Stránka 4 z 4

Re: Záměna katalyzátorů

Napsal: 28.08.2015 19:47
od vitr73
misto vyndaneho katu se musi udelat restriktor v potrubi aby se dosahlo stejneho odporu jako mel kat...pak se prubeh motoru nijak nemeni...v podstate do 50 mm trubky vsadit 42-45mm dil...a je to

Re: Záměna katalyzátorů

Napsal: 03.09.2015 19:02
od bajeluk
Tak JMJ story dale pokracuje. S milym katem polske provenience jsem zapocal reklamacni rizeni. Typci v evyfuk-u v Mecholupech jsou celkem fajn, tak z toho nedelali zadnou velkou vedu, ovsem ze to poslou do Polska, pricemz se uvidi, jestli tu reklamaci uznaj. Hmm. Novej stejnej za dalsich _mozna vracenych_ 4500 jsem rozhodne nechtel zkouset, tak jsem si udelal vylet pres celou Prahu domu pro kat stary, uplne puvodni. Ten tam teda nahodili (ale nenamazali lambdy vazelinou, grrr, zas to budu muset predelavat :/ ) a ja odjel dom. Auto jako bonus trochu ztichlo, jede prakticky stejne jak predtim.

Cestou domu jsem si zapnul diagnostiku a videl jsem presne to, v co jsem doufal: druha lambda zacla kreslit naaaadheeernou roooovnou caru! Yeah! A to nejen na volnobeh, ale i pod zatezi pri jizde - to s JMJ rozhodne nenakreslila ani s uplne fungl novym! Z vyfuku mi ted jde patrne jen kyslik, CO2 a voda :)

Co rici zaverem:

1. Jsem hlupak, ze jsem s puvodnim vubec neco pred rokem zacinal delat.

2. Jak uz tady zaznelo nekolikrat, ty druhovyrobovy vyrobky jsou vosizeny jak to jde, jen aby auto tak tak pustily pres emise (sam jsem loni s mesic starym JMJ prosel) a zrejme nic nevydrzi. Nevylucuju, ze uz mam trochu podpaleny ventily, ale stejne, ten osciloskop 2. lambdy pred rokem uz vypadal hrozne.

3. Omlouvam se prirode, ze jsem ji 30k km trapil s prakticky nekatalyzujicim katem.

4. Vrakacovy kat je asi to nejlepsi, co jde nakonec pro nase obstarozni milacky poridit. Ten muj ma cca 210k km a funguje vesele dal. Stejna slova zaznely i z nekolika dalsich ust sevisaku, co jsem za posl. tyden potkal.

Omlouvam se za dlouhy text. L.

Re: Záměna katalyzátorů

Napsal: 03.09.2015 19:50
od pkadecka
Koupil jsem teď katalyzátor MTS, na netu se dá sehnat cca od 4000. Je to italská firma a snad kvalita (výfukář se o MTS dílech vyjádřil pochvalně). V pondělí mi ho namontujou.

Můj první kat se vysypal ve 130 000 km, ucpal výfukové potrubí a auto kvůli němu přestalo jet. Asi tam byl od výroby auta. Druhej kat (nevím jaký výrobce) tam vydržel 6 let a 60 000 km než proreznul a navíc se asi přicpává. Počítám, že tenhle tam už vydrží, než to auto prodám.

Re: Záměna katalyzátorů

Napsal: 03.09.2015 22:52
od vitr73
ted slovo do pranice :mrgreen: :mrgreen: ..k cemu je to dobry-zveda to vykon nebo snizuje silne spotrebu? ...ja myslim ze ne...takze tomu memu katu co je ve skrini asi poskozeni provozem nehrozi co? :mrgreen: :mrgreen: ..a kupodivu bez teto soucastky to auto jede uplne bezproblemu--ale je fakt ze mam jen jednu lambdu---zaplat panbuh :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Záměna katalyzátorů

Napsal: 04.09.2015 06:27
od pkadecka
K čemu je to dobrý, to snad víš a že každej, kdo vyndá kat (nebo DPF u nafťáku) je pak za prase, víš jistě taky. Argumenty, že tu stejně ještě jezdí auta bez katu, staré kouřící karosy nebo tatrovky a nebo že kdejaká oktávka s TDI kouří je mnohem škodlivější než auto s vyndaným katem, tak ty jsou přesně toho typu "všichni kradou, tak proč já bych nemoh".

Jinak řeči o vyndávání katalyzátoru jsou to vlastně off-topic.

EDIT: u toho katu MTS píšou, že záruka je 2 roky nebo 60 000 km. A to ten můj současnej kat vlastně vydržel :-(

Re: Záměna katalyzátorů

Napsal: 04.09.2015 08:02
od vitr73
spis bych rekl ze ne "všichni kradou, tak proč já bych nemoh" ale "proc ja malickej clovek bych ze svejch penez mnel zachranovat neco na co vsichni serou? -viz motory na letadlech,velke lode i topeni v domacnostech na tuha paliva" ....takhle to vidim ja..

Re: Záměna katalyzátorů

Napsal: 04.09.2015 08:05
od pkadecka
Hlavně si to musíš umět zdůvodnit.

Re: Záměna katalyzátorů

Napsal: 04.09.2015 08:12
od vitr73
jj..a nebejt slepej...