem niekde uplne inde ?
Budem vdacny za kazdy napad, pretoze som uz vycerpal vsetky napady
ja mam FoFo Combi 2002 a problemy so zadnym stieracom - v prvej polohe (cyklovacej) polohe mi neprejde cely obluk, ale iba jeho malu cast . Cely obluk mi prejde tak na 3-4 spustenia cyklovaca. Ak chcem zotriet cele zdne okno naraz, tak musim pouzit druhu polohu (stieranie s ostrekovanim).
Po precitani vsetkych prispevkov v tejto teme som dospel k zaveru, ze treba vymenit rele, co som aj urobil (vymenil som obe), no nepomohlo to . Jedinym pozitivom tohto ukonu bolo, ze my zacalo korektne fungovat rychlostieranie predneho stieraca (tiez sa to tu chvilku rozoberalo), ktore mi ani velmi nevadilo . Nasledne som vymontoval zadny motorcek a preskusal ho (podla knihy Jak Na To Ford Focus od H.R. Etzolda) a fungoval korektne, t.j. ak som na spustaci kontakt priviedol 12V, tak neprerusovane bezal. Az po tejto operacii mi napadlo premerat napatie, ktore prichadza na spustaci kontakt motorceka priamo v aute - napatie vyskoci na 12V iba na kratucku chvilku, ktora zhruba zodpoveda terajsej dlzke stierania. Napatie na dobehovom kontakte som nemeral.
Je podla vas problem s tym spustacim napatim? Ako dlho tam ma byt to napatie? Alebo je problem so suciastkou, ktora tam to napatie posiela, t.j. niekde na zaciatku? Alebo je problem niekde uplne inde ?
Budem vdacny za kazdy napad, pretoze som uz vycerpal vsetky napady
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Foxik
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Prešov, Slovensko
Chcem sa podakovat za rychlu a presnu odpoved. Musim ale konstatovat, ze nerozumiem, ako ste tak jednoznacne prisli k tomu, ze motorcek je vadny Rozumiem tomu, ze po spusteni prebera "aktivitu" dobehovy kontakt, ale ako z toho vyplyva chyba motorceka? Ved niekto musi na ten dobehovy kontakt to napatie privadzat, nie? A nie je to nejake rele? Tie som ale vymenil, takze v nom problem nebude
Na motorceku som videl nieco ako malu cievku, tak mi jedine napada, ze sa tam zmenou spustacieho napatia moze naindukovat "dalsie" napatie. Ale zeby to stacilo na dobeh motorceka? Mohli by ste mi to prosim trochu detailnejsie vysvetlit? Dakujem.
Na motorceku som videl nieco ako malu cievku, tak mi jedine napada, ze sa tam zmenou spustacieho napatia moze naindukovat "dalsie" napatie. Ale zeby to stacilo na dobeh motorceka? Mohli by ste mi to prosim trochu detailnejsie vysvetlit? Dakujem.
- sebi
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Holešov
Dvojité relé
Protože mám taky problém s předním stěračem, stírá jen na nejrychlejším stírání, tak jsem se včera dle báječného návodu prokousal až k zmíněným relátkům. Byl jsem překvapen, že místo dvou relátek je ve zmíněné patici usazeno jedno velké (asi dvojité) relátko. Pokusím se něco zjistit u Fordu co mám vlastně koupit. Pokud tedy neporadí někdo zde.
Petr
Focus 1.6 16 V r.v 98
Petr
Focus 1.6 16 V r.v 98
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- sebi
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Holešov
Problém se stěračem
Relé sem vytáhl,rozebral atd. Ale problém zůstával, prostě přední stěrač stíral jen na rychlostírání. Tak jsem zakoupil relé nové, osadil do patice a...?
Stěrač stále stírá jen na rychlostírání a zastaví se vždy tam kde stírání skončím, třeba uprostřed okna. Autí sem koupil z bazáče a zatím netuším co s tím kdo a co prováděl. Může být špatná páčka? Děkuji za případnou radu jak postupovat dál.
Petr
Focus 1.6 16V r.v 99.
