Pre mňa nie je to najdôležitejšie mať auto s dokonalým lakom a som si istý, že v prípade ojazdeného je to nemysliteľné. Už som bol pripravený vyraziť z Prahy do Banskej Bystrice kvôli Focusu, čo malo pochrúmaný zadok vľavo aj vpravo (inzerát je už žiaľ neaktuálny), ale bolo kúpené ešte v ten istý deň. Pochybujem, že by som to kedy dával vyklepať a prestriekať.
Stále si však mysím, že ľudia, čo sa okolo áut pohybujú, kupujú, dovážajú a predávajú, vedia o tom aute oveľa viac, než ja. Vadí mi, keď sa zohnem k hrboľatému laku, bez slova po ňom prejdem prstom a idem ďalej a predajca zo seba potom vysúka, že aj on má teda pocit, že to tam bolo prestriekané. Tým dosť naštrbuje dôveru a hrá sám proti sebe – kupujúci má pocit, že cena na webe je za bezchybné auto (TOP STAV!!!NEBOURÁNO, SERVISA ČR) a chyby, ktoré nájde, majú tú cenu znížiť.
Keby na otázku:
"Čo mi o tom aute poviete?"
predajca odvetil:
"Vyrobili ho španielske továrne divízie Ford Werke Koln, prevádzkované bolo v Španielsku, prehliadku po 60 tis. a 100 tis. vynechali, ale inak má servisnú knižku vyplnenú, zadný nárazník je mierne vysadený, ale technici nenašli žiadne stopy po vyrovnávaní karosére pod ním. Ľavý predný blatník + nárazník sú prestriekané, zrejme po drobnej nehode – na základe toho ponúkam za cenu 180 tis.,"
tak kupujúci nemá šancu povedať:
"No, šak som našiel tieto veci, dajte o 20 tis. lacnejšie".
Najlepšie by samozrejme bolo, keby boli ku klamiarskym opravám fotky pred–po, najlepšie priamo z miesta nehody (musia existovať už len kvôli poisťovni) – ale to je asi sci-fi, že?
Rozumiem Foki, že Ťa táto hra na mačku a myš rozčuľuje, ale je to práve o tom, ako nepoctivci (teraz nechcem na nikoho ukazovať) strpčujú život ľuďom ako ty. Niekto niekoho odrbe, ten sa zo zlou skúsenosťou zdôverí na nete, D-Fens o tom napíše svojským štýlom a hneď každý hľadí na autá z v bazáru ako na zvarené z troch, z čoho jedno je kradnuté, druhé vyhorelo a tretie je po totálke.
Na druhej strane, chápem aj kupujúcich, čo do svojho auta vkladajú mnoho týždňov svojej práce a nechcú kúpiť čiernu dieru na prachy, ale slušné auto, ktoré im za málo peňazí dobre poslúži a za pár rokov ešte relatívne dobre predajú. Ak si otázky o šírke spár nebudem klásť ja, určite mi ich za 3–4 roky položí ďalší potenciálny majiteľ.
K Tvojim fotkám: prešiel som si pred časom celkom podrobne firemné FoFo, ktoré je oťukané ale nie búrané, a spáry má súmerné. Pozriem cez víkend na Transit, čo už má tiež pár rokov za sebou. Keby mi niekto ponúka ojazdené auto v takom stave, asi ho nekúpim, a to hneď z troch dôvodov:
- Nekúpim toto a teraz, kúpim iné a zajtra, o týždeň alebo pol roka
- Ak by som ho kúpil a tá nesúmernosť by nebola zohľadnená v cene, musel by som ju zohľadniť ja, keď budem auto predávať
- Vždy to môžu byť symptómy naozaj vážnej havárie a potom nikto nezaručí, ako je auto ešte bezpečné v prípade mojej nehody – aj kvôli tomu predsa majú opravené vraky nižšiu hodnotu na trhu, nie?
Každopádne díky Foky za iný uhol pohľadu – je dôležité, aby sa človek nezabetónoval vo svojom videní sveta.