Stěrač stále stírá jen na rychlostírání a zastaví se vždy tam kde stírání skončím, třeba uprostřed okna. Autí sem koupil z bazáče a zatím netuším co s tím kdo a co prováděl. Může být špatná páčka? Děkuji za případnou radu jak postupovat dál.
Petr
Focus 1.6 16V r.v 99.
- sebi
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Holešov
Problém se stěračem
O to jsem se též pokusil Nicméně jsem udělal i pokusy s prohozením nových relátek a nefunguje to.
Petr
Petr
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- petpol
- Nováček
- Příspěvky: 47
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Branky na Moravě
zewl píše:na podzimni prohlidce u Forda vyreseno, vymenili obe relatka, jedno stalo Kc 200.- Nevite, kolik stoji jedno normalne at vim, o kolik jsem prisel, kdybych si to vymenil sam? Musim poznamenat, ze po tydnu zkouseni je vsechno v poradku. Jak predni, tak zadni sterac. Tuk tuk.zewl píše:Taky mi to zacalo delat. Kdyz dam jednou setrit okno (packou dolu), tak jakmile ju pustim (tu packu), tak se sterace okamzite zastavi. Je mi ale divne, ze se to deje jenom obcas. A taky se mi obcas zapne sam od sebe zadni sterac pri zpatecce (i kdyz samozrejme nemam pusteny predni sterace). Taky jenom obcas
Tak se ukázalo sluníčko, vyměnil jsem tedy relé mezi sebou a očistil kontakty. Problém vyřešen. Ve Fordu mi řekli 200 Kč za relé +300 Kč práce. Ty peníze jsou díky fóru doma. Také potvrdili, že neřeší nic s doběhovým kontaktem, ale problém vyřeší ke spokojenosti výměnou relé.Mira píše:to zewl: stejný problém u mě. zatím jsem vyzkoušel tu levnější variantu na radu z tohoto fóra a prohodil ty dvě relátka mezi sebou a po prvotním odzkoušení fše fachčí,.....
- Robertilos
- Pokročilý
- Příspěvky: 965
- Registrován: 10.02.2008 21:38
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se stěračem
Narazil jsem na tohle téma, protože mám stejný problém s nevracením stěračů při rychlostírání. Zkusil jsem rukou ťuknout do místa, kde jsou uložené pojistky a relé - stěrače se při každém ťuknutí o pár cm posunou. Takže to asi bude tím relátkem. Až bude čas, tak se na to mrknu podle vašeho návodu - díky
Ford Focus Combi 2.0i Titanium r.v. 2008, 107kW, Black Panther
Ford Focus Combi 1.6 Ti-VCT r.v. 2009, 85kW, Frozen white
Byl: Ford Focus Combi 1.8 TDCi Ghia r.v. 2002, 85kW, Blue tonic
Ford Focus Combi 1.6 Ti-VCT r.v. 2009, 85kW, Frozen white
Byl: Ford Focus Combi 1.8 TDCi Ghia r.v. 2002, 85kW, Blue tonic
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se stěračem
Poloha "Park" je ovladana primo motorkem:
- sebi
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Holešov
Re: Problém se stěračem
Neměl by někdo náhodou foto toho doběhového kontaktu, ať vím po čem mám vůbec jít?Prosím:) Jinak, v relátkách to "cvaká" (lze to slyšet), ale sterače krom nejrychlejšího stírání nestírají. Petr
fofo 1.6 16V r.v 99
fofo 1.6 16V r.v 99
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém se stěračem
Pokud sterace po vypnuti dobehnou do parkovaci polohy, tak chyba neni v dobehovem kontaktu, ale v GEM jednotce, ktera ridi casovani steracu.
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problém se stěračem
No ja mam problem se zadnim steracem... Zapnu stirani sterac se pohne tak o tretinu a pak se sam vypne (slysim i cvaknuti rele) i kdyz necham packu na zadni stirani, pomuze jen vypnout a znova zapnout a to udelat tolikrat nez se dostanu do park polohy. Pri ostrikovani zadniho skla sterac stira a opet se nekde po ceste sekne a musim mu pomoct cvakanim packy.... Nez do cehokoli zacnu vrtat tak aspon nejaky napad?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